Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tilhengerfeste nå tilgjengelig på Model 3

Startet av Anders9, onsdag 08. mai 2019, klokken 05:14

« forrige - neste »

123kris

Spent på hvordan det ser ut når man tar av kula. Bruker svært sjeldent hengerfeste, så har tenkt å ha det av til vanlig.
2024 - TMY LR
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

ok67

Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

GL1

2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Elgolferen

Okei, men vil design på bakfanger endres eller vil det bare være ett deksel over en luke på undersiden av fangeren? Er veldig frem og tilbake på om jeg skal bestille. Noen som vet om det vil gå utover leveringstiden? Fikk mail om at bilen var i Belgia nå. Mail i går om at jeg kunne legge til hengerfeste. Så usikker..

Micmar96

Sitat fra: Elgolferen på søndag 19. mai 2019, klokken 00:25
Okei, men vil design på bakfanger endres eller vil det bare være ett deksel over en luke på undersiden av fangeren? Er veldig frem og tilbake på om jeg skal bestille. Noen som vet om det vil gå utover leveringstiden? Fikk mail om at bilen var i Belgia nå. Mail i går om at jeg kunne legge til hengerfeste. Så usikker..

Toalmar

Sitat fra: Elgolferen på søndag 19. mai 2019, klokken 00:25
Okei, men vil design på bakfanger endres eller vil det bare være ett deksel over en luke på undersiden av fangeren?
Uten å ha fasiten her så vil jeg gå ut i fra / tro at støtfanger ikke må endres, men være lik på alle TM3. Det ser ut til at festet går rundt fangene i underkant. Det er vel også avtagbart og da sitter hoveddelen foran støtfangeren, og selve kulen monteres inn i denne.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

My2cents

Hadde vært interessant å vite hvilken tredjeparts leverandør som Tesla bruker på dette. På takstativet bruker de ihvertfall Yakima og i USA er det vel kun Torklift https://torkliftcentral.com/2018-tesla-model-3-hitch og Stealth https://stealthhitches.com/products/tesla-model-3-2017-presentsom leverer hengerfeste til Model 3 - hm......... Så hvis bilen er strukturelt lik siden første bil ble levert i Mars 2019 i Europa som de blir det med fabrikkmontert (eller ettermontert i Nederland før videresending er kanskje mer rett?) og ledningsnettet jo ligger klart så ......

GOS

Sitat fra: My2cents på mandag 20. mai 2019, klokken 09:35
Hadde vært interessant å vite hvilken tredjeparts leverandør som Tesla bruker på dette. På takstativet bruker de ihvertfall Yakima og i USA er det vel kun Torklift https://torkliftcentral.com/2018-tesla-model-3-hitch og Stealth https://stealthhitches.com/products/tesla-model-3-2017-presentsom leverer hengerfeste til Model 3 - hm......... Så hvis bilen er strukturelt lik siden første bil ble levert i Mars 2019 i Europa som de blir det med fabrikkmontert (eller ettermontert i Nederland før videresending er kanskje mer rett?) og ledningsnettet jo ligger klart så ......

.....gjør du som jeg tenker å få det ettermontert uansett. Det jeg lurer litt på er om det må aktiveres ett eller annet i softwaren for for at dette skal fungere som det bør. Da sliter jeg litt og velger sikkert å selge den å kjøpe en med hengerfeste, gjerne brukt, om det først blir om ett år eller så.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

O

Til dere som allerede hadde bil i bestilling og som har fått tilbud om å legge til et hengerfeste til 8300 NOK på e-post fra Tesla,  og som gikk for det tilbudet. Har dere fått ny kjøpsavtale fra Tesla hvor prisen på bilen er endret/økt, utover pristillegget på 8300?

skysurfer

Ja, min bil ble billigere, hvis du ser bort i fra hengerfestet.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Fush

Sitat fra: MOV på tirsdag 21. mai 2019, klokken 15:57
Til dere som allerede hadde bil i bestilling og som har fått tilbud om å legge til et hengerfeste til 8300 NOK på e-post fra Tesla,  og som gikk fir det tilbudet. Har dere fått ny kjøpsavtale fra Tesla hvor prisen på bilen er endret/økt?

Ja
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

KJB

Sitat fra: KJB på onsdag 08. mai 2019, klokken 22:34
Nattens oppdatering av konfiguratoren gjør jo spørsmålet mitt noe overflødig, men jeg kommer til å følge opp med tilleggsspørsmål om rekkevidden av endringen.

Har omsider fått et nytt «svar» fra RDW i Nederland.

De skriver nå at typegodkjenningen eies av Tesla og at jeg må kontakte Tesla for å få svar...

Jeg har videreformidlet dette til TOCN og bedt dem følge dette opp overfor Tesla.

I mellomtiden storkoser jeg meg med en fantastisk bil og stetter mitt behov for bil med hengerfeste gjennom medlemsskap i Bildeleringen.

O

Sitat fra: Fush på tirsdag 21. mai 2019, klokken 17:09
Til dere som allerede hadde bil i bestilling og som har fått tilbud om å legge til et hengerfeste til 8300 NOK på e-post fra Tesla,  og som gikk fir det tilbudet. Har dere fått ny kjøpsavtale fra Tesla hvor prisen på bilen er endret/økt?

Ja

Ok, men fikk du en høyere eller lavere pris, utover pristillegget på 8300, i forhold til opprinnelig kjøpsavtale?

Jorgen Bjerke

Sitat fra: MOV på tirsdag 21. mai 2019, klokken 18:36

Ja

Ok, men fikk du en høyere eller lavere pris, utover pristillegget på 8300, i forhold til opprinnelig kjøpsavtale?

Jeg fikk høyere, fordi prisen på FSD hadde gått opp.

O

Sitat fra: Jorgen Bjerke på tirsdag 21. mai 2019, klokken 19:49
Sitat fra: MOV på tirsdag 21. mai 2019, klokken 18:36

Ja

Jeg fikk høyere, fordi prisen på FSD hadde gått opp.

Synes du det er ok? Jeg mener det er urimelig og jeg er ganske sikker på at det er i strid med kjøpsloven. Kjøpsavtalen er juridisk bindende mellom selger og kjøper.

Vi som gikk for ovennevnte tilbud fra Tesla,  hadde allerede en kjøpsavtale på en Model 3 til en avtalt pris, hvorpå Tesla skriftlig tilbød oss å legge til et hengerfeste til vår Model 3 for 8300 NOK, uten å presisere at ytterligere prisendringer ville skje. Når Tesla da endrer kjøpsavtalen utover pristillegget på 8300 NOK for tilhengerfestet, er jeg temmelig sikker på at det er i strid med kjøpsloven.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA