Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Demontering av batteripakke på Think

Startet av leafen, lørdag 21. januar 2012, klokken 20:52

« forrige - neste »

Smiling when sailing

Og jeg som trodde det var bare fossilbiler som hadde startvansker pga. 12 Volt batteriet.
Blå Leaf, Tromsø

Smiling when sailing

Blå Leaf, Tromsø

Griffel

Sitat fra: erikf på fredag 10. februar 2012, klokken 18:34
Fikk rødt og gult hovedvarsel i dag, samt 12V-batteri-advarsel. Bilen ville ikke starte. Hadde hatt forvarming med klimaanlegg på ti min. i forkant. Prøvde å slå av bilen og vente litt, men fikk samme varsel igjen etterpå og fikk ikke starte. Virker som det er flere her som opplever dette, men som får den i gang til slutt? Så i manualen at nissan må kontaktes når dette skjer.
Er nå tauet til forhandlerverksted  :( håper noen hos forhandler kan hjelpe i morgen, evt blir det å vente på verkstedet til uken. Selvsagt skjer slikt på fredager.
edit: og med en uke gammel bil...
Dette er tydligvis også et problem med trillingene. Er 12V batteriet i elbiler for lite for norske forhold og vinterkulde?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Smiling when sailing

Sitat fra: erikf på fredag 10. februar 2012, klokken 18:34
Fikk rødt og gult hovedvarsel i dag, samt 12V-batteri-advarsel. Bilen ville ikke starte. Hadde hatt forvarming med klimaanlegg på ti min. i forkant. Prøvde å slå av bilen og vente litt, men fikk samme varsel igjen etterpå og fikk ikke starte. Virker som det er flere her som opplever dette, men som får den i gang til slutt? Så i manualen at nissan må kontaktes når dette skjer.
Er nå tauet til forhandlerverksted  :( håper noen hos forhandler kan hjelpe i morgen, evt blir det å vente på verkstedet til uken. Selvsagt skjer slikt på fredager.
edit: og med en uke gammel bil...

Det høres litt ut som det som ble beskrevet her:
http://nissanleafwiki.com/index.php?title=Warning_lights_leading_to_LEAF_that_won't_run
Blå Leaf, Tromsø

el-snorre

Er det noen som har opplevd knirking i støtdemper/fjærene forran over feks fartsdumper da?
Leafen min knirker venstre forran over fartsdumper, skal innom forhandler til uka.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

Thomas Parsli

Jepp, vår knirker ganske mye over fartsdumper når det er kaldt.
Snakket med en annen som også hadde en "knirker".

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

snurre100

Venter på Kia E Niro

erikf

Sitat fra: Smiling when sailing på fredag 10. februar 2012, klokken 19:56
Sitat fra: erikf på fredag 10. februar 2012, klokken 18:34
Fikk rødt og gult hovedvarsel i dag, samt 12V-batteri-advarsel. Bilen ville ikke starte. Hadde hatt forvarming med klimaanlegg på ti min. i forkant. Prøvde å slå av bilen og vente litt, men fikk samme varsel igjen etterpå og fikk ikke starte. Virker som det er flere her som opplever dette, men som får den i gang til slutt? Så i manualen at nissan må kontaktes når dette skjer.
Er nå tauet til forhandlerverksted  :( håper noen hos forhandler kan hjelpe i morgen, evt blir det å vente på verkstedet til uken. Selvsagt skjer slikt på fredager.
edit: og med en uke gammel bil...

Det høres litt ut som det som ble beskrevet her:
http://nissanleafwiki.com/index.php?title=Warning_lights_leading_to_LEAF_that_won't_run
Ser slik ut ja. PS-ikonet lyste også.
Ser ut til at det i så fall lar seg ordne med en softwareoppgradering. Håper de har gode hackere på verkstedet.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Stigzy

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 10. februar 2012, klokken 20:55
Jepp, vår knirker ganske mye over fartsdumper når det er kaldt.
Snakket med en annen som også hadde en "knirker".

Thomas

Knirker hos meg også over fartshumper... Godt det ikke bare er min leaf.. Noen som har hørt med forhandleren om det?
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

el-snorre

Å kjøre Leaf er i alle fel ikke en knirkefri opplevelse... ;D
skal forsøksvis sjeke det på mandag om jeg rekker.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

Leif

Nissan Leaf - 2011

leafen

min å knirker på venstre side ,mener det kan være fjær som ikke er stram å knirker
fikk min leaf i dag 31.01

RuneW

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Lynet

En ny bil skal ikke knirke i forstillingen, men min gamle 98 Passat som har gått 355k får lov til å knirke litt i kulda  ;D

Men løvet mitt har kraftig dunking høyre foran når jeg kjører over ujevnheter, minner om Thinken når bærekula er utslitt!!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

RuneW

Sitat fra: Lynet på mandag 13. februar 2012, klokken 22:11
En ny bil skal ikke knirke i forstillingen [...]

Ja, da blir det interessant å høre hva Nissan sier til de relativt mange % som opplever dette problemet. Hvis det er en designfeil, så er det vel egentlig ikke så mye å gjøre med det?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA