Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen erfaring med Robometer i Trondheim?

Startet av Lynvingen, tirsdag 17. januar 2012, klokken 20:32

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: Morten Peterson på tirsdag 10. januar 2012, klokken 11:34
Altså, kan defekt/sviktende kjølepumpe medføre kortere kjørelengde i form av at ladelampen slår inn tidligere?

Svikt i kjølepumpe gjør at en ikke får ladet helt opp. Men står energimeteret på 100% når en starter blir nok kjørelengden omtrent normal. Det vil nok også dukke opp lyssignal i en feillampe.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Lynvingen

Takk for tips!


elextrolux: ups, i farten la jeg ikke merke til at du var rogalending.
Jeg bor rett utenfor oslo og får dermed nøye meg med dine verbale innspill :)
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

elektrolux

Her dukket det opp et alternativ som burde interresere deg: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32694879

Det eneste jeg ikke forstår er hva voltmeteret skal gjøre. Nåla vil jo fare opp og ned med strømtrekket, og vil ikke gi noen mening.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ladefabrikken

Sitat fra: elektrolux på mandag 16. januar 2012, klokken 06:42
Her dukket det opp et alternativ som burde interresere deg: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32694879

Det eneste jeg ikke forstår er hva voltmeteret skal gjøre. Nåla vil jo fare opp og ned med strømtrekket, og vil ikke gi noen mening.

Helt enig, jeg har lurt litt på det samme. Og når det er kaldt blir det også helt feil å se på voltmetere.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

elektrolux

Kanskje det er simpleste mulige form for BMS; følg med på Voltmeteret, del på antal celler og avlutt lading når snittspenningen er nådd 3,6V ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynvingen

Takk for tipset!

Har imidlertid nå kjøpt en 106 til gi-bort pris, 27 000,-
Batteriet er etter de min vurdering og prøvekjøring tipp-topp, det som imidlertid ikke fungerer er varmeapparatet.
Ettersom jeg skjønner en kostnad på ca. 14'.

Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

elektrolux

Er du galen.

Selv om du må bytte hele Weabastoen bør det ikke koste stort over 3 KNOK.

Sjekk Ebay.com og kjøp brukt fra Tyskland
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA