Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takstativ og 3 barnester til Leaf?

Startet av iOnas, tirsdag 17. januar 2012, klokken 07:53

« forrige - neste »

Nord

Noen som har opplevd noe nytt i saken?
Jeg får enda ikke koblet opp mot CW..  :(

Thomas Parsli

Jeg bruker Carwings hver dag, ingen problemer den siste uken ihvertfall.

Tror dere bør purre Nissan Nordic hver eneste dag :D

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

cra

Sitat fra: Nord på tirsdag 13. november 2012, klokken 14:50
Noen som har opplevd noe nytt i saken?
Jeg får enda ikke koblet opp mot CW..  :(

Jeg får i alle fall ikke logget meg inn.  >:( Til alt overmål driver app'en og nullstiller brukernavn/passord så jeg må taste det inn på nytt.

Det er på tide de får det på stell, for som Eddard Stark sier:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Kryten

Jeg har fått trøbbel (i dag) med at bilen ikke klarer å koble seg til connection center ?? hva enn det betyr.

Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

unak

Har hatt problemer i noen dager nå, ringte Nissan idag. Kjempe hyggelig dame, men det var alt.

Må så mange berørte, kan jeg ikke forstå hvorfor det har tatt så lang tid å fikse dette.

Unak

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Nissan Leaf (svart)

Rasmus.B

Jeg har heller ikke hatt kontakt via carwings på en uke. Ringte Nissan i dag. Hun sa at alt så riktig ut hos de, og at hun ikke visste hva som var problemet. De skulle ringe meg tilbake i løpet av dagen, men det har de ikke gjort.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Thomas Parsli

Funker for kollega også, han har Telenor Mobil (jeg har Netcom) og bilens hans er ca 6mnd nyere enn min.

Har dere samme problemet på nett? http://www.nissan.no/YouPlus.html

Thomas

gbzdoc

Har neppe noe å si hva slags abonnement du har på mobilen, så lenge den kommer på nett. ;-)

Har Netcom selv, CW fungerer enn så lenge bra både fra GSM og WLAN.

Bilen er straks året.

Håper jeg slipper unna. Er jo blitt avhengig av dette. :)

Kan forøvrig anbefale Leaf Link for de som har iPhone. Mye raskere i bruk, og glemmer ikke passordet slik som Nissan sin egen app.

Thomas Parsli

Jeg har langt mer tro på manglende interoperabilitet enn tilfeldigheter når det gjelder denne typen problemer.
Og siden det er Telenor Connexion som leverer telematikk til Carwings i Norden tror jeg mobiloperatør er signifikant.

Men siden du muligens har andre teorier kan jeg legge til at min bil er blå, mens kollegaens bil er rød ;)

Thomas

cra

At abonnementet i mobiltelefonen skal ha noe å si tviler jeg på, siden det er det samme problemet fra web. Om det har noe å gjøre med abonnementet knyttet til SIM-kortet i bilen kan godt hende for alt jeg vet.

Jeg fikk forøvrig nettopp nå svar fra kundesender:

SitatI forbindelse med din henvendelse vedrørende ditt spørsmål om din Nissan LEAF og problemene med carwings, kan jeg gjerne opprette en sak for deg som vi kan sende til vårt tekniske team. Jeg behøver da Screenshot av eventuelle feilmeldinger og også at det sjekkes internet signal og kommunikasjon fra din Nissan LEAF.

Slik skjekker du om din Nissan LEAF har internett signal:

1)     Sett deg inn i bilen, slå den på og trykk på Meny knappen (på høyre side av skjermen).

2)     Når menyen kommer opp trykker du på "Carwings".

3)     Oppe I høyre hjørne av dette skjermbildet vil et lite ikon av en bil vises. Dette er signal-ikonet og det kan være følgende:

Slik sjekker du kommunikasjon:

1)     Sett deg inn i bilen, slå den på og trykk på Meny knappen (på høyre side av skjermen).

2)     Når menyen kommer opp trykker du på "Carwings".

3)     Når menyen kommer opp trykker du på update stations.

4)     Velg en av de og prøv oppdatering.

5)     Send resultat samt tidspunkt dette ble prøvd til oss.

Når vi har mottatt denne informasjonen kan vi opprette en sak for deg.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

gbzdoc

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 13. november 2012, klokken 18:52
Jeg har langt mer tro på manglende interoperabilitet enn tilfeldigheter når det gjelder denne typen problemer.
Og siden det er Telenor Connexion som leverer telematikk til Carwings i Norden tror jeg mobiloperatør er signifikant.

Men siden du muligens har andre teorier kan jeg legge til at min bil er blå, mens kollegaens bil er rød ;)

Thomas

Selv om det er Telenor som står bak Telenor Connexion er ikke det synonymt med at det har noe som helst å si hvilken operatør du har på din smarttelefon. Dette skal fungere så lenge både smarttelefon (eller PC) og bilen er på (inter)nett. (Og selvsagt at alt leamikk i mellom fungerer som det skal.) Om du får internett servert via ADSL, fiber eller GSM-nett spiller fint liten rolle.

Gratulerer med blå bil forøvrig! ;-)

Hvis jeg skal gjette er ikke de påvirkede bilene på nett i det heletatt, og Telenor har skylda, som vanlig. :D

eivisa

Har purret på de siden 7.11. Får bare svar tilbake om at de jobber med saken.
De har kun sakt at det er mange i norge som har samme feil. >:(
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Grønn Bil

Hei,

Vi har samme problem med vår LEAF. En ting som har slått meg, er at det er cirka ett år siden vi fikk bilen nå. Dere andre som har samme problem: Er det cirka ett år siden dere fikk bilen?

For vår del er problemet at bilen ikke kommer seg på nett - den får dermed ikke kommunisert med Carwings, eller lastet ned ladestasjoner. Kan det tenkes at bilens "mobilabonnement" ved en feil ble satt opp med kun ett års varighet? Om alle dere andre som nå har problemet også har biler blant de første som ble levert ut, kan dette være en mulig teori.

Mvh Ole Henrik Hannisdahl
Prosjektleder, Grønn Bil

eivisa

Har nevnt det på chatten med nissan, men de har ikke peiling på hva den tekniske avdelingen jobber med.
Jeg nevnte at det var nøyaktig 1 år på dagen siden jeg fikk bilen at problemet startet, men de sa da at det ikke var noe med
abonnementet å gjøre da jeg spurte. De sa at det var et 5år abbonement!!?  Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro...
Spurte om de kunne gi en tilbakemelding...Men har ikke hørt noe siden jeg ga beskjed den 7.11. Har purret på de. :(
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

BE

Jeg har også misstanke om at det er Nissan/Telenor som har rotet med abonnementet. Det er bare noen dager til min bil er 1 år gammel, og bilen har ikke kunnet koblet seg opp mot nettet siden 6. november, en dato som sannsynligvis stemmer med når abonnementet ble opprettet.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA