Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Norske priser er klare

Startet av tugit, tirsdag 30. april 2019, klokken 13:19

« forrige - neste »

tugit

39,2 kWt batteri, 136 hk, inntil 276 km rekkevidde
Classic 279.900
Active 310.900
Exclusive 326.900

64 kWt batteri, 204 hk, inntil 452 km rekkevidde
Active 349.900
Exclusive 365.900

ID4

Tja. Ca 40000 mer en Kona (Kona pris 325000, som de fleste har i avtale). Tidlig kønummer til ingen nytte. Dette er er overpris delux.

Hva er det esoul har som ikke Kona har? Mood lys ..... :D

Nufstad

Dette blir helt uaktuelt for min del. Prisen gjenspeiler ikke bilen synes nå jeg. Prøvde Tesla 3 i går og det må jeg si var imponerende. Her blir det Tesla modell 3 Standard plus.

MyHorse_FC

#3
Vi ønsker lykke til med Tesla :) :)

golo

Sitat fra: Venterpåkona på tirsdag 30. april 2019, klokken 13:24
Tja. Ca 40000 mer en Kona (Kona pris 325000, som de fleste har i avtale). Tidlig kønummer til ingen nytte. Dette er er overpris delux.

Hva er det esoul har som ikke Kona har? Mood lys ..... :D
Er Soul bygget på en bilplattform som er større enn Kona? Det mente en selger i hvertfall.

HPSE

Sitat fra: Venterpåkona på tirsdag 30. april 2019, klokken 13:24
Tja. Ca 40000 mer en Kona (Kona pris 325000, som de fleste har i avtale). Tidlig kønummer til ingen nytte. Dette er er overpris delux.

Hva er det esoul har som ikke Kona har? Mood lys ..... :D

Bedre seter, app
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Daniel_0007

Spørs hva forskjellen på active og Exclusive
Tipper skinn seter eller så er jo active ganske grei pris spørs hvor ribbet den er
Model 3 2019 LR Rwd

HPSE

Skinnseter mangler på Active. Samme med parkeringssensor fremme og HUD. Stemningslys forsvinner også... Kanskje mer.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Daniel_0007

Exclusive skiller seg fra Active blant annet med skinnseter, head-up-display, blindsonevarsel og varsling for kryssende trafikk bak ved rygging og parkeringssensorer både foran og bak.

Alt annet av sikkerhets- og komfortteknologi er standard på alle utstyrsnivåer, som automatisk nødbremsesystem, filholder, adaptiv cruisekontroll og ryggekamera. Takrails som kan bære opptil 100 kilo er også standard for alle nye Soul-modeller

Tviler på mange velger Active og heller betaler de 15 000 mer.
Model 3 2019 LR Rwd


jonnyjb

Prisen gjør bilen uaktuell for min del. Var i utgangspunktet litt usikker på om dette var bilen for meg, men prisen fjerner den usikkerheten.
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

batterimannen

Tillegg
Soltak                            6.500
Metallic/Pearl lakk         5.990
To-farget lakk                6.990
Suv-pakke                     9.900
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Electric cars in Norway

#12
Tja, hva som er gode e-soul nybilpriser er jo forskjellig alt etter hvem man spør :)

Det som er helt sikkert er at dette er en god bil med stort batteri 64 kwt og en kraftig elmotor på 204 hk.

Alt annet blir subjektivt. Jeg liker bilen godt  :+1: :+1:

Den kommer til å selge i bøtter og spann som det heter  :) :)

Ole K

#13
Tykte 39kw var ok prisa, om det er inkl. frakt.  At 64kw kosta flesk får nå berre våge seg - dei fleste av oss kan væra godt tente med 39.2 kw.  Sikringsutstyret er på plass i alle fall såvidt eg forstår.  Fin ny bil!
Ole K - Bur i Vågå

batterimannen

Sitat fra: Ole K på tirsdag 30. april 2019, klokken 22:42
Tykte 39kw var ok prisa, om det er inkl. frakt.  At 64kw kosta flesk får nå berre våge seg - dei fleste av oss kan væra godt tente med 39.2 kw.  Sikringsutstyret er på plass i alle såvidt eg forstår.  Fin ny bil!

Det er ganske stor forskjell i rekkevidden mellom de to batteristørrelsene. For enkelte kan det utgjøre om den kan kun brukes som bil nr 2, eller som eneste bil.

Verdt å legge merke til at Classic ikke har varmepumpe. Det kommer til å spise en del ekstra av rekkevidden på vinteren.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA