Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sv: Byttet brent motorkontroller, men bilen går allikevel ikke

Startet av RuneW, torsdag 12. januar 2012, klokken 22:39

« forrige - neste »

RuneW

Er det slik at den første bølgen med entusiaster nå har fått sin etterlengtede Leaf og at salget har stagnert litt?
Eller er det bare noe jeg innbiller meg? Synes ikke jeg har sett en ny Leaf på lang tid hos Brennes Auto i alle fall...

Dette er jo i så fall en forventet utvikling og det er vel først nå man kan ane hvordan salget går mot "vanlige mennesker".

Finnes det noen offisielle tall på Leaf solgt i Norge per mnd/uke?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

cra

Det skyldes ikke bare at de har solgt alt de har fått, og venter på neste batch, da?  Skulle mer enn gjerne bestilt en sjøl, men må vente til Hamar ringer i kveld og bekrefter at jeg får nye lommepenger. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

RuneW

Sitat fra: cra på onsdag 28. desember 2011, klokken 10:45
Det skyldes ikke bare at de har solgt alt de har fått, og venter på neste batch, da?

Jo, det kan godt være. Som sagt så er det bare en observasjon.

Sitat fra: cra på onsdag 28. desember 2011, klokken 10:45Skulle mer enn gjerne bestilt en sjøl, men må vente til Hamar ringer i kveld og bekrefter at jeg får nye lommepenger. ;)

Hehe - det er lov å håpe...

Men jeg antar du kan kalles "entusiast" (om ikke Leaf-entusiast så i alle fall elbil-entusiast) og egentlig tilhører den første bølgen jeg skrev om?

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

leafen

venter å venter på min leaf jeg kjøpte den i sept,men må vente til slutten av jan før jeg får min så er nok litt treg lev,
fikk min leaf i dag 31.01

Hamar

Sitat fra: cra på onsdag 28. desember 2011, klokken 10:45
Det skyldes ikke bare at de har solgt alt de har fått, og venter på neste batch, da?  Skulle mer enn gjerne bestilt en sjøl, men må vente til Hamar ringer i kveld og bekrefter at jeg får nye lommepenger. ;)

Jeg ringer gjerne, men jeg kan nok ikke hjelpe med lommepenger.... Skal formidle det videre bort i byen her, at du venter på telefon / lommepenger.

Vi bestilte forøvrig rød bil 11. november 2011, og vi venter fortsatt på å få bekreftet leveringsdato.
Rød Leaf - mars 2012
Reservert Tesla Model 3
Hamar

daggad

Bare vent til de slipper Leaf til flere forhandlere...tror på ingen måte salget er blitt så mye dårligere nei.
Men jeg må si jeg er imponert over hvor effektivt Nissan har møtt salgstarten i Norge. De holdt virkelig det de lovde og litt til må jeg si !
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

RuneW

Sitat fra: leafen på onsdag 28. desember 2011, klokken 12:20
venter å venter på min leaf jeg kjøpte den i sept,men må vente til slutten av jan før jeg får min så er nok litt treg lev,

Hmmm... en av grunnene til at jeg startet denne tråden var fordi det plutselig har blitt så ekstremt kort leveringstid. Jeg hørte nettopp med forhandler og da fikk jeg vite at om jeg bestilte rett før jul, var leveringstiden innen slutten av JANUAR uansett utstyrsnivå og farge!!!

Dette er jo nesten som om det skulle ha vært "lagervare"!
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

el-snorre

Mener å ha hørt 750 Leaf-kontrakter fra en pålitelig kilde i begynelsen av desember. Tror Nissan har nok å levere og gjetter at de nok vil prøve å komme mer ajour før vi ser de voldsomme salgsplakatene igjen. Men når kunde nummer 1000 signerer ...? tja blir spenende å se.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

bno

Tror det fremdeles er biler på lager. Kanskje noen ønsker 2012 modellen eller rett ut sagt som meg venter litt til i påvente av mindre oppgraderinger.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

leafen

er det noe forskjell på 2011 biler å 2012 biler får min i jan er det noe oppgradert versjon der
fikk min leaf i dag 31.01

Aspiranten

De amerikanske spesifikasjonene for 2012 modellen er de samme som vår "2011" modeller. Og den amerikanske 2012 modellen ble levert samtidig som vi fikk våre "2011" modeller, så all kunnskapen jeg besitter nå tyder på at vi har 2012 modellen her i Norge.

Men jeg kan ta feil, jeg har ikke gjort noen utbroderende research for å komme til bunns i saken :)
Nissan Leaf

El-vis

I følge min bilforhandler er det ingen endringer.
Bilene som leveres over nyttår er helt like 2011-modellen, men registreres selvsagt som 2012-modell.
Kjører min tredje elbil, og Leaf nummer to.

Slipp en elbil foran deg i køen - så slipper du eksos i friskluftanlegget!

bno

Det er slik jeg har oppfattet det også etter å ha undersøkt litt.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Elmo

Sitat fra: leafen på onsdag 28. desember 2011, klokken 12:20

Har to kolleger som er i samme båt som deg. Hhv. BNH Rud og BNH Økern, så der er de iallefall ikke lagervare enda.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Aspiranten

http://www.tv2.no/underholdning/broom/test-nissan-leaf-hjem-fra-jobben-med-hjertet-i-halsen-3666427.html

En journalist tømte bilen for strøm og lovet kona at de aldri skulle kjøpe elbil.

Det er jo ikke Leafens feil når han ikke klarte 60km med leaf :P
Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA