Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dashcam + SanDisk USB

Startet av Charged, mandag 13. mai 2019, klokken 09:26

« forrige - neste »

Charged

Flere som opplever at SanDisk USB går i skrivebeskyttet modus ved bruk som lagringsenhet for dashcam?

Jeg har lest at SanDisk spesielt har hatt et problem med dette på generelt grunnlag på enkeltenheter, men med meg har skjedd med 2 stykker av typen Sandisk cruzer blade usb.

Dette løses via garanti/reklamsjon hos butikk, eller ved å fylle ut følgende skjema:
https://kb.sandisk.com/app/rmaform

Noen som har erfaring med dette?

hawK

Ikke opplevd nei..
Har brukt SanDisk Ultra Fit i et par måneder nå

bjornskj

Det er jo et generelt problem med USB flash disks at de støtter et begrenset antall skriveoperasjoner og denne dash cam funksjonen skriver jo mye mer enn den leser. De fleste flash diskene støtter som oftest i mellom 300-1000 skrivesykluser så over tid kan de feile. Du kan jo lese litt mer her: https://goughlui.com/2017/05/30/experiment-8gb-usb-flash-drive-endurance-test/

Jeg selv har valgt å benytte en SSD disk (M.2) da disse støtter mange flere skrivesykluser.

olavxxx

Jeg har et MicroSD kort fra SanDisk som røk i dashcam, umulig å formattere

DagfinnN

Har fungert uten hikke hos meg siden november. I går tok jeg brikke inn for å slette 50 gb med Sentry mode filmer.
Da meldte PC om at brikken hadde feil og måtte sjekkes.
Jeg ignorerte meldinga og videoene fungerte og alt kunne bli slettet. Satte den tilbake i bilen og alt ok.
Forøvrig tror jeg ikke vi kan skylde på Tesla her. De har nok ikke håndprogrammert lesing og skriving til USB-brikken. Det bruker vel kall i Linuxkjernen for det.
Enten er det noe kompabilitetsproblem mellom Windows og Linux, eller så er det rett og slett at brikkene ikke er gode nok.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Jarv!s

Bruker sandisk ixpand uten problem hittil 128gb.
Slettet og testet i etterkant!
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Toalmar

Jada har hatt problemet med Sandisk Ultra fit USB 3.0 på 32gb.
Ble sendt til Sandisk og sjekket, kom ny etter ca en uke fikk da Sandisk Ultra fit 3.1 32gb.
Denne har ikke blitt brukt i bilen. Monterte derimot en Sandisk Cruzer blade 32gb som har oppført seg helt fint. Den første ble veldig varm og hold kun ca en uke. Den siste har sittet der i omtrent en måned.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

trykkertor

Sitat fra: Toalmar på mandag 13. mai 2019, klokken 20:01
Jada har hatt problemet med Sandisk Ultra fit USB 3.0 på 32gb.
Ble sendt til Sandisk og sjekket, kom ny etter ca en uke fikk da Sandisk Ultra fit 3.1 32gb.
Denne har ikke blitt brukt i bilen. Monterte derimot en Sandisk Cruzer blade 32gb som har oppført seg helt fint. Den første ble veldig varm og hold kun ca en uke. Den siste har sittet der i omtrent en måned.
hehe.....pussig nok er det disse to USB-stick/pen jeg veksler mellom i vår bil.
Når ene er full, trykker jeg den andre i, og tar den fulle i hus for midlertidig lagring og formattering.
Skal gi tilbakemelding på om/når/hvilken som konker ut først.
Merket det var varmt nede i det rommet i går da jeg skulle fiske opp en Cola boks. Men tanken slo meg aldri at det er USB-minnet som ligger og varmer opp.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA