Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tilhengerfeste på elbil

Startet av Go-carter, mandag 16. januar 2012, klokken 22:14

« forrige - neste »

Go-carter

Hei!

Ser at det i romjulstider ble lagt ut litt interessant info om VIN-dekoding på wiki-siden til Think :)
Fant ganske overraskende ut at bilen til fruen, er en av bilene i første prototype-serie "1PP-2 Prototypes".

...trodde ikke de solgte prototypene?  ???
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

Veldig interresant!

Min bil er produsert i 2010. men enda ikke vært på veien...

Og jeg som fikk bilde av den med ladeledningen tilkoblet. I følge batterimanualen skal batteriet ikke være fulladet ved lagring :-\

Slet med å overbevise selger om at det var lurt å registrere den i 2011. Han ville vente til 2012.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Ja, mye snodig  :P

Lithium har vel best av å lagres på 40%? Eller noe i den dur, hvis hukommelsen husker sånn nogen lunde riktig...
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

POSi411

Sitat fra: Go-carter link=topic=4613.msg43767#msg43767...trodde ikke de solgte prototypene?  ???
De solgte det meste som kunne rulle for egen maskin ved nesten-konkursen i 2008. Mange av prototypene ble solgt til ansatte som nå sikkert har solgt dem videre. Den største forskjellen på 4000-bilene og produksjonsbilene er at produksjonsbilene fikk et støydempings-kit. Mener også å huske at de ble levert med kun 10A lading? Sikkert andre som kan komplettere med informasjon her.
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Go-carter

Njæææ, den lader riktignok treigere enn -11 modellen min men jeg kan jo nedre mellom både 10A og 16A. At den ikke har støydemping vet jeg.. Den har forøvrig H4 lys foran også, har ikke sett så ille mange med det.

Kikka igjennom aurskog-bildene mine i går, og så at prototypen med nr. 4126 var den som stod i støpselet der oppe og var "kjøreklar". Andre som har sett noen av de tidlige bilene?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

El rayo

#5
Sitat fra: elektrolux på mandag 02. januar 2012, klokken 00:05
Og jeg som fikk bilde av den med ladeledningen tilkoblet. I følge batterimanualen skal batteriet ikke være fulladet ved lagring :-\
Skyldes kanskje en medarbeider som kun har lært seg om bilen med Zebra-batteri.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

jahnarne

Er i forhandlinger om kjøp av ny Think, men sliter med å dekode VIN-nummeret. Er det noen som kan hjelpe? Nummeret er YYCAD2MC9AU006148. Det ser jo ut til å være en 2010-modell, men litt i villrede om resten?

Go-carter

#7
YYC = Think
AD2MC = ???
A= 2010
U= Finland
006148=serienummeret på bilen

Der hvor det står AD2MC skulle det strengt talt stått FT26B#

C kan tyde på at det er lithium, men det kan jo være alt mulig i denne sammenhengen. Sikker på at det er riktig VIN du har fått?

Eller noe som også kan være anledning; er det noen spesielle/unike funksjoner på bilen?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

#8
Aiaiai, her har vi lagt merke til noe nytt noe ja.

Nå sjekka jeg mitt vognkort del2, og min er:

YYCAD2MB4BU90052X
vs. ditt:
YYCAD2MC9AU006148

På min vil da AD2MB bety... ja? ??? Min er 4-seter med zebra, og uten ESP. Med andre ord må de fem sifferne(minst) bety det. Kan hjelpe en del med å få vite spesifikasjonene på bilen du ser på.

B kan være 4-seter, og C 2-seter. Jeg bare gjetter  :P . AD2M har vi begge felles, så da ser du vel på en bil med zebra batteri?

Ser ut til at de finske har en annen kode for VIN.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

jahnarne

Skal jeg tippe kan det i såfall være at 2M står for karosseriversjonen og at bilen dermed er tilrettelagt for 4 seter? B betyr fortsatt litium, det glemte jeg å si i forrige post. Interessant forøvrig. Noen som husker hva som ble sagt ift hvilke seter som er brukt osv? Mener å ha lest noe om Touran eller S-Max' klappseter?

mohpet

Stemmer nok ikke det med at B er Litium, jeg har YYCAD2MB5BU9005xx.

2011 4-seter Zebra, med ESP.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Go-carter

Jeg er så og si 100% sikker på at setene er spesiallaget til Think. Det er gravert/støpt inn Th!nk og et thailandsk(?) firma, på alle dekslene iallefall. Men at noe annet passer - det er nok godt mulig :)

B betyr i utganspunktet Zebra. C er li, og D A123 celler(som aldri ble tilbudt). Hvis det fremdeles stemmer, ser du på en Li-bil.

Jeg skulle gjerne likt å vite hvor han som la dette opp på wiki'en hadde informasjonen fra.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

#12
Sitat fra: jahnarne på fredag 20. januar 2012, klokken 19:04
Skal jeg tippe kan det i såfall være at 2M står for karosseriversjonen og at bilen dermed er tilrettelagt for 4 seter? B betyr fortsatt litium, det glemte jeg å si i forrige post. Interessant forøvrig. Noen som husker hva som ble sagt ift hvilke seter som er brukt osv? Mener å ha lest noe om Touran eller S-Max' klappseter?

Her ser du setene fra en S-max:


Touran:


Og think:


Ser ut som selve putene kanskje kunne passet, men selve setet må nok bygges om en del. Men det er verdt å sjekke ut! Som kuriosa kan jeg nevne at baksetene i min bil er de første R&S Sandvika skrudde ut, og Stein Erik mente at det var noe av det trangeste han har tatt ut noen gang...  :D Var veldig kinkig plassering av noen av boltene.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

Mine 2 har følgende VIn nr:

Begge bilene er bekreftet med Lithium batteri:

YYCFT26C3AU0057XX som tilsier venstrestyrt Think City med 30 kW motor, 2010 model, finsk produsert, produksjonsmodel

YYCAD2MC3AY0061XX som jeg tolker som en litt nyere finsk produsert, 30 kW, 2010 model.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jahnarne

Sitat fra: mohpet på fredag 20. januar 2012, klokken 19:11
Stemmer nok ikke det med at B er Litium, jeg har YYCAD2MB5BU900561.

2011 4-seter Zebra, med ESP.
Ja, skrivefeil. Mente at C var Litium. Lurer på om det første 9-tallet i serienummeret betyr 4-seter, og at 2M fortsatt er karosseritypen. Håper det betyr at karosseriet er tilrettelagt for 4 seter dog. Det hadde vært en hyggelig overraskelse.

Takk for bilder Go-carter. Godt mulig at det blir et par slike seter på meg på sikt. Evt kan jeg forsøke å kontakte fabrikken direkte om du (eller andre) har mer info om produsenten?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA