Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Demontering av batteripakke på Think

Startet av leafen, lørdag 21. januar 2012, klokken 20:52

« forrige - neste »

el-snorre

Selvfølgelig skal vi klage på dette. Hadde det vært normalt skulle det vært opplyst om det. 5 minus må bilen kunne tåle. Desuten hadde det vært normalt ville det vel vært lyd fra begge ville jeg tro.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

RuneW

Sitat fra: el-snorre på mandag 13. februar 2012, klokken 23:14
Selvfølgelig skal vi klage på dette. Hadde det vært normalt skulle det vært opplyst om det. 5 minus må bilen kunne tåle. Desuten hadde det vært normalt ville det vel vært lyd fra begge ville jeg tro.

Ja, da venter jeg i spenning på hva Nissan sier til dette når det klages (jeg har ikke Leaf) og ikke minst- hva de kan/vil gjøre med det!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Ladefabrikken

Jeg har fått en sprekk i frontruta mi etter 800km >:( Sprekken har startet nederst i et hjørne så det virker som det er spenning i ruta. Skal inn til Nissan i morgen og klage på det.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

MrMagu


Ladefabrikken

Sitat fra: MrMagu på tirsdag 21. februar 2012, klokken 01:38
Jeg også - på venstre side :-( Jeg regnet med det var pigg/steinsprut

Venstre side for meg også. Da er nok dette en produksjons feil.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

AreGar

Litt tidlig å si at det er produksjonsfeil om to stk har sprekk i ruta på samme sted?
Mercedesen min har også hatt sprekk på venstre side......... Det er nok en høyere makt som står bak, sannsynligvis Hurtigruta :P

Det er fort gjort å få sprekk i ruta, spesielt på venstre siden da denne tross alt er nærmest motgående trafikk får sikkert mer påkjenning av flygende grums.

Kallagtunet

Noen andre som opplever ett lite rykk/dunk i drivlinjen når en rygger etter en to tre meter? Føles som noe ala hånbrekket henger og plutselig slepper (det er ikke det for det skjer enten det har vært i bruk eller ei?)

Irriterende er det i alle fall spesielt når det hersens ryggekameraet er fullt av drit (dvs alltid) og en får følelsen faen hva kjørte jeg over nå ett millisekund....

Får nok ta turen til forhandler for sjekk samt software oppdatering.

nooste

Samme sprekk i venstre side på frontruta her å. Men ser ut som det har startet med steinsprut helt nederst i det svarte feltet på frontruta.
Tesla Model S75D Levert, slutten av des 2017
Nissan Leaf 2012 Levert 13.01.2012

kenmyh

...legg meg til på nr.4 på lista. Har også en steinsprut rett over viskern, som jeg satser på å få fiksa før den sprekker.
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

Ladefabrikken

Nissan mente det var steinskade. 4-5 ukers ventetid på ny rute så det er bare å bestille rute med en gang.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Thomas Parsli

Kan dere laste opp bilde et eller annet sted?
Gjerne elbilwiki hvis det går.

Hvis skaden er på samme sted på tre biler, er det kanskje verd en tur innom hurtigruta el. for en vurdering?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Lynet

Nytt problem dukket opp i går:
Bilen var livløs etter å ha stått ubrukt men koblet til 230V i 8 dager! Det viste seg å være bare 8V på 12V batteriet, med andre ord helt flatt! Hvordan kan det tømmes mens bilen står koblet til 230V?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

RuneW

Sitat fra: Lynet på tirsdag 28. februar 2012, klokken 12:04
Nytt problem dukket opp i går:
Bilen var livløs etter å ha stått ubrukt men koblet til 230V i 8 dager! Det viste seg å være bare 8V på 12V batteriet, med andre ord helt flatt! Hvordan kan det tømmes mens bilen står koblet til 230V?

Det skulle jeg også likt å vite... Skal det ikke vedlikeholdslades av hovedbatteriet?

Men det er sikkert en eller annen merkelig "modus" du kan havne i hvor dette ikke skjer. Fra teksten under kan det se ut som 12V-batteriet bare lades om bilen er helt AV. Kan det være at den har vært "litt på" (slik Leafen på sitt "sjarmerende" vis kan finne på å være)?

I den engelske manualen står det:

"Charging the 12-volt battery (while the vehicle is not in use)

When the EV (Electric Vehicle) system is off, the
12-volt battery charges automatically for 5
minutes every 5 days.

The charge timing resets to 5 days without
charging the 12-volt battery if:
. The vehicle is placed in the READY to drive
position for more than 5 minutes.
. The Li-ion battery is charged for more than 5
minutes.
When charging the 12-volt battery, the charge
status indicator light on the instrument panel
illuminates. See "Charging status indicator
lights" in the "CH. Charging" section."

For å være helt ærlig så har jeg problemer med å forstå hva de egentlig prøver å formidle med teksten over. Kanskje lettere å forstå på norsk, om da de som har oversatt har forstått noe...

---

Mulig jeg misforstår, men står det over at i beste fall så lades 12V-batteriet bare  i 5 minutter hver 5 dag? Hva om noe står på slik at det tømmes på 4 dager? Da er du føkt selv om bilen står å lader seg?

Dette kan ikke stemme vel?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Joachim

De er vel ganske små de batteriene. Er det veldig kaldt så kan 5 min hver 5. dag være litt lite. Men så er du vel ikke den eneste som har hatt litt snåle opplevelser som antakelig skyldes lav batterispenning...

RuneW

Sitat fra: Lynet på tirsdag 28. februar 2012, klokken 12:04
Nytt problem dukket opp i går:
Bilen var livløs etter å ha stått ubrukt men koblet til 230V i 8 dager! Det viste seg å være bare 8V på 12V batteriet, med andre ord helt flatt! Hvordan kan det tømmes mens bilen står koblet til 230V?

Det ville vært veldig interessant å hørt forhandler sin forklaring på dette. Jeg regner med at de evt kan lese av hva som har skjedd?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA