Tilhengerfeste nå tilgjengelig på Model 3

Startet av Anders9, onsdag 08. mai 2019, klokken 05:14

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Surrehue på onsdag 08. mai 2019, klokken 22:27
Mine foreldre venter på en LR som skal komme i Mai. Vi sendte dem en mail i dag om at det var mulig å få HF, så min far var på Tesla butikken her i Bærum, noen timer senere og bestilte hengerfeste. De sa ikke noe om at levering blir utsatt, så vi er litt spent på det.
Med antakelse om at dette monteres på fabrikk ville jeg forventet leveranse i juli.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Svolar

Sitat fra: Spiro på onsdag 08. mai 2019, klokken 17:21
Tror ikke bruktprisen vil dale pga hf for de som ikke har den muligheten. Tvert imot. Vi vet at ekstra last stresser batteriet og drivverk. Tesla bjørn sin mod x fikk redusert batteri kapasitet pga henger, mente han selv.

Har heller ikke sett hengerfeste på en Porsche 911 turbo ennå. Visst man kan sammenligne mod 3 performance bitte litt

Magnus Hansen

Det har vært mange tegn som tydet på at hengerfeste skulle komme. At man har valgt å bestille bil uten hengerfeste istedenfor å avvente må man selv ta ansvar for. Så nytter det ikke å komme å klage i ettertid fordi man han gamblet på at det skal være mulig å ettermontere. Som tesla ikke har gitt noen indikasjon på skal være mulig. Tvert i mot var rådet fra tesla rimelig klart når bilen ble lansert i Norge:

Sitat

– Tesla verken bekrefter eller avkrefter tilhengerfeste på nåværende tidspunkt, noe som må bety at kunder som er opptatt av dette bør avvente nærmere informasjon.

DeepFu

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 08. mai 2019, klokken 22:47
Det har vært mange tegn som tydet på at hengerfeste skulle komme. At man har valgt å bestille bil uten hengerfeste istedenfor å avvente må man selv ta ansvar for. Så nytter det ikke å komme å klage i ettertid fordi man han gamblet på at det skal være mulig å ettermontere. Som tesla ikke har gitt noen indikasjon på skal være mulig. Tvert i mot var rådet fra tesla rimelig klart når bilen ble lansert i Norge:

Sitat

– Tesla verken bekrefter eller avkrefter tilhengerfeste på nåværende tidspunkt, noe som må bety at kunder som er opptatt av dette bør avvente nærmere informasjon.
Det er bare ganske enkelt ikke godt nok. Man må kunne forvente mer av et så stort selskap. Dette har de visst lenge, og det burde kommet klart frem for mange måneder siden at hengerfeste ville komme i 3. Kvartal, og at etter montering ikke ville være mulig. Og det har de ikke gjort fordi de visste det ville torpedere salget i 1 og 2.kvartal i 2019.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Magnus Hansen

«kunder som er opptatt av hengerfeste bør avvente nærmere informasjon»

Altså ikke bestill nå hvis du er opptatt av hengerfeste. Klinkende klart og ingen grunn til å komme å klage på tesla nå

GOS

Sitat

Men samtidig har det stått i brukermanualen at en ikke skal trekke henger med den før Tesla har godkjent det.....noe som kan indikere at om det kom så villet det også bli mulig å ettermontere.

Så ikke fullt så enkelt som du vil ha det til.

For egen del, så ser jeg det litt an....og om det ikke skjer noe med muligheten til å ettermontere, og jeg føler sterkt for å ha hengerfeste i løpet av ett år, så gjør jeg som jeg sa for noen måneder siden; selger den og kjøper ny med hengerfeste. (Var klar over risikoen, men orket ikke å vente lenger da veteran Tesla'en nærmet seg 5 år, ikke hadde AWD, ikke ACC, ikke sikkerhetssystemer alle det som er bygd inn i dagens biler. Shit happens alltid når en kjøper Tesla. Vi trofaste som hadde tidlig reservasjon, fikk bestilt tidlig på grunn av Tesla-eier, fikk Model 3 i februar før prisnedgang uten å få prisavslaget/oppgradert AP ett hakk til, fikk ikke mulighet for tilhengerfeste. Vi skal selvfølgelig straffes videre :-)  )
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Handyman

Sitat fra: DeepFu på onsdag 08. mai 2019, klokken 22:56
Sitat
Det er bare ganske enkelt ikke godt nok. Man må kunne forvente mer av et så stort selskap. Dette har de visst lenge, og det burde kommet klart frem for mange måneder siden at hengerfeste ville komme i 3. Kvartal, og at etter montering ikke ville være mulig. Og det har de ikke gjort fordi de visste det ville torpedere salget i 1 og 2.kvartal i 2019.
Mange forventer for mye av Tesla. Jeg er en av dem som virkelig har lyst på HF, og har gamblet på at det kommer også til ettermontering. Foreløpig har min gambling ikke slått til, og jeg er skuffet over å ha tatt feil. Jeg har ennå et lite håp om at det vil komme, men klandrer ikke Tesla. Det mitt valg og mitt ansvar... Tesla har ikke lovet noe ang ettermontering.
Det er lov å være skuffet, men hvis man lar seg provosere av dette, så bør man gå i seg selv og vurdere om man tar de rette valgene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GOS

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 08. mai 2019, klokken 23:01

Altså ikke bestill nå hvis du er opptatt av hengerfeste. Klinkende klart og ingen grunn til å komme å klage på tesla nå

Den meldingen kom vel etter at mange av oss alt hadde bestilt !?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Magnus Hansen

Sitat fra: GOS på onsdag 08. mai 2019, klokken 23:09
Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 08. mai 2019, klokken 23:01

Den meldingen kom vel etter at mange av oss alt hadde bestilt !?

5. desember. Altså når de åpnet for bestilling

https://elbil.no/forste-tesla-model-3-fra-464-020-kroner/

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 08. mai 2019, klokken 22:38
Sitat fra: Surrehue på onsdag 08. mai 2019, klokken 22:27
Mine foreldre venter på en LR som skal komme i Mai. Vi sendte dem en mail i dag om at det var mulig å få HF, så min far var på Tesla butikken her i Bærum, noen timer senere og bestilte hengerfeste. De sa ikke noe om at levering blir utsatt, så vi er litt spent på det.
Med antakelse om at dette monteres på fabrikk ville jeg forventet leveranse i juli.

Nja. Jeg har en liten mistanke om at bilene som kommer nå har selve mottageren for hengerfestet montert alle sammen, og at de som bestiller hengerfeste da får selve hengerfestet + aktivering av det elektriske i software.

Slik hadde ihvertfall jeg gjort det om jeg bestemte i Tesla, da slipper man at folk avbestiller.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

DeepFu

Sitat fra: Handyman på onsdag 08. mai 2019, klokken 23:07
Sitat fra: DeepFu på onsdag 08. mai 2019, klokken 22:56
Sitat
Mange forventer for mye av Tesla. Jeg er en av dem som virkelig har lyst på HF, og har gamblet på at det kommer også til ettermontering. Foreløpig har min gambling ikke slått til, og jeg er skuffet over å ha tatt feil. Jeg har ennå et lite håp om at det vil komme, men klandrer ikke Tesla. Det mitt valg og mitt ansvar... Tesla har ikke lovet noe ang ettermontering.
Det er lov å være skuffet, men hvis man lar seg provosere av dette, så bør man gå i seg selv og vurdere om man tar de rette valgene.
Ja jeg vurderer i aller høyeste grad om jeg gjør de rette valgene. Akkurat nå er jeg glad jeg ikke har reservasjon på Y som opprinnelig tenkt. Har en plan om å gå helelektrisk om ca 2 år, og akkurat nå er ikke lysten på en Tesla til spesielt stor. Hadde jeg skjønt at en setning i en artikkel i elbil.no var å anse som klinkende klar og tydelig informasjon hadde jeg nok gjort noen andre valg.

TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

geear

Ble du lovet mulighet for ettermontering, ja eller nei?

Hvis ja, da er du i din fulle rett til å være misfornøyd.

Hvis nei, hva er problemet? Du har fått akkurat det du bestilte. Var det prekært for deg burde du gjort som Tesla sa - vente.

Har ingen forståelse for misnøyen. Tesla strekker seg MYE lenger enn andre bilmerker for å blidgjøre kundene som ikke har tatt overtakelse. Prøv å komme deg ut av en kontrakt eller få endret til en annen bil hos et annet merke, når "din" allerede er produsert og på vei, kanskje til og med klar for utlevering.

stefse

Sitat fra: gr på onsdag 08. mai 2019, klokken 23:55
Tesla strekker seg MYE lenger enn andre bilmerker for å blidgjøre kundene som ikke har tatt overtakelse. Prøv å komme deg ut av en kontrakt eller få endret til en annen bil hos et annet merke, når "din" allerede er produsert og på vei, kanskje til og med klar for utlevering.
:+1:
Servicen var upåklagelig (når jeg endelig kom gjennom på tlf) og ingen sure miner da jeg avbestilte enda jeg egentlig skulle fått bilen i morgen. Synes jeg ser det skje hos en annen leverandør.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

E_S

Irriterende at de ikke evner å levere dette på P, det er ikke en eneste teknisk begrunnelse for dette i Europa. Er bare noe tull de har bestemt seg for. Jaja, kjører så sjelden med henger at det er null stress å låne en annen bil den ene gangen i året i snitt..
:)

HalvorV

Hvor  mange BMW M3  har hengerfeste?
Og hvor mange klager på det?
Tesla Model Y Performance solgt, bensin er den nye vinen!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA