Drammen-Oslofjordtunnelen-Vestby med e-Up

Startet av Trine2, fredag 19. april 2019, klokken 23:27

« forrige - neste »

Trine2

Noen som kjører denne strekningen på vinteren?

Jeg er noe skeptisk til batterikapasiteten men er helt avhengig av at det fungerer pga. manglende hurtigladere på strekningen. Jeg er litt usikker på hvordan blant annet tunnelen slår inn.

automat

Dette er en strekning på 56km. Hvorfor skulle du ha behov for å hurtiglade underveis her? Og om du skulle trenge lading underveis, så er området pepret med hurtigladere. Hurum kraft på Sætre, Grønn kontakt ved Drøbak City og Fortum ved Europris Drøbak (man må kjøre Rv 152 istedet for E134/E6 for å kjøre forbi disse to.) Fortum Korsegården (avkjøring til Ås). I tillegg er det hurtigladere ved Vestby Nord og Vestby  Syd.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Trine2

Takk for svar, jeg var ikke klar over den i Sætre men synes også denne ligger for langt unna hovedveien.

Jeg håper du forstår spørsmålet, altså om Oslofjordtunnelen og bakker og berg på denne strekningen påvirker rekkevidden såpass negativt at den blir vanskelig å kjøre på vinteren med varmeapparat på 22 grader. Jeg snakker da Vestby til Drammen.

Up har ca 15 kw batteri, bruker vel rundt 2 pr. mil (grusom kjørestil) og bilen blir ladet til 85%.
Strekningen måler 56 km. Kjenner jeg kan få litt angst.

jkirkebo

Sitat fra: Trine2 på lørdag 20. april 2019, klokken 09:23
Takk for svar, jeg var ikke klar over den i Sætre men synes også denne ligger for langt unna hovedveien.

Jeg håper du forstår spørsmålet, altså om Oslofjordtunnelen og bakker og berg på denne strekningen påvirker rekkevidden såpass negativt at den blir vanskelig å kjøre på vinteren med varmeapparat på 22 grader. Jeg snakker da Vestby til Drammen.

Up har ca 15 kw batteri, bruker vel rundt 2 pr. mil (grusom kjørestil) og bilen blir ladet til 85%.
Strekningen måler 56 km. Kjenner jeg kan få litt angst.

Bare å lade fullt opp det.

Oslofjordtunnelen har liten innvirkning på Leaf og Tesla ihvertfall. De regenererer nesten like mye på veien ned som jeg bruker ekstra på veien opp, så forbruket blir bare marginalt høyere enn ved flat vei.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA