Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Automatisk blending av speil

Startet av M3P, lørdag 11. mai 2019, klokken 16:55

« forrige - neste »

M3P

Automatisk blending av speil på konstant når det er mørkt ute.

Ikke sett denne problemstillingen diskutert her inne på Model 3 seksjonen ihvertfall.
Har søkt litt på det og forstår at det hovedsaklig er tidsstyrt fra Tesla sin side, men at det skal komme en bedre løsning etterhvert?

Den konstante blendingen gjør speil tilnærmet ubrukelige, spesielt når man skal rygge etc.
Denne utfordringen har alle for øyeblikket eller?

Forstår man kan åpne speilene og huke av ledningen for blending, men ser ikke helt det som løsningen heller.
Burde vært en mulighet å slått det av via software.

TRM

Sitat fra: M3P på lørdag 11. mai 2019, klokken 16:55
Automatisk blending av speil på konstant når det er mørkt ute.

Ikke sett denne problemstillingen diskutert her inne på Model 3 seksjonen ihvertfall.
Har søkt litt på det og forstår at det hovedsaklig er tidsstyrt fra Tesla sin side, men at det skal komme en bedre løsning etterhvert?

Den konstante blendingen gjør speil tilnærmet ubrukelige, spesielt når man skal rygge etc.
Denne utfordringen har alle for øyeblikket eller?

Forstår man kan åpne speilene og huke av ledningen for blending, men ser ikke helt det som løsningen heller.
Burde vært en mulighet å slått det av via software.
Jeg har også problemer med å se bakover når speil blendes om kvelden. Ser fram til at dette kan styres manuelt.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Handyman

Ser at det er aktivt, men har aldri slått meg at det er et problem.
Bruker ryggekameraet mest når jeg rygger, sammen med sidespeil.
Men såklart vil muligheten for å kunne velge hva man selv liker, være bra.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

OyLonn

La nylig merke til at blendingen av speil slo seg av når jeg skulle rygge. Testet flere ganger og hver gang så ble dimmingen av speilet sakte redusert når jeg rygget. Mulig dette er komt med en av de siste SW updatene, eller at det er ett engangstilfelle  :) Digg var det vertfall å endelig kunne se og bruke speilene i mørke når en rygger   ;)

Toalmar

Sitat fra: OyLonn på mandag 06. januar 2020, klokken 20:32
La nylig merke til at blendingen av speil slo seg av når jeg skulle rygge. Testet flere ganger og hver gang så ble dimmingen av speilet sakte redusert når jeg rygget. Mulig dette er komt med en av de siste SW updatene, eller at det er ett engangstilfelle  :) Digg var det vertfall å endelig kunne se og bruke speilene i mørke når en rygger   ;)
Samme hos meg, tok en sjekk nå i kveld. Når jeg setter bilen i reverse blir speilene mindre mørke.
Bare en ting å utsette på dette, det går litt for sent fra mørkt til lyst  8)
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Handyman

Antiblendingen forsvinner helt tydelig nå man setter den i revers, selv om det går litt sakte. Dette skyldes nok teknologien og ikke styringen/SW.
Håper ingen har fått speil med blending som de skriver, det hadde vært plagsomt.  :P
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA