Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Demontering av batteripakke på Think

Startet av leafen, lørdag 21. januar 2012, klokken 20:52

« forrige - neste »

dissern

Et problem som dukket opp idag! Den ene nøkkelen er borte. Håper hittegodsen til Avinor fungerer godt.
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

RuneW

Hadde min Leaf på verksted for å sjekke klunke-lydene i forstillingen.

Melding fra verkstedet: De hadde hørt samme ulyden når de testkjørte men hadde ingen aning om hva det kunne være... De hadde etterstrammet diverse ting i forstillingen.

Yeah, right...

Det hjalp veldig - not.

Så enten:

1. Aner ikke Nissan-gutta hva de driver med
2. De har forstått at dette kan bli dyrt for dem og trenerer saken i håp om at jeg skal slutte å mase om det...

Vet ikke hva som er verst av de to over...  :-\

Men det virker som de ikke klarer å finne ut av dette for noen av oss som sliter med denne ulyden.

Så til dere som har en lignende ulyd: Vær så snill å forlang verkstedtime for dette med en gang. Får mange nok mekanikere sette på dette må jo en eller annen finne ut av det til slutt!

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Aspiranten

Hva slags lyd er det? Mørk, hul dunkelyd? Jeg har en ganske kvass knirkeskrapedunkelyd.
Nissan Leaf

RuneW

Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 08. mai 2012, klokken 06:58
Hva slags lyd er det? Mørk, hul dunkelyd? Jeg har en ganske kvass knirkeskrapedunkelyd.

Hvis jeg må velge blant de to over, vil jeg si "Mørk, hul dunkelyd". Selv har jeg vel beskrevet det som en "klunkelyd" og ikke "dunkelyd".
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

hkaspenberg

Sitat fra: RuneW på tirsdag 08. mai 2012, klokken 07:53
Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 08. mai 2012, klokken 06:58
Hva slags lyd er det? Mørk, hul dunkelyd? Jeg har en ganske kvass knirkeskrapedunkelyd.

Hvis jeg må velge blant de to over, vil jeg si "Mørk, hul dunkelyd". Selv har jeg vel beskrevet det som en "klunkelyd" og ikke "dunkelyd".

Det er MacPherson oppheng foran på Leaf, ikke sant? Noen som har sett på foringen rundt innfestingen av støtdemper øverst?

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Lynet

Det minner mye om lyden Think har når bærekula er slitt!
Men det er nok ventilene i støtdemperen eller i topplageret på fjærbeinet tipper jeg.
De skal skifte støtdemper til meg.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

hkaspenberg

Sitat fra: Lynet på tirsdag 08. mai 2012, klokken 09:12
Det minner mye om lyden Think har når bærekula er slitt!
Men det er nok ventilene i støtdemperen eller i topplageret på fjærbeinet tipper jeg.
De skal skifte støtdemper til meg.
Hadde en gang i tida ei Boble (1303LS med MacPherson) med ca 2-3mm slakk i topplageret på demperen og det skranglet omtrent slik som Thinken gjør med slitte bærekuler. "klank-klakk-klakk".  (Har akkurat bytta kuler på Tupper). Trikkeovergangen på Holtet var en god "testbenk" for slike plager, nå har de heldigvis frest ned og re-asfaltert...

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Stjerneglis

Har dere prøvd å justere ned lufttrykket i dekkene til fabrikkens anbefalte verdier og se om lydene blir borte?  Wink

Mange rare lyder som provoseres frem når man ruller på steinharde dekk. Omtrent samme fenomen som når det er -30 grader ute om vinteren og alle gummideler i bilen er steinharde av kulda... Jeg er ganske sikker på at Nissan ikke tester bilen for ulyder med max lufttrykk i dekkene...
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

foxy

Sitat fra: Stjerneglis på tirsdag 08. mai 2012, klokken 12:23
Har dere prøvd å justere ned lufttrykket i dekkene til fabrikkens anbefalte verdier og se om lydene blir borte?  Wink

Mange rare lyder som provoseres frem når man ruller på steinharde dekk. Omtrent samme fenomen som når det er -30 grader ute om vinteren og alle gummideler i bilen er steinharde av kulda... Jeg er ganske sikker på at Nissan ikke tester bilen for ulyder med max lufttrykk i dekkene...

Er vel bare å skru på volum knappen, så hører man bare god lyd og ikke alt annet...  ;D
I-miev 2011
Asker

cra

Sitat fra: foxy på tirsdag 08. mai 2012, klokken 13:05
Sitat fra: Stjerneglis på tirsdag 08. mai 2012, klokken 12:23
Har dere prøvd å justere ned lufttrykket i dekkene til fabrikkens anbefalte verdier og se om lydene blir borte?  Wink
Mange rare lyder som provoseres frem når man ruller på steinharde dekk. Omtrent samme fenomen som når det er -30 grader ute om vinteren og alle gummideler i bilen er steinharde av kulda... Jeg er ganske sikker på at Nissan ikke tester bilen for ulyder med max lufttrykk i dekkene...
Er vel bare å skru på volum knappen, så hører man bare god lyd og ikke alt annet...  ;D

En jeg kjenner har BOSE-anlegg i bilen sin, og det har visstnok aktiv støydemping (a'la BOSE QuietComfort 15 headsettet som jeg har - funker utrolig bra!). Med et slikt anlegg i elbil ville det vel bli rimelig stille, skulle jeg tro?  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

fael

Er nettopp tilbake fra Ålgaard Auto etter bytte av stabilisatorstag på høyre side. Ingen forskjell :-/ Da er det bare å bestille ny time. Noen forslag på hva som skal byttes?? Dette skal Nissan klare å finne ut av!

Sitat fra: RuneW på mandag 07. mai 2012, klokken 23:30
Hadde min Leaf på verksted for å sjekke klunke-lydene i forstillingen.

Melding fra verkstedet: De hadde hørt samme ulyden når de testkjørte men hadde ingen aning om hva det kunne være... De hadde etterstrammet diverse ting i forstillingen.

Yeah, right...

Det hjalp veldig - not.

Så enten:

1. Aner ikke Nissan-gutta hva de driver med
2. De har forstått at dette kan bli dyrt for dem og trenerer saken i håp om at jeg skal slutte å mase om det...

Vet ikke hva som er verst av de to over...  :-\

Men det virker som de ikke klarer å finne ut av dette for noen av oss som sliter med denne ulyden.

Så til dere som har en lignende ulyd: Vær så snill å forlang verkstedtime for dette med en gang. Får mange nok mekanikere sette på dette må jo en eller annen finne ut av det til slutt!


Hvit Nissan Leaf - 2012 modell
Hvit VW Caravelle - 1994 modell

hkaspenberg

Sitat fra: fael på onsdag 09. mai 2012, klokken 12:52
Er nettopp tilbake fra Ålgaard Auto etter bytte av stabilisatorstag på høyre side. Ingen forskjell :-/ Da er det bare å bestille ny time. Noen forslag på hva som skal byttes?? Dette skal Nissan klare å finne ut av!

Forslag? At de beholder bilen på verksted til problemet er fikset, hva enn det er, og at du har gratis Leaf lånebil i mellomtiden.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

fael

Har de skiftet demper på bilen din, og evt. hvordan gikk det??
Min ble levert inn hos Ålgård Auto på 0635 i dag tidlig. De skal se hva de finner, og for dere som lurer, så er ikke stabilisatorstag svaret på min bil.

Sitat fra: Lynet på tirsdag 08. mai 2012, klokken 09:12
Det minner mye om lyden Think har når bærekula er slitt!
Men det er nok ventilene i støtdemperen eller i topplageret på fjærbeinet tipper jeg.
De skal skifte støtdemper til meg.
Hvit Nissan Leaf - 2012 modell
Hvit VW Caravelle - 1994 modell

RuneW

Sitat fra: fael på onsdag 16. mai 2012, klokken 07:13
Min ble levert inn hos Ålgård Auto på 0635 i dag tidlig. De skal se hva de finner, og for dere som lurer, så er ikke stabilisatorstag svaret på min bil.

Jeg følger spent med. Skriv gjerne rett i ulyd-tråden når du får greie på noe!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

dissern

Nå har vi hatt Leafen vår siden november med 6000km på telleren, og nå opplever vi at det nylig er oppstått en del knirkelyder i bilen. Dørpanelet på førersiden knirker ved berøring, førersetet knirker ved bevegelse. Ingen krise, men irriterende likevel.
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA