Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Demontering av batteripakke på Think

Startet av leafen, lørdag 21. januar 2012, klokken 20:52

« forrige - neste »

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

fael

Dunkingen ble mer markant etter at jeg økte dekktrykket noe. Det merkverdige er at dette kun er et problem på høyre side. Begynner å lure på om dette er en konstruksjonsfeil. Er det flere som har merket denne lyden?
Hvit Nissan Leaf - 2012 modell
Hvit VW Caravelle - 1994 modell

Elmo

Hvis Leaf forumet skal ha noen særlig verdi for folk litt lenger frem i tid så er det på tide at spesifikke problemer og viktige erfaringer skrives i egne tårder og ikke samles i en haug i denne tråden.

Og så hadde det vært fint om noen begynner å skrive litt Leaf relatert på www.elbilwiki.no
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

kjekk

Sitat fra: fael på fredag 16. mars 2012, klokken 15:36
Dunkingen ble mer markant etter at jeg økte dekktrykket noe. Det merkverdige er at dette kun er et problem på høyre side. Begynner å lure på om dette er en konstruksjonsfeil. Er det flere som har merket denne lyden?
Jepp, har merket meg dette selv.  Spørs vel om jeg ville reagert hvis jeg ikke hadde lest om det her inne, men det er definitivt en dunkelyd fra høyre forhjul som av og til høres på ujevnt underlag. Skal høre hos BNH Rud, bilen skal inn for softwareoppdatering så fort jeg får tid.

RuneW

Jeg synes den venstre vindusvisker-spyleren er alt for slapp (den høyre er det mer sprut i). Noen andre som opplever dette?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Thomas Parsli

Begge spylerene er dårlige på vår Leaf, og den høyre er muligens litt bedre enn den venstre.
Dette er det eneste som plager meg på bilen og hvis ikke reklamasjon rekker frem vurderer jeg å bytte pumpe(r).

Det rare er at første spruten er brukbar, kan det være for dårlig lufttilførsel til tanken?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

RuneW

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 20. mars 2012, klokken 10:29
Begge spylerene er dårlige på vår Leaf, og den høyre er muligens litt bedre enn den venstre.
Dette er det eneste som plager meg på bilen og hvis ikke reklamasjon rekker frem vurderer jeg å bytte pumpe(r).

Det rare er at første spruten er brukbar, kan det være for dårlig lufttilførsel til tanken?

Thomas

Burde være mulig å teste akkurat dette ved å ha lokket åpent under testing (da helst med parkert bil...).
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

RuneW

Sitat fra: fael på fredag 16. mars 2012, klokken 13:23
Sitat fra: fael på onsdag 07. mars 2012, klokken 15:09
Jeg har opplevd en dunkelyd i hjuloppheng på høyre side foran. Lyden oppstår når jeg kjører over en ujevnhet i veien. Ingen lyd på venstre side. :-\
Skal på verksted neste uke....

Da har jeg vært innom verksted. Etter prøvetur med mekaniker bestemte de seg for å skifte styrekule på høyre side. Bilen har snart gått 2000km.  Spurte om det var mulig at den var utslitt, og mekaniker mente det kunne være feilproduksjon. Del er bestillt fra Sverige, og jeg får vel ny innkalling om en uke eller to. Tok meg forøvrig en tur med demo-leafen deres og merket at denne også har antydning til dunking på høyre side, men langt fra så markant som på min. Hva med dere andre??

Også jeg opplever dunking fra høyre side av bilen et sted. Har gjort noen uhøytidelige tester med et (av mange kjente) hull her i området. Har kjørt med både venstre og høyre hjulsett over. Og ja, det var definitivt mere lyd fra høyre side.

Dette er ren gjetting, men jeg har på følelsen at det er mer dunking når hjulet går ned (i dumpen) enn opp (fra dumpen).
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Aspiranten

Etter at jeg hadde problemer med dårlig radio den første uken med Leafen, reparerte den seg selv og fungerte altså i 3 måneder før den konket ut igjen nå...

Nå får jeg kun inn èn stasjon og det er den med verst "popmusikk"...

Vet vi litt konkret hva det er som gjør dette med radioen i Leafen?
Nissan Leaf

RuneW

Sitat fra: Elmo på fredag 16. mars 2012, klokken 17:20
Hvis Leaf forumet skal ha noen særlig verdi for folk litt lenger frem i tid så er det på tide at spesifikke problemer og viktige erfaringer skrives i egne tårder og ikke samles i en haug i denne tråden.

Kanskje det hadde vært en ide for forum-gutta å lage en egen subkategori  "Leaf/Problemer" som vi kunne ha lagt slike separate problemtråder under?

Sitat fra: Elmo på fredag 16. mars 2012, klokken 17:20Og så hadde det vært fint om noen begynner å skrive litt Leaf relatert på www.elbilwiki.no

Jeg aner ikke hvordan, men sikkert en god ide...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

cra

Eller kanskje ei liste i wiki'en, der man lager ei liste over kjente problemer, og evt. løsninga på dem (i alle fall hvis de ikke trenger lang forklaring). Det vil være litt mer statisk, og ha mindre tendens til å skli ut enn en tråd i forumet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: RuneW på onsdag 21. mars 2012, klokken 09:24
Kanskje det hadde vært en ide for forum-gutta å lage en egen subkategori  "Leaf/Problemer" som vi kunne ha lagt slike separate problemtråder under?

Problemet med mange subkategorier er at hele forumet blir veldig oppstykket og vanskelig å følge med på. Hvis hver bil skal ha 2-5 underkategorier blir dette veldig oppstykket. Forøvrig kan vi gjerne ta en diskusjon rundt dette i riktig kategori (elbil.no og elbilforumets nettsider) og så fortsetter debatten her utelukkende med Leaf problemer.

Lars
Forum-gutt
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

foxy

mmm er det så mange problemer med leaf'n at man trenger flere underkategorier?!!!!!!!!!!!!  ::)
I-miev 2011
Asker

RuneW

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 21. mars 2012, klokken 09:34
Sitat fra: RuneW på onsdag 21. mars 2012, klokken 09:24
Kanskje det hadde vært en ide for forum-gutta å lage en egen subkategori  "Leaf/Problemer" som vi kunne ha lagt slike separate problemtråder under?

Problemet med mange subkategorier er at hele forumet blir veldig oppstykket og vanskelig å følge med på. Hvis hver bil skal ha 2-5 underkategorier blir dette veldig oppstykket. Forøvrig kan vi gjerne ta en diskusjon rundt dette i riktig kategori (elbil.no og elbilforumets nettsider) og så fortsetter debatten her utelukkende med Leaf problemer.

Lars
Forum-gutt

Det kan argumenteres med at ikke noe er mer rotete enn et "flatt" forum der alle mulige slags tråder samles på ett sted (jeg snakker nå om Leaf-delen av forumet), men det er ditt forum så you're da man. Det får være som det er. Jeg skal ikke mase mer med det her (eller andre steder).

Sitat fra: foxy på onsdag 21. mars 2012, klokken 09:50
mmm er det så mange problemer med leaf'n at man trenger flere underkategorier?!!!!!!!!!!!!  ::)

Hehe - godt forsøk. Kos deg med trillingen din så godt du kan ;-)
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

kjekk

Sitat fra: RuneW på onsdag 21. mars 2012, klokken 08:22
Dette er ren gjetting, men jeg har på følelsen at det er mer dunking når hjulet går ned (i dumpen) enn opp (fra dumpen).
Ditto. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA