Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takstativ og 3 barnester til Leaf?

Startet av iOnas, tirsdag 17. januar 2012, klokken 07:53

« forrige - neste »

sla

Leafen er nå levert på verksted for å få sjekket hva som er galt. Nissan Leaf kundeservice kunne ikke finne problemet :(
Ikke videre fornøyd ...
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

sla

Da har jeg fått tilbake bilen med fungerende carwings. I tillegg både oppdaterte de programvaren og vasket bilen  :D 
- fornøyd igjen.
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

PK

Oppdatering fra Nissan på facebook


Nissan LEAF
UPDATE for Nissan LEAF Owners: CARWINGS Restored
Code and configuration updates have sucessfully returned LEAF CARWINGS service connectivity to normal and we have seen no issue recurrence over the last 14 hours. Customers should be able to use all services normally. Our technical teams will continue to closely monitor systems and service performance to ensure you are able to fully enjoy all your CARWINGS services, and we will continue to troubleshoot and work to improve our service performance and stability. Thank you all for your patience and feedback. We apologize for an inconvenience this may have caused you.
- Nissan Social + Nissan Vehicle Connected Services
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

snurre100

Venter på Kia E Niro

BE

Leaf manager har i alle fall fungert uten problem de 2 siste timene.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

frankols

Opplever dere andre at kjørehistorikken som står oppført på carwings-siden stemmer ?
Hos meg vises kun et fåtall turer, sporadisk på månedene, og ofte bare en pr. dag der jeg har to.
Samlet kjørt distanse viser 411 km mens den i virkeligheten har passert 2200 nå.
Dette er jo en vits !

Synes også tilkobling for forvarming fra PC går fryktelig tregt.
Må ofte prøve både to og tre ganger før varmen slår seg på, noe jeg ikke har tid til når jeg skal på jobb om morgenen....

akseln

Sitat fra: frankols på søndag 31. mars 2013, klokken 19:39
Opplever dere andre at kjørehistorikken som står oppført på carwings-siden stemmer ?

Kanskje det er problemer med kommunikasjonen med bilen side du har problemer med både kjørestatistikk og forvarming.

Regner med du vet at du må klikke "ok" i navigasjonen før bilen logger kjørehistorikk til carwings? Står den kun på radio skjer det ikke noe....

frankols

Sitat fra: Akseln på søndag 31. mars 2013, klokken 19:57
Sitat fra: frankols på søndag 31. mars 2013, klokken 19:39
Opplever dere andre at kjørehistorikken som står oppført på carwings-siden stemmer ?

Kanskje det er problemer med kommunikasjonen med bilen side du har problemer med både kjørestatistikk og forvarming.

Regner med du vet at du må klikke "ok" i navigasjonen før bilen logger kjørehistorikk til carwings? Står den kun på radio skjer det ikke noe....

Jada, har klikket OK i navigasjonen.
Den registrerer jo noen turen, sånn hver femte tur eller noe slikt.....

VG

Jeg opplever også dette, f.eks uka før påske registrertes det 0 turer..
Vanligvis har jeg intrykk av at det registreres kanskje 3 av 4 turer, og jeg også trykker ok i skjermen hver tur.. En må vel sikkert ha mobildekkning også når det skal sendes info, men det tror jeg ikke er et problem i mitt tilfelle.
Haugesund
Sort Leaf, januar 2013

Finno

Har også opplevd dette mye i mars. Jeg trykker konsekvent på "ok" for registrering. Men i det siste så er bare et fåtall turer registrert. Det gikk nesten en uke "uten" turer i det hele tatt. Og med unntak av nå i påska, så har bilen vært på 4 - 8 turer hver dag
Leaf registrert 21.08.2012, EL 17998, 14600 km 30.04.2013

frankols

Sitat fra: VG på mandag 01. april 2013, klokken 12:52
Jeg opplever også dette, f.eks uka før påske registrertes det 0 turer..
Vanligvis har jeg intrykk av at det registreres kanskje 3 av 4 turer, og jeg også trykker ok i skjermen hver tur.. En må vel sikkert ha mobildekkning også når det skal sendes info, men det tror jeg ikke er et problem i mitt tilfelle.

Dersom du (og finno også) sjekker registrert kjørelengde på carwings og sammenligner med det som faktisk står på skjermen i bilen, hvordan ser dette ut da ?

Finno

Jeg har kun registrert 7 turer i perioden 11.03 til 22.03.
Jeg som kjører 90% av turene, så jeg er sikker på at det er trykket "ok"
I den perioden har nok bilen kjørt mellom 80 og 100 mil, men registrert kun 14 mil. (4 av turene er den 22.03 og de står for over 8 mil). En normal måned er på mellom 1500 og 2000 kilometer, men mars er kommet ut med 848 km.
Noe annet jeg lurer på er at nå så er tabellen "energi-info" borte fra og med januar og bakover.
Ja, jeg kan laste den ned i Excel, men da kommer all info pr tur i en rute. Er jo rimilig verdiløst for summering. Er det noen som vet hvordan men får splittet rutene så alle enkeltstående tall kommer i hver sin rute.
Leaf registrert 21.08.2012, EL 17998, 14600 km 30.04.2013

frankols

Nå kommer jeg ikke inn på Nissan.no i det hele tatt..... >:(

VG

Ser hos meg så har carwings registrert 1900 av ca 3300, men ser at det er en funksjon for oppdatering av km stand.
Haugesund
Sort Leaf, januar 2013

frankols

Sitat fra: VG på onsdag 03. april 2013, klokken 20:30
men ser at det er en funksjon for oppdatering av km stand.

Hvilken funksjon er det du mener her ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA