Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takstativ og 3 barnester til Leaf?

Startet av iOnas, tirsdag 17. januar 2012, klokken 07:53

« forrige - neste »

BE

Fjernstyring funker som det skal, men ingen mail fra Carwings. Godt å høre at jeg ikke er alene.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

JanBrede

Sitat fra: BE på tirsdag 04. februar 2014, klokken 16:59
Fjernstyring funker som det skal, men ingen mail fra Carwings. Godt å høre at jeg ikke er alene.

Samme her
Helelektrisk familie :)
Tesla S90D 2017, "Blu", siden Mars 2017

Leaf Tekna 2013, "Bawwy", med 6,6 kW lader siden September 2013
2013-2014: 14000 km
2015: 17000 km
2016: 17000 km

petwi

Samme problem her også.
Null mail fra bilen når lading avsluttes. Siste mail kom 28. januar. Ser at denne datoen er den gjenganger her. Noe sier meg at Nissan har hatt en oppdatering av en server eller noe og denne ikke fungerer slik den skal lenger. Når skal alle disse IT-folka skjønne at oppdateringer bare skaper trøbbel. Det er jo et kjent ordtak som sier "If it isn't broke, don't fix it!!"
Jeg håper alle som har dette problemet melder det inn til Nissan slik at de skjønner at dette må de ta tak i fort!
2019 Grå Renault Zoe 4.0
2011 Hvit Mercedes Benz 220 CDI E-klasse Stasjonsvogn
2012 Antrasitt Mercedes Benz 200 CGI E-klasse Cabriolet

Rio

På nett får jeg beskjed om at de ikke kan kommunisere med bilen.

På Europa (alt) serveren får jeg gammel informasjon fra litt etter 20:00 i går. Den presenteres som om den var ny.

På standard Europa-serveren får jeg ikke logget på.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

akseln

Kommunikasjon med bilen fungerer fint her.

Har meldt feilen til kundeservice som virket helt ukjent med problemstillingen. Ba meg sjekke innstillinger m.m. Ble enig om at de skulle melde feilen til teknisk og ringe tilbake.

Lynet

Nettsiden får jeg oppdatert, men det kommer ikke epost ved ladeslutt!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Rio

Jeg har hatt to ekstremt lange samtaler med en hyggelig dame på CarWings-telefonen i dag.

1) Epost-problemet var de klar over, og det skulle bli fikset i ettermiddag. Jeg ser også at epostene akkurat har begynt å komme inn.

2) Av en eller annen årsak hadde kommunikasjonen med bilen min "hengt seg". Teknikerne fikk restartet den, og etter litt krøll så fungerer det nå fint på "serveren uten timer" ("Europa (alt)" på Leaf Manager).

3) Europa-serveren på Leaf Manager fungerer nå, men tar utrolig lang tid å kjøre en oppdatering. Opp mot 10 minutter.

4) CarWings-appen fra denne nettsiden (som går på "serveren med timer") klarer ikke å logge inn. Den nye CarWings (fra Google Play) er, om noe, raskere enn før.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Og CarWings-folkene både ringte tilbake, og sendte epost, akkurat som avtalt.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

BE

Og der ramlet min første e-post fra Carwings på lang tid inn, så det ser ut til at det er tilbake på normalen nå :-)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

knnygar

Har heller ikkje fått epost frå bilen på ei stund.
Men for eit par dagar sidan nullstilte eg epostinnstillingane og sette dei opp igjen, og no får eg endeleg meldingar når bilen stoppar ladinga igjen :-)
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

frankols

Jeg kommer ikke inn på carwings i dag; får beskjed om at koblingen er brutt....

gyathaar

Appropos epost...
Har heller ikke fått det på en stund, men har de siste dagene begynnt å fungere igjen....

Det bringer opp et problem jeg lenge har hatt...

Hver gang jeg gjør en oppdatering mot den europeiske android carwings-serveren ('europa alt. i leaf manager' eller ved å bruke den offisielle android appen til nissan)
Får jeg en epost om at klimaanlegg er slått av...

Det har alltid vært slik for meg.. noen andre som får samme?
(skjer ikke hvis jeg oppdaterer mot den andre europeiske serveren eller den japanske serveren direkte, og heller ikke hvis jeg gjør oppdatering fra websiden til nissan eller fra carwings routeplanner)

Rio

Sitat fra: gyathaar på søndag 09. februar 2014, klokken 18:06
Appropos epost...
Har heller ikke fått det på en stund, men har de siste dagene begynnt å fungere igjen....

Det bringer opp et problem jeg lenge har hatt...

Hver gang jeg gjør en oppdatering mot den europeiske android carwings-serveren ('europa alt. i leaf manager' eller ved å bruke den offisielle android appen til nissan)
Får jeg en epost om at klimaanlegg er slått av...

Det har alltid vært slik for meg.. noen andre som får samme?
(skjer ikke hvis jeg oppdaterer mot den andre europeiske serveren eller den japanske serveren direkte, og heller ikke hvis jeg gjør oppdatering fra websiden til nissan eller fra carwings routeplanner)


Eposten du får er status på klimaanlegget. Du får "På" hvis det er På; oppdateringen endrer ikke status på anlegget, den rapporterer det bare.

Det har alltid vært slik med Google Play CarWings appen, men ikke med Leaf Manager appen inntil forrige onsdag (?), da teknikerne hos Nissan begynte å rote rundt i epostserverne. Hvorfor det var forskjellig før, men ikke nå, lurer jeg også på!
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Sitat fra: gyathaar på søndag 09. februar 2014, klokken 18:06
Appropos epost...
Har heller ikke fått det på en stund, men har de siste dagene begynnt å fungere igjen....

Det bringer opp et problem jeg lenge har hatt...

Hver gang jeg gjør en oppdatering mot den europeiske android carwings-serveren ('europa alt. i leaf manager' eller ved å bruke den offisielle android appen til nissan)
Får jeg en epost om at klimaanlegg er slått av...

Det har alltid vært slik for meg.. noen andre som får samme?
(skjer ikke hvis jeg oppdaterer mot den andre europeiske serveren eller den japanske serveren direkte, og heller ikke hvis jeg gjør oppdatering fra websiden til nissan eller fra carwings routeplanner)


Når jeg først har deg her! :) Fungerer "Europa"serveren for deg? Jeg får diverse feilmeldinger (Exception IO pointer, Unknown Error 9005), og får heller ikke logget på hvis jeg bruker CarWings-appen som var på dette forumet.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

gyathaar

Ah. eposten ser helt ut som den kom kommer når man slår av eller på.. tenkte ikke på at den emailet nåværende status..

Ja.. den serveren fungerer for meg...

9005 feilen kommer som regel hvis noe har hengt seg på brukeren et sted inne i carwings systemet...
hadde det i noe døgn en gang tidligere for noen måneder siden.. greide da å få det til å løse seg opp ved å bruke den japanske serveren en stund...
(merk at i alle fall tidligere hvis man brukte denne serveren ville man bli låst ut av den europeiske serveren (og webside) i noen timer å få 9005 pga av dette.. .. har ikke forsøkt på en stund så vet ikke om det fremdeles er sånn)



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA