Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tilhengerfeste på elbil

Startet av Go-carter, mandag 16. januar 2012, klokken 22:14

« forrige - neste »

Go-carter

Jeg kan sjekke opp produsenten. Tror du kommer lengre ved å evt. tilpasse, eller lage et sete selv, enn å kontakte produsenten men. Husk at det ikke er setet som må være godkjent, men belteinnfestingen :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

Noen som føler for å legge ut VIN(bortsett fra de siste siffer) til en 2-seters ny, zebrathink? Det kunne klarlagt en del. Evt 4-seters li.

La inn infoen i wikien, spe gjerne på med antakelser og nytt stoff :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Kjart

#17
Sitat fra: Go-carter på lørdag 21. januar 2012, klokken 19:17
Noen som føler for å legge ut VIN(bortsett fra de siste siffer) til en 2-seters ny, zebrathink? Det kunne klarlagt en del. Evt 4-seters li.

La inn infoen i wikien, spe gjerne på med antakelser og nytt stoff :)

Jeg har en 2 seters zebra, registrert i april 2011 (muligens en 2010 modell), den har takluke ikke AC eller elektronisk stabilisering( husker ikke hva det heter)

YYCFT26B9AU0054XX med typegodkjenning 0008-001/2009

Jeg lurer på om det er mulig å ettermontere bakseter, tenkte typegodkjennings nr. Muligens avgjør dette, hva er typegodkjennings nr. På en zebra med 4. Seter?

Mvh Kjartan
BMW i3 - 2014
Tesla model X 75D - 2017
og noen Think Classics her og der :-)

Go-carter

#18
Min typegodkjenning er 5129-002/2011.  Men skal ikke se bort ifra at det er mulig å ettermontere likevel.  

EDIT: Ser at jeg trenger en som er hakket nyere. Din har den gamle typen VIN. (gjenspeiles forsåvidt i typegodkjenninga fra 2009 også)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Arnie

#19
Interessant dette med serienummer. Her er mitt bidrag:

De to første Thinkene som rullet av samlebåndet i Aurskog (ordinær produksjon) har følgende serienumre:

YYCFT26B88J005001
YYCFT26B88J005002

Begge går som taxi i Trondheim - fortsatt i drift, og har passert 80.000 km.

Den siste bilen som ble produsert på Aurskog har serienummer 198 (siste sifre).

Knappe 200 norskproduserte altså, før de ble finske.

Da holder vi prøveseriene/protypeseriene på 200 (?) som gikk forut for disse unna.

Her er noen serienumre på Thinker som sto på Aurskog under fabrikkens siste dager, prototyper alle sammen:

YYCFT26B78J004147
YYCFT26B48J004154
YYCFT26B78J004181
YYCFT26B38J004274

Jeg så også flere biler uten serienummer.

Til slutt serienummeret på min Finlandsproduserte privatbil:

YYCFT26B5AU0055XX
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

Go-carter

#20
...litt spennende å få vite hvorfor og evt når dette skifte i VIN skjedde.

Står(stod?) et lass med Think'er oppå aurskog "tagga" med en X på karosseriet, kan være de uten serienr.

EDIT: Så det er deres taxi det er bilde av på Wiki'en? :) (første produksjonsbil)

EDIT2 funfact: Samboeren min har 4180 bilen, nummeret før den du så på Aurskog  ;D
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

mohpet

Hei, jeg ble litt forvirret idag. Min 2011 2+2 er hos R&S for skifte av sikringer til varme/ac i PCU. I den forbindelse låner jeg en 2010 2-seter, reg i okt 2010. Også Zebra, men føltes en god del slappere enn min. Liten forskjell mellom E og D, bortsett fra regenerering og over 100 km /t. Min E er mer sparsom, og min D er langt raskere spesielt mtp akselerasjon.

Men det jeg ser er at speedometeret kun går til 120, mens mitt går til 140? Hva og hvorfor, vet noen om denne endringen? Kom den på 2+2 eller fra 2011 generelt? Endret med ESP?

Tok bildet for et par uker siden, da den var gått 10' km ;D

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

hma

Min 2010 Zebra-Think er registrert i august (2010) og har instrumentcluster med 120km/t som øvre merking på hastighetsskalaen. Syns også at den er litt "dau" helt i starten, sammenlignet med Classic-Thinken min, men den er frisk når den får litt fart.

Det er ikke utenkelig at 2+2 seteren er programmert for litt større effektuttak nettopp fordi den skal kunne frakte flere personer.
Det ville vært interessant å fått kartlagt de ulike innstillingene bilen er programmert med (fra 2008-2011) og hvilke VIN det gjelder.

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

mohpet

Mulig det er endringen med ESP som har trigget endringen til 140 max speed på speedometeret, jeg har nemlig litt annet oppsett på lysene, med eget ESP lys (bil som sladder) som blinker hvis jeg sklir på snøen og ESP aktiveres.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Go-carter

#24
WTF, 140?!?! Tror du må ha en av norges mest sjeldne Think'er  :o Med både ESP, og nå dette. Prøvd å pushe bilen din over 120? Du har jo en relativt unik programvare i PCU'en også, mht. ESP.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

Testa ladeplassen i maridalsveien i dag, og parkerte ved siden av en Think med de gamle H4-lyktene, men rimelig nytt regnr. Tenkte at det kunne ha vært en overliggende aurskogbil, men det var faktisk en -10 modell fra finland... Med prototypelykter?  ???

Mye rart ute å går med Think'er nå..  ;D
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Arnie

Jeg har kjøpt en av de siste bilene som ble bygget i Finland (rød toseter med Li-batteri). Den har følgende VIN-nummer:

WEVAD3MC3CU900004

Med referanse til elbilwikis forklaring på dekoding av VIN (http://www.elbil.no/wiki/Ny-Think:Dekoding_av_VIN-nr.), så har det tydeligvis skjedd en betydelig endring i VIN for siste del av produksjonen.

Bokstaven C foran U kan jo tyde på at den er produsert i 2012, men såvidt jeg vet er det ikke produsert Think hos Valmet Automotive etter mai/juni 2011.

Noen som vet noe om dette og som kan oppdatere elbilwiki?
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

El rayo

Da finnes det enda en serie med chassisnummer: WEV.....

Enig, etter det vi har funnet ut indikerer 10. plass alltid (standard f.o.m. 1981) årsmodell. De 3 første plassene indikerer produsent. YYC er kode for Th!nk Global, som gikk konkurs.

Bilene som selges i USA har seriene YYC....  eller 53T.... èn eier i USA har rapportert at både YYC... er slått inn i gulvet og 53T... står på dashbordet.

I USA får de stadig levert serier på 30 - 60 biler. Katinka, designeren, skriver på Facebook at hun og familien har nylig kjøpt 3 stk 4-setere fra Valmet. Se http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5821.0.html
Dette tolker jeg slik at produksjonen har startet opp igjen, men jeg har ingen andre kilder som bekrefter dette.

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

#28
Fant noe på http://en.wikibooks.org/wiki/Vehicle_Identification_Numbers_(VIN_codes)/World_Manufacturer_Identifier_(WMI)

Hvis jeg leser tabellen riktig betyr YY. Europa, uten at det er spesifisert til et land.

W.. betyr Tyskland og det stemmer med at Electric Mobility Solutions, som kjøpte Th!nk etter konkursen har kontor  der. Merk at dette ikke angir hvor fabriken ligger.

5.. betyr USA. Det kan tyde på at Th!nk North America er skilt ut som egen produsent.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

POSi411

Sitat fra: El rayo på lørdag 01. september 2012, klokken 20:25
Hvis jeg leser tabellen riktig betyr YY. Europa, uten at det er spesifisert til et land.

W.. betyr Tyskland og det stemmer med at Electric Mobility Solutions, som kjøpte Th!nk etter konkursen har kontor  der. Merk at dette ikke angir hvor fabriken ligger.

5.. betyr USA. Det kan tyde på at Th!nk North America er skilt ut som egen produsent.
YX-Y2 Norway i flg. http://en.wikipedia.org/wiki/VIN Noen som vet hvordan VIN ser ut på norskproduserte Keveter?
WA-W0 Germany
5A-50 United States
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA