Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takstativ og 3 barnester til Leaf?

Startet av iOnas, tirsdag 17. januar 2012, klokken 07:53

« forrige - neste »

opheim

Kan slenge meg på her, Leaf'en vår mista kontakten for noen uker siden, men dagen etter support-samtalen med Nissan, da jeg skulle sjekke bilen, funka alt igjen. Har funket fint fram til i dag, da slutta det igjen. Virker som det kommer og går litt. Absolutt størst tro på sim-kort/abonnementsfeil i bilen, med serverfeil hos nissan på "andreplass". Bilen er ca et halvt år.
Hallvard McGhie Opheim
'20 Audi e-tron 55 Exclusive
'16 Honda CRF1000L
'12 Nissan Leaf 24kWh (vurderes solgt)
'11 Ford Galaxy 2.0/163 tdci (solgt)

klumpen

Carwings begynte faktisk å fungere igjen akuratt nå! :D
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

sla

Etter 1 uke uten carwings og utallige telefoner til Carwings support har de fremdeles ikke klart å løse problemet. Ikke får jeg tilbakemelding heller. Møkka selskap  >:(
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

klumpen

Gleden varte bare noen timer. Er uten carwings IGJEN!
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

snurre100

Jeg også.Virket helt til kl.12.19.Får ikke kontakt med server i bilen heller.Irriterende.
Venter på Kia E Niro

Bil2

Samme her også. Nærmer seg en uke siden jeg sendte mail til kundeservice. Ikke hørt et pip. >:(
Oslo
Blå Leaf 10.02.2012. Solgt
Kobberfarget Leaf 2018 40 kWh

RuneW

#201
Når jeg prøver å bruke (Android) LEAF Carwings får jeg bare meldingen:

"failed to log in to You+Nissan website.
Please try logging in later."

Har også prøvd Leaf Control og det ser ikke ut til at jeg får kontakt der heller.

Edit: Nå, etter 5 minutter, fikk jeg data via Leaf Control. Carwings er fortsatt uten kontakt...

Websidene ser derimot ut til å fungere (med samme innloggingsdata). Tenkte jeg skulle starte en chat med Nissan, men denne knappen fungerer tydeligvis ikke lenger?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Nord

Får helelr ikke kontakt via CW på Android.
Chat fungerer heller ikke.

Sterkt!

Så nå får klimakontrollen stå på en time da jeg kun får startet den via nettet.

Toresath

Virker som Carwings appen til android er ute av drift.

Open Wings fungerer fremdeles.
Nissan Leaf (Svart)
Trondheim

vangli

Jeg ringte Kundestøtte i dag da min Android Carwings ikke virket, dvs virket noen minutter midt på dagen i dag. Hos kundestøtte var alle systemene nede unntatt telefonen, så der var det ikke mye hjelp å få. :o.

Som jeg og flere her på forumet merker, virker det som denne tjenesten er særdeles ustabil og upålitelig. At det ikke har vært foretatt en skikkelig opprydding fra Nissan sin side med informasjon til oss brukere er meg komplett uforståelig. Vi har faktisk betalt for denne tjenesten på forskudd i fem år som en del av prisen for bilen.

Har El-bil foreningen noen kommunikasjon med Nissan om denne saken?

Forøvrig er jeg veldig fornøyd med bilen som jeg har hatt siden januar 2012.

Mvh Bent
Leaf eier fra 24/1-2012

erikf

Sitat fra: Toresath på torsdag 13. desember 2012, klokken 14:40
Virker som Carwings appen til android er ute av drift.

Open Wings fungerer fremdeles.
Opplevde det samme noen timer i går kveld. Open Wings klarte å logge seg på og oppdatere status men Carwings-appen klarte ikke å autentisere seg. Snålt.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Toresath

Carwings appen fungerer igjen nå. Var sikkert ned på grunn av nå vedlikehold av server. Men de kunne uansett ha informert oss om slikt på forhånd...
Nissan Leaf (Svart)
Trondheim

PK

Statusoppdatering på Facebook fra Nissan:
Nissan LEAF Owners:
We are aware of an issue with connectivity between the remote functions between your CARWINGS smartphone app and your LEAF. Please be assured that we've been working around the clock to address this issue and are closing in on a fix ASAP. We sincerely apologize for any inconvenience this causes you. - Nissan Social
---

Ser ut som de begynner å bli klar over problemet.. ser det er mange utenfor Norge som kommenterer statusen, så det er nok ikke lokalt nei...
Her er link til facebooksiden: https://www.facebook.com/nissanleaf?ref=stream
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

opheim

Gikk for noen dager siden over til å bruke Leaf Link i stedet for cw-app'en fra Nissan (iPhone), og siden det har det fungert utmerket, får satt på varming uansett om lader er tilkoblet eller ikke, og på samme steder som bilen sto når det ikke fungerte. Tror jo i grunnen at det er tilfeldig (siden jeg tror problemet ligger på server-nivå hos Nissan), men kan jo være verdt å prøve om noen fortsatt har problemer med cw.
Hallvard McGhie Opheim
'20 Audi e-tron 55 Exclusive
'16 Honda CRF1000L
'12 Nissan Leaf 24kWh (vurderes solgt)
'11 Ford Galaxy 2.0/163 tdci (solgt)

Olofm

Jeg har brukt leaf link i cirka 4 måneder. Synes denne fungerer meget godt og raskt. Kan absolutt anbefale denne appen istedet for carwings. Siden jeg fant leaf link har ikke carwings blitt brukt i det hele tatt!
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski.
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA