Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Demontering av batteripakke på Think

Startet av leafen, lørdag 21. januar 2012, klokken 20:52

« forrige - neste »

fael

Sitat fra: Øststua på torsdag 12. april 2012, klokken 00:54
Interessant å lese at det er flere som har hørt denne "klunkelyden" på høyre side foran. Jeg har også denne på Leaf´n min, og har fulgt med en stund. Jeg har kontakta BNH Ski og meldt fra.
Da har 4 uker passert uten innkalling fra Ålgårds Auto. Dunkingen avhenger av dekktrykk tror jeg. Etter skifte til sommerdekk mente jeg den var borte, men så snart jeg økte trykket, så var den tilbake. Er egentlig ikke så bekymret over dette da bilen er under garanti, og jeg har gjordt forhandler oppmerksom på problemet. Skal oppdatere dere så snart jeg har vært inne med bilen.
Hvit Nissan Leaf - 2012 modell
Hvit VW Caravelle - 1994 modell

RuneW

Sitat fra: fael på mandag 16. april 2012, klokken 08:17
Da har 4 uker passert uten innkalling fra Ålgårds Auto. Dunkingen avhenger av dekktrykk tror jeg. Etter skifte til sommerdekk mente jeg den var borte, men så snart jeg økte trykket, så var den tilbake. Er egentlig ikke så bekymret over dette da bilen er under garanti, og jeg har gjordt forhandler oppmerksom på problemet. Skal oppdatere dere så snart jeg har vært inne med bilen.

Nå vet jeg ikke hva slags dekktrykk du opererer med, men jeg kjører med "originalt" dekktrykk og sommerdekk og hører det meget tydelig.

Men at det blir enda verre med høyt dekktrykk er helt sikkert riktig. Alle hjulbevegelser blir vel mer "brutale" da.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

andersbr

Jeg har også denne omtalte dunkeulyden ved høyre hjul (muligens venstre også) så jeg kikket litt på opphengsdelene i f.b.m omlegging til sommerhjulene.
Bakre gummiforing på høyre bærearm er nok defekt på min Leaf. Det så ut som den var delaminert eller revnet fra ytterringen sin. ???
Det syntes godt når jeg jekket området på bærearma med en stålstang.   

Det er litt merkelig om dette skulle vise seg å være en gjenganger for jeg finner det ikke nevnt noen steder på mynissanleaf forumet.

Noen andre med bråkete oppheng som vil sjekke om de har slitne foringer?

Min bil ble kjøpt ny i mars og har såvidt passert 3000km.

Anders

Aspiranten

Ser at hjulopphenget mitt allerede har begynt å ruste saftig.

Så mye for "trenger ikke å rustbehandle den, da dette gjøres av oss" fra selgeren....
Nissan Leaf

RuneW

Sitat fra: andersbr på fredag 20. april 2012, klokken 20:16
Det er litt merkelig om dette skulle vise seg å være en gjenganger for jeg finner det ikke nevnt noen steder på mynissanleaf forumet.

Noen andre med bråkete oppheng som vil sjekke om de har slitne foringer?

Min bil ble kjøpt ny i mars og har såvidt passert 3000km.

Anders

Det kan jo muligens være en dårlig batch blant de nyere Leafene? Min er også fra mars i år.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

trondhla

Bare for å si det: RUSTBEHANDLE BILEN SELV!!!!!!!! Dette har jeg skrevet om før her.

Leafbilene er ikke forberedt for å kunne kjøre på saltete veier som de vi har her til lands. Rustbeskyttelsen er kun minimal og er ikke tilstrekkelig for våre forhold.
Her er f.eks Nissan Juke rust-testet som i denne sammenjeng for alle praktiske formål er lik Leaf:
http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-nissan-juke-2011-32331
2 av 5 stjerner. Rustbeskyttelsen er i praksis bare symbolsk og helt utilstrekkelig.

Få bilen til et antirustverksted å be dem om å gi bilen en fullbehandling. Dersom de ikke kan beskytte understellet, hør dere om etter et gjør-det-selv-verksted og smør inn delene selv, eller spør etter noen som kan gjøre det for deg.

Dette vil være vel verd pengene i det lange løp.

Aspiranten

Er vel for sent det nå, rusten blir jo evt. innkapslet.

Har skriftlig fra selger at vi ikke trengte å etterbehandle bilen hos noen profesjonelle, så juridisk tenker jeg at dette ordner seg dersom noen deler må byttes innen 5 år.
Nissan Leaf

elektrolux

Det er vel et "krav" om gjennomrusting før det utløser garanti.

Hullene kommer først etter 6 år  ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

masae

Garantien mot gjennomrusting er vesentlig lengre enn resten av garantien. 12 år om jeg ikke husker feil.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

Lynet

Har også dunking høyre foran, vært siden bilen var ny.
Sjekket foringer i helga, men de er 100% ok.
Tror det er i støtdemperen lyden kommer.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

RuneW

Sitat fra: Lynet på mandag 23. april 2012, klokken 08:43
Har også dunking høyre foran, vært siden bilen var ny.
Sjekket foringer i helga, men de er 100% ok.
Tror det er i støtdemperen lyden kommer.

Det uavhengige verstedet jeg svippet innom for å høre på lyden mente det ikke var en typisk støtdemper-lyd (men hvordan han kunne si dette bare på lyden vet jeg ikke).

Jeg har nå uansett bestilt time hos Brennes Auto nå (så nå må jeg på på plass sykkelstativet, slik at jeg kommer meg videre på jobb fra verkstedet...).
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Thomas Parsli

Sitat fra: Lynet på mandag 23. april 2012, klokken 08:43
Har også dunking høyre foran, vært siden bilen var ny.
Sjekket foringer i helga, men de er 100% ok.
Tror det er i støtdemperen lyden kommer.

Jeg har også hatt denne dunkingen fra dag en.
Om det er støtdemperen lyden kommer fra aner jeg ikke, men jeg får stadig vekk backflash til turer med slitte taxier i NY/Manhattan.
At en ny Leaf skal høres ut som en utslitt Ford er litt rart...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

andersbr

Sitat fra: andersbr på fredag 20. april 2012, klokken 20:16
Bakre gummiforing på høyre bærearm er nok defekt på min Leaf. Det så ut som den var delaminert eller revnet fra ytterringen sin. ???

Oppdatering: Jeg sjekket foringen litt grundigere og sammenlignet med den på andre siden, og det viser seg at den ikke er gåen likevel ;). Gummien i foringen skal vist ikke være festet rundt hele ytterringen, men bare i to ender. Og når den var dekket av understellsmasse så det ut som den var sprukket...

Jeg tror kanskje det er støtdemperen eller noe i fjærbeinslageret som dunker.

Anders

RuneW

Sitat fra: andersbr på tirsdag 24. april 2012, klokken 12:16
Oppdatering: Jeg sjekket foringen litt grundigere og sammenlignet med den på andre siden, og det viser seg at den ikke er gåen likevel ;). Gummien i foringen skal vist ikke være festet rundt hele ytterringen, men bare i to ender. Og når den var dekket av understellsmasse så det ut som den var sprukket...

Jeg tror kanskje det er støtdemperen eller noe i fjærbeinslageret som dunker.

Anders

Hmmm - da kanskje jeg skal skrive til verkstedet og ta tilbake at "andre har hatt problemer med" disse gummiforingene...  ::)

Som en sidenote: Har holdt på å knotet med å få på plass sykkelstativ på taket for å kunne komme meg videre på jobb etter å ha levert bilen og har faktisk ikke våget å bestille time før dette var på plass. Derfor var det ekstra "morsomt" å få denne meldingen:

"Vi har holdt av time for sjekk av bilen din mandag 7. mai kl. 09:00. Vi har holdt av leiebil til deg fra kl. 07:15."

Jaja, sykkelstativ er kjekt å ha! Blir det godt vær sykler jeg uansett - tilbud om leiebil eller ikke!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Aspiranten

Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA