Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissans hurtigladestasjoner

Startet av Mekanikeren-Trondheim, tirsdag 17. januar 2012, klokken 22:02

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: hens på tirsdag 24. januar 2012, klokken 11:18
Jeg tror mange engster seg unødig mht. fyllehastighet.

Jeg vil bare presisere at jeg ikke er hysterisk mtp fyllehastighet, men diskuterer dette med å måle det vha "duppeditter" fordi det er interessant, og hadde vært artig å få til.

Slangen min er strupet slik at hastigheta er ganske bra. Jeg kontrollerer det likevel for hver rekke ved å ta tida. Starter stoppeklokka i det jeg begynner å fylle, tar rundetid når det begynner å komme vann i overløpet, og stopper klkka og fylling når det har rent ut en liter.

Sitat fra: hens på tirsdag 24. januar 2012, klokken 11:18
Når kannen henger på dørrammen er det også enkelt å sette en strek på kannen for hver fyllerekke, så får en god indikasjon på vannforbruket på hver rekke.
DET er viktig, fordi en kan se om vannforbruket er jevnt for alle blokkene!

Jeg har mitt "opplegg" på en bukk med ei trakt øvers, og kanna står på hylla under. Det hele står på ei badevekt. Jeg holder trakta noenlunde jevnt full "manuelt", og så veier jeg hele riggen mellom hver fylling.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA