Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Demontering av batteripakke på Think

Startet av leafen, lørdag 21. januar 2012, klokken 20:52

« forrige - neste »

gbzdoc

Har selv hatt den på 4,3 og 2 streker på batteriet. Men det har alltid vært minst et par minusgrader ute, og bilen har som regel stått over natten og blitt god og gjennomkald. (Men har selvsagt alltid vært varmet opp innvendig før start. Det er jo tross alt en Leaf... :-)

Leif

Fikk gul varsellampe med beskjed om og kontakte forhandler tidlig idag.
Blir spennende og se hva som er feil.
Nissan Leaf - 2011

Smiling when sailing

Sitat fra: Leif på mandag 06. februar 2012, klokken 13:59
Fikk gul varsellampe med beskjed om og kontakte forhandler tidlig idag.
Blir spennende og se hva som er feil.

Og hva var årsaken til at den gule lampen lyste opp? Jeg håper at forhandleren klarte å identifisere og reparere feilen uten problemer.

Hilsen SwS
Blå Leaf, Tromsø

Marius-H

Sitat fra: Leif på mandag 06. februar 2012, klokken 13:59
Fikk gul varsellampe med beskjed om og kontakte forhandler tidlig idag.
Blir spennende og se hva som er feil.


Det fikk jeg og. Forrige mandag. Denne uke kommer det en dude fra Nissan sentralt med reservedeler. Han skal også hjelpe til å skru på bilen.

kenmyh

I dag hørte jeg også den ulyden, når jeg skulle ut og kjøre. Da var det ca. -11, og bilen var ikke forvarmet..
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

Boogie

Jeg har også denne ulelyden i bilen. Den varer noen km når det er kaldt.
Det er ikke regen. Jeg har vært fulladet ved flere anledninger. Og det har vært minusgrader.

Har forøvrig vært borte i en annen situasjon:
Har startet forvarming av bilen med app'en. Kommer ut etter 15 min (bilen er ikke koblet til 220V) og åpner bilen. Varmen stopper, og jeg skal starte bilen: DEN VIL IKKE STARTE!!
Får bare lys på dashbordet osv. Lysene på bilen slår seg heller ikke på, og jeg har en gul og en rød lampe som lyser. Ingen ting hjelper, men om jeg slår av bilen og venter i et minutt, så starter den normalt. Har mistanke om at 12V batteriet har kommet for langt ned i spenning, så bilen ikke vil starte. Med avslått bil tar spenningen seg opp igjen og alt er normalt.
Andre som har sett dette?
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Kallagtunet

Sitat fra: Boogie på torsdag 09. februar 2012, klokken 13:05
Jeg har også denne ulelyden i bilen. Den varer noen km når det er kaldt.
Det er ikke regen. Jeg har vært fulladet ved flere anledninger. Og det har vært minusgrader.

Har forøvrig vært borte i en annen situasjon:
Har startet forvarming av bilen med app'en. Kommer ut etter 15 min (bilen er ikke koblet til 220V) og åpner bilen. Varmen stopper, og jeg skal starte bilen: DEN VIL IKKE STARTE!!
Får bare lys på dashbordet osv. Lysene på bilen slår seg heller ikke på, og jeg har en gul og en rød lampe som lyser. Ingen ting hjelper, men om jeg slår av bilen og venter i et minutt, så starter den normalt. Har mistanke om at 12V batteriet har kommet for langt ned i spenning, så bilen ikke vil starte. Med avslått bil tar spenningen seg opp igjen og alt er normalt.
Andre som har sett dette?

Har opplevd det samme ja, men har ikke måttet vente ett minutt for å få den til å starte igjen kun slå helt av og så på så er vi i gang. Hvis din analyse av årsak er riktig så blir det mange 12V batteri bytter på garantien til Nissan fremover...

vangli

Litt av den samme opplevelsen, men for meg virker som om det kan skje når jeg jeg er litt sløv og slipper bremsepedalen for tidlig i de tilfellene klimanlegget går. Kanskje trengs det noen sekunder for å "stoppe" før startsekvensen setter i gang.

Mvh Bent
Leaf eier fra 24/1-2012

RuneW

Er det bare jeg som synes Nissan har gjort Leaf'en overmåte komplisert? Synes jeg ser kjærringa styre med slik som beskrevet over i morgenstresset... Det hadde ikke blitt pent ::)
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

snurre100

Sitat fra: Boogie på torsdag 09. februar 2012, klokken 13:05
Jeg har også denne ulelyden i bilen. Den varer noen km når det er kaldt.
Det er ikke regen. Jeg har vært fulladet ved flere anledninger. Og det har vært minusgrader.

Har forøvrig vært borte i en annen situasjon:
Har startet forvarming av bilen med app'en. Kommer ut etter 15 min (bilen er ikke koblet til 220V) og åpner bilen. Varmen stopper, og jeg skal starte bilen: DEN VIL IKKE STARTE!!
Får bare lys på dashbordet osv. Lysene på bilen slår seg heller ikke på, og jeg har en gul og en rød lampe som lyser. Ingen ting hjelper, men om jeg slår av bilen og venter i et minutt, så starter den normalt. Har mistanke om at 12V batteriet har kommet for langt ned i spenning, så bilen ikke vil starte. Med avslått bil tar spenningen seg opp igjen og alt er normalt.
Andre som har sett dette?
Har hatt det samme ett par ganger.Forvarming uten ladekabel.Har bare stoppet og startet igjen.
Venter på Kia E Niro

bno

Har funnet ut at software systemet i Leafen er utviklet av Microsoft. Ikke rart det er problemer da. ;D Har dere prøvde Ctrl. alt. delete ::)
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Smiling when sailing

Har dere allerede installert den nyeste virus scanner oppdateringen på Leafen?  :o
Blå Leaf, Tromsø

cra

He he he... Det gir et litt annet perspektiv på problemene med å åpne/lukke vinduer, ja!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Leif

Feilen ble utbedret i løpet av noen timer tidligere i dag.

I flg Nissan var feilen reset av feilkoder og rensing av kontakt(er).
Nissan Leaf - 2011

erikf

Fikk rødt og gult hovedvarsel i dag, samt 12V-batteri-advarsel. Bilen ville ikke starte. Hadde hatt forvarming med klimaanlegg på ti min. i forkant. Prøvde å slå av bilen og vente litt, men fikk samme varsel igjen etterpå og fikk ikke starte. Virker som det er flere her som opplever dette, men som får den i gang til slutt? Så i manualen at nissan må kontaktes når dette skjer.
Er nå tauet til forhandlerverksted  :( håper noen hos forhandler kan hjelpe i morgen, evt blir det å vente på verkstedet til uken. Selvsagt skjer slikt på fredager.
edit: og med en uke gammel bil...
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA