Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takstativ og 3 barnester til Leaf?

Startet av iOnas, tirsdag 17. januar 2012, klokken 07:53

« forrige - neste »

Sverre_E

Jeg hadde et veldig likt problem for et par måneder siden.
Tok kontakt via chat på you+nissan. Fikk da beskjed om å sjekke om bil-ikonet når man oppdaterer ladestasjoner i bilen var grått eller hvitt? Sjekket og sendte inn bilde av et hvitt ikon = data til/fra bilen OK.
Etter en liten stund fikk jeg beskjed om at det var en server ett eller annet sted som ikke gjorde jobben sin.
Dagen etter ringte det noen fra Nissan og spurte om det var i orden igjen. -Og det var det, så noen hadde gjort jobben sin.
Håper de finner ut av problemet snart.
Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

eivisa

Mitt ikon har vært hvitt hele tiden, det var det første jeg sjekket før jeg kontaktet chatten.
:-\
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Rio

For ordens skyld: Det er Telenor Connexion (og ikke Telenor Norge) sine SIM-kort.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

cra

Jeg har hatt min i et halvt år, ganske på dagen da problemet oppstod.

Det stemmer at bilen ikke kommer på nett. Jeg får opp symbol av bil med "radiostråler" samt antenne som viser at jeg har 3-4 av 5 streker på dekning. Bilen står på samme plass som den alltid har gjort.

Resatte TCU (og en hel del andre innstillinger i bilen, viste det seg (timere, triptellere, etc)) ved å koble fra batteriets minuspol, men det hadde ingen ting å si.

Noen som veit hvor SIM.kortet sitter, og om det evt. går an å ta det ut og teste det i en mobiltelefon?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Arha

Sitat fra: BE på onsdag 14. november 2012, klokken 00:00
Jeg har også misstanke om at det er Nissan/Telenor som har rotet med abonnementet. Det er bare noen dager til min bil er 1 år gammel, og bilen har ikke kunnet koblet seg opp mot nettet siden 6. november, en dato som sannsynligvis stemmer med når abonnementet ble opprettet.
Det har nok ikke noe med "jubileum" å gjøre, min var 8 måneder og 6 dager da feilen oppsto.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

cra

mkay, så det går på om ikonet er hvitt eller grått, altså. Mitt er hvitt. De burde hatt et rødt utropstegn, en skråstrek e.l. på det som virkelig viste at det var noen problemer. Men da er det tydeligvis ikke kommunikasjon mellom bilen og nettet som er problemet, men en eller annen server. Får fyre opp chat jeg også.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Nord

Når jeg kobler opp mot CW i bilen, har jeg bil-med-signal-ikonet. Hvitt. Kjempeflott.
Under oppkoblingen endres ikeonet til grått med en fet grå strek over bilen, for så å vende tilbake til den fantastiske hvite.
Damen sier hun kobler til connection center. Noen sekunder senere står det connection failed.

Den vanlige logoen med en telefonstolpe, og antall streker som kommer opp ved siden av bilikonet, gjelder for telefon koblet til anlegget via bluetooth.

Min bil var for øvrig 3 dager gammel når feilen inntraff. Så noe jubileums-feil er det nok ikke.

Arha

Purret opp Nissan i går og fikk følgende svar:

I forbindelse med din henvendelse vedrørende problemet med Carwings og når dette vil bli rettet, kan jeg informere deg om at vårt tekniske team jobber med saken. Dette er en prioritert sak og de ønsker å lose den så fort som mulig.
Vi beklager ubeleilighetene dette medfører.

Vi håper at dette er til hjelp. Du må gjerne ta kontakt med oss hvis du har flere spørsmål.

Vi ønsker deg en god dag!

Med vennlig hilsen,
Jeanette Ravndal

Nissan LEAF Kundeservice Norge
Tlf: 800 800 98
Åpningstider: Man-Fre 09:00-17:00
E-post: evnorway@nissan-services.eu
Web adresse: www.nissan.no/leaf
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

BE

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

bno

Sitat fra: cra på onsdag 14. november 2012, klokken 09:29
Jeg har hatt min i et halvt år, ganske på dagen da problemet oppstod.

Det stemmer at bilen ikke kommer på nett. Jeg får opp symbol av bil med "radiostråler" samt antenne som viser at jeg har 3-4 av 5 streker på dekning. Bilen står på samme plass som den alltid har gjort.

Resatte TCU (og en hel del andre innstillinger i bilen, viste det seg (timere, triptellere, etc)) ved å koble fra batteriets minuspol, men det hadde ingen ting å si.

Noen som veit hvor SIM.kortet sitter, og om det evt. går an å ta det ut og teste det i en mobiltelefon?

Det går an å teste sim kortet. Det ligger i en enhet bak skuffa i hanskerummet. Sjekk ut på Mynissanleaf.com for oppskriften.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

eivisa

Etter gjenntagende spørsmål om hva som er feilen med carwings, fikk jeg følgende svar:

Hei xxxxx
Takk for din hendvendelse til Nissan Nordic Europe.

For å hjelpe deg bedre med denne saken trenger vi litt mer informasjon-
kan du vennligst forklare, hvem er din forhandler?

Med vennlig hilsen xxxxxxxxx
Quality & Network
Customer Service Coordinator
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Kjekkfrid

Har fulgt med på denne tråden, og har ikke hatt problemer med å bruke CarWings eller OpenWings. Men...
logget inn på You+Nissan i dag for å se der. Og oppdaget at det ikke er blitt registrert en eneste tur siden 12. oktober! (og jeg er nøye med å trykke "OK")
For meg virker dette som en del av samme problem? Andre?
"Ella", 16.02.2012
DBS City, ombygd til elsykkel 2011

Rasmus.B

Min bil har ikke logget noen turer siden 7 november. Ikonet på dashbordet indikerer at bilen er online, men når jeg prøver å oppdatere ladestasjoner i bilen får jeg beskjed om at den ikke får kontakt. Får selvfølgelig ikke kontakt med bilen via Carwings. Får logget meg inn på Carwings fra både mobil pg PC, men det er kun gammel info som ligger der. Tror nok at det er bortkastet tid å finne sim kortet i bilen for å teste. Dette må være en feil som ligger hos Carwings sentralt. Bilen min er heller ikke ett år enda, så det har nok ikke noe med at abo. kun er for ett år.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Rav4_EV

Får du "no service" feilmelding i bilen har du ikke aktivisert sim-kort.
Får du andre feilmeldinger er feilen mest sansynlig hos Nissan.
Aktiviserte CarWings på min bil hos forhandler for 3 uker siden.
Denne var ikke aktivert da forhandler hadde brukt bilen som demovogn.
Fungerte bra i to uker, så fikk jeg ikke lenger logget inn fra telefon, eller oppdatert ladestasjoner fra bilen.
Slettet Carwings tilknytningen til bilen på you.nissan.no, opprettet på nytt, og nå fungerer det igjen.

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Kjekkfrid

Hva virker/virker ikke?

Carwings/OpenWings på Android:
- oppdatering av batteristatus - OK
- starting av klimaanlegg - OK

Carwings hos You+Nissan:
- oppdatering av batteristatus - OK
- starting av klimaanlegg - NOK, Feilkode 08
- status på kjørehistorikk - NOK, ingenting siden 12/10-12

Har ikke sjekket status på oppdatering i bilen, men den får jo kontakt med Carwings, så problemet kan ikke ligge i forbindelsen.
"Ella", 16.02.2012
DBS City, ombygd til elsykkel 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA