Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Demontering av batteripakke på Think

Startet av leafen, lørdag 21. januar 2012, klokken 20:52

« forrige - neste »

Mortenmann

Dugg på innsiden av venstre baklykt. Lekk pakkning?
Noen som vet om det spiller noen rolle?
SølvLeaf

Elmanuell

Har opplevd at ledskjærmen kutter og blir svart etter jeg har kjørt i ca 35km og slår seg på igjen etterpå.
Skjer nesten hver dag på nesten samme plass. Mystisk. ???
Orkanger. Ny Nissan Leaf min første elbil :)
Tidligere fossilslave.

Rasmus.B

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

cra

Sitat fra: Mortenmann på torsdag 08. mars 2012, klokken 18:54
Dugg på innsiden av venstre baklykt. Lekk pakkning?
Noen som vet om det spiller noen rolle?

Det vil antakelig medføre korrosjon på sikt, så jeg ville fått dem til å fikse det. Hvis det er reflektor så kan vel også denne bli matt over tid. Så lenge det er nybilgaranti så er det ikke noe å lure på.

Sitat fra: Elmanuell på fredag 09. mars 2012, klokken 06:56
Har opplevd at ledskjærmen kutter og blir svart etter jeg har kjørt i ca 35km og slår seg på igjen etterpå.
Skjer nesten hver dag på nesten samme plass. Mystisk. ???

Synkroniser klokka di med ei klokke du lar ligge igjen hjemme, og sjekk om de fortsatt er synkrone når du kommer hjem! ;)  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

kjekk

Sitat fra: Elmanuell på fredag 09. mars 2012, klokken 06:56
Har opplevd at ledskjærmen kutter og blir svart etter jeg har kjørt i ca 35km og slår seg på igjen etterpå.
Skjer nesten hver dag på nesten samme plass. Mystisk. ???
Kjører du i en undergang eller i en tunnel når dette skjer?  ;D

Boogie

Sitat fra: 2EL på torsdag 23. februar 2012, klokken 20:13
Nissan mente det var steinskade. 4-5 ukers ventetid på ny rute så det er bare å bestille rute med en gang.

Hadde vært fint om den nye ruta kunne være med varmetråder.
Jeg vet at dette er meldt tilbake til Nissan ved flere anledninger, men føler ikke at det er "hørt".
Bruk muligheten til å etterspørre dette da det er veldig kjekt å ha i en elbil.
Alle burde hatt det da det sparer mye strøm i forhold til oppvarming av bilen, og sparer deg også for skarping av is...
Sammen med mulighet for å kjøre vifte uten klimanlegget i gang, så er vi nede i 10-20% strømtrekk i forhold til klima  ;D
Det utgjør fort 12-13 km om vinteren i større rekkevidde...
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Elmanuell

Ingen undergang eller tunel. ::) stereoen kutter og starter opp igjen uten at jeg gjør noe. Ellers kjempefornøyd elbil eier ;D
Orkanger. Ny Nissan Leaf min første elbil :)
Tidligere fossilslave.

RogerB

He he jeg vet hva det er Elmanuell for jeg har akkurat det samme problemet, det er støy fra et elektrisk skilt rett før Buvika, bare følg med på kartet akkurat etter at du har passert bommen i Buvika. Så går det ca 13 min før Carwings rebooter og blir normal igjen.

Jeg var inne på software oppdatering og sjekk av vindusheis bryter hos Witro bil Fredag og de kunne fortelle at det er flere som har akkurat det samme problemet ved dette skiltet. Witro er i kommunikasjon med Nissan og statens vegvesen.

Det snodige er at skiltet støyer bare i den ene rettningen, til Trondheim er ikke noe problem.

De spurte om jeg kunne notere ned de erfaringene jeg hadde med akkurat dette slik at de kunne ta det videre. Skjerming av skiltet er nok beste løsning da dette er det eneste kjente punktet i hele Norge.
Det som er litt dritt er at all data for turen ikke blir registrert i gjennom Carwings.
Jeg har kjørt 8700km i år men under halvparten er registrert på internett.  >:(

Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

jkirkebo

Sitat fra: RogerB på søndag 11. mars 2012, klokken 20:32
Jeg har kjørt 8700km i år men under halvparten er registrert på internett.  >:(

Wow, 8700km på under 2.5 måneder! Fortsetter du slik kommer du opp i ca. 45.000km på et år...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RogerB

Jeg kjører 120km om dagen bare til og fra jobb, når jeg kommer hjem bruker kona heller Leafen enn Golfen eller Audien. Begge to liker Leafen veldig godt.

Da jeg var på software update var Witro bil så vennlig å låne meg en Nissan Micra slik at jeg kunne kjøre på jobben i mens de fixet på bilen min. Da fant jeg ut at jeg er VELDIG glad i bilen min!!
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

Elmanuell

Det skjer rett før Orkanger :P . 1 avkjøring til sentrum. Skal sjekke på tur hjem igjen i morgen om det samme skjer i buvika ;)
Orkanger. Ny Nissan Leaf min første elbil :)
Tidligere fossilslave.

Joakim Sveli

Sitat fra: Boogie på lørdag 10. mars 2012, klokken 17:54
Sitat fra: 2EL på torsdag 23. februar 2012, klokken 20:13
Nissan mente det var steinskade. 4-5 ukers ventetid på ny rute så det er bare å bestille rute med en gang.

Hadde vært fint om den nye ruta kunne være med varmetråder.
Jeg vet at dette er meldt tilbake til Nissan ved flere anledninger, men føler ikke at det er "hørt".
Jeg har sendt grundig utgreiing til Nissan for hvorfor de bør ha med varmetråder i frontruta i en elbil i nordisk klima. Uten det i Thinken hadde jeg sikkert gått tom for strøm ved et par anledninger. Oppfrodrer flere til å sende lignende innspill. Har også understreket behovet for Tesla.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

daggad

Sitat fra: Elmanuell på fredag 09. mars 2012, klokken 06:56
Har opplevd at ledskjærmen kutter og blir svart etter jeg har kjørt i ca 35km og slår seg på igjen etterpå.
Skjer nesten hver dag på nesten samme plass. Mystisk. ???

Ring "Åndenes makt".. ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

fael

Sitat fra: fael på onsdag 07. mars 2012, klokken 15:09
Jeg har opplevd en dunkelyd i hjuloppheng på høyre side foran. Lyden oppstår når jeg kjører over en ujevnhet i veien. Ingen lyd på venstre side. :-\
Skal på verksted neste uke....

Da har jeg vært innom verksted. Etter prøvetur med mekaniker bestemte de seg for å skifte styrekule på høyre side. Bilen har snart gått 2000km.  Spurte om det var mulig at den var utslitt, og mekaniker mente det kunne være feilproduksjon. Del er bestillt fra Sverige, og jeg får vel ny innkalling om en uke eller to. Tok meg forøvrig en tur med demo-leafen deres og merket at denne også har antydning til dunking på høyre side, men langt fra så markant som på min. Hva med dere andre??
Hvit Nissan Leaf - 2012 modell
Hvit VW Caravelle - 1994 modell

snurre100

Sitat fra: fael på fredag 16. mars 2012, klokken 13:23
Sitat fra: fael på onsdag 07. mars 2012, klokken 15:09
Jeg har opplevd en dunkelyd i hjuloppheng på høyre side foran. Lyden oppstår når jeg kjører over en ujevnhet i veien. Ingen lyd på venstre side. :-\
Skal på verksted neste uke....

Da har jeg vært innom verksted. Etter prøvetur med mekaniker bestemte de seg for å skifte styrekule på høyre side. Bilen har snart gått 2000km.  Spurte om det var mulig at den var utslitt, og mekaniker mente det kunne være feilproduksjon. Del er bestillt fra Sverige, og jeg får vel ny innkalling om en uke eller to. Tok meg forøvrig en tur med demo-leafen deres og merket at denne også har antydning til dunking på høyre side, men langt fra så markant som på min. Hva med dere andre??
Håper vi får høre om det var styrekulen.Har samme dunkinga.Var hos BNH Ski i går,men desverre er det for lite og for små hull veiene . ;D
Venter på Kia E Niro

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA