Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Peugeot 106E delebil/deler selges

Startet av Joakim Sveli, mandag 16. januar 2012, klokken 14:23

« forrige - neste »

Øyvind.h

Mange vanlige biler er raskere enn Leaf. Men det forutsetter at sjåføren før start holder gassen i bunn, høres ut som et brødhue av en råner og sklir foten av clutchen slik at den smeller i gir. Deretter tømme 1 giret nesten helt ut.

Så det går, men fossilbilen fremstår som et forhistorisk rakleverk som piskes til døde mens man gjør det.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

tomrh

Sitat fra: Trekkoppbil på lørdag 08. august 2015, klokken 12:55
Leafen gir kjapp, jevn og kraftig respons et stykke oppover i hastighet, men når hatigheten blir litt for stor for 1. gear, så er ikke den så effektiv heller.
Det du sier her impliserer at Leaf hadde hatt kjappere aks i høyere hastigheter om den hadde hatt en annen utveksling. En Leaf med 2 gir hadde gjort susen, eller?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Griffel

Sitat fra: tomrh på lørdag 08. august 2015, klokken 18:35
Det du sier her impliserer at Leaf hadde hatt kjappere aks i høyere hastigheter om den hadde hatt en annen utveksling. En Leaf med 2 gir hadde gjort susen, eller?
Nei, snarere tvert imot, men den kunne få større toppfart.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA