Hovedmeny

Model 3 SR+ forventet levering?

Startet av OAK, torsdag 18. april 2019, klokken 21:00

« forrige - neste »

p8ndus

Sitat fra: Kårepåsporet på tirsdag 25. juni 2019, klokken 18:00
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 25. juni 2019, klokken 15:55
Lol tesla ringte meg nå sa at jeg ikke ville få bil før august/september men skulle gi meg et godt tilbud på en svart long range de hadde på lager, det var på hele 16 000 så ville fått svart long range med svart interiør og vinterdekk for 460 000, sa nei takk, skal ha blå uansett.

Gi meg hvit AWD med hengerfeste og vinterdekk til 460 så slår jeg til☺️

I kveld ligger det både en blå og en hvit LR med hengerfeste i norsk inventory, men de har 19´ felger, hvor kan man se hvor de står?

Edit: fant ut av location; kildekode, søk etter Metro, men var blankt på den blå, Lillestrøm på den hvite

123kris

Jeg endret fra SR+ til LR AWD i dag. Ta kontakt med selger på Tesla så får du en bra pris om du kan hente denne uka  :)
2024 - TMY LR
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Thorbjørn Hellehaven

Sitat fra: 123kris på tirsdag 25. juni 2019, klokken 13:09
I Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland, Belgia er det faktisk nå SR+ i inventory. Kjenner jeg blir sånn passe forbanna at vi i Norge ikke får bil på lenge..
Norge:     https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/m3?redirect=no
Sverige:   https://www.tesla.com/sv_SE/inventory/new/m3?TRIM=SRPRWD&arrangeby=plh&zip=&range=0&redirect=no
Danmark:   https://www.tesla.com/da_DK/inventory/new/m3?TRIM=SRPRWD&arrangeby=plh&zip=&range=0&redirect=no
Tyskland:  https://www.tesla.com/de_DE/inventory/new/m3?TRIM=SRPRWD&arrangeby=plh&zip=&range=0&redirect=no
Nederland: https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3?TRIM=SRPRWD&arrangeby=plh&zip=&range=0&redirect=no
Belgia:    https://www.tesla.com/nl_BE/inventory/new/m3?TRIM=SRPRWD&arrangeby=plh&zip=&range=0&redirect=no

Det står en SR+ Perlemorshvid lakering, med hengerfeste i Aarhus-Viborgvej
https://www.tesla.com/da_DK/inventory/new/m3?TRIM=SRPRWD&ADL_OPTS=TOWING&arrangeby=plh&zip=1324&range=0&redirect=no
Ingen av de andre landene har både SR+ med hengerfeste.

Jeg kjenner at jeg også blir litt harm, men finner ikke min farge.
For 5 år siden, tok jeg en dagstur til IKEA Aarhus, for å handle ei seng jeg hadde bestemt meg for, men var utgått i Norge.
Jeg kan godt dra dit for å handle bil også, men vil ikke ha hvit.

Daniel_0007

Ser min farge i sverige, blå med svart interiør  :'(
Model 3 2019 LR Rwd

Thorbjørn Hellehaven

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 26. juni 2019, klokken 09:45
Ta kontakt med delivery, eller en salgsveileder i Norge, og spør hvordan du kan bytte til den, så tar du en harry-tur i samme slengen ;-)
Jeg vil har midnight silver med hengerfeste, men har ikke lyst på hvit som står i Danmark.

Kårepåsporet

Sitat fra: Thorbjørn Hellehaven på onsdag 26. juni 2019, klokken 10:21
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 26. juni 2019, klokken 09:45
Ta kontakt med delivery, eller en salgsveileder i Norge, og spør hvordan du kan bytte til den, så tar du en harry-tur i samme slengen ;-)
Jeg vil har midnight silver med hengerfeste, men har ikke lyst på hvit som står i Danmark.

Akkurat den vi vil ha, men vi reiser på ferie torsdag neste uke, er opptatt i helgen osv så jeg orker ikke å stresse med bil nå. Men en hvit LR RWD med hengerfeste til super pris kunne jo kanskje vært noe....

Slettebo

Fikk tilbud om å oppgradere til LR AWD mot 5% avslag i pris. Takket høffelig nei  :)

Thorbjørn Hellehaven

Sitat fra: Slettebo på onsdag 26. juni 2019, klokken 18:01
Fikk tilbud om å oppgradere til LR AWD mot 5% avslag i pris. Takket høffelig nei  :)
Til samme pris som SR+, så kan jeg tenke på det  ;)

Kårepåsporet

Sitat fra: Thorbjørn Hellehaven på onsdag 26. juni 2019, klokken 18:33
Sitat fra: Slettebo på onsdag 26. juni 2019, klokken 18:01
Til samme pris som SR+, så kan jeg tenke på det  ;)

Jeg kan strekke meg 5% opp fra SR+😊

MikkeBoomBoom

En tanke: Kan det være at SR+ kommer kjapt etter at Q2 er over? Vi har fått muligheten til å kjøpe en blå AWD LR for 443 uten HF, noe som atter en gang strekker budsjettet på rundt 400k litt. Dama har giftet seg med tanken om HF så vi får se hva det blir til.

Poenget mitt var bare at så snart Q2 er over så burde det komme mye SR+ ettersom selgere prøver å oppselge til en dyrere variant.

siljan

Gikk opp for meg at det hengerfestet ble veldig dyrt etterhvert, med 25 000 kr rabatt oppå de 9000 kr hengerfeste koster så er det mye jeg kan få levert hjem på de årene jeg skal ha bilen.

I tillegg trenger jeg ny henger, som fort blir 15-20 000.

corinaturbo

Hvordan ville det fungert å kjøpe SR+ fra inventory i Sverige eller Danmark? Noe spesielt man må tenke på?

mizzle

Sitat fra: MikkeBoomBoom på torsdag 27. juni 2019, klokken 10:19
En tanke: Kan det være at SR+ kommer kjapt etter at Q2 er over? Vi har fått muligheten til å kjøpe en blå AWD LR for 443 uten HF, noe som atter en gang strekker budsjettet på rundt 400k litt. Dama har giftet seg med tanken om HF så vi får se hva det blir til.

Poenget mitt var bare at så snart Q2 er over så burde det komme mye SR+ ettersom selgere prøver å oppselge til en dyrere variant.

De gikk fra å ha over 100 biler i inventory til 29 i skrivende stund så selgerne er på nå før kvartalslutt :)
Men er i samme båt selv, satser på at de første SR+ leveringen i Norge skjer i Juli, når jeg bestilte fikk jeg SMS med beregnet utlevering Juli/August og ved to anledninger i ettertid hvor jeg har pratet om Delivery om andre ting så har de sagt Juli selv om dette så klart ikke er noe fasit. Tesla stopper heldigvis ikke å levere selv om det ikke er kvartalsslutt men det blir naturligvis mange færre leveranser før vi er i samme situasjon igjen i September, da går det kanskje å få til et kupp på en SR+ :)

Slettebo

Jeg spurte selger når han la frem tilbud om oppgradering, om forventet leveing av SR+. Brukte 4-5 min på å "leite" og kom frem med at det ikke forelå noen dato enda. Så igjen tydelig bevis på at alle svarer forskjellig.
Mener og at siden det allerede er sendt ut SR+ til resten av Europa og skandinavia, så burde SR+ leveranse være nærmere enn vi tror. Men frykter jo at Tesla selv holder igjen, siden de ser at et ekstremt stort antall bestillinger oppgraderes, og de kommer nok til å pushe grensa her, desverre.

Daniel_0007

Sitat fra: Slettebo på torsdag 27. juni 2019, klokken 11:57
Jeg spurte selger når han la frem tilbud om oppgradering, om forventet leveing av SR+. Brukte 4-5 min på å "leite" og kom frem med at det ikke forelå noen dato enda. Så igjen tydelig bevis på at alle svarer forskjellig.
Mener og at siden det allerede er sendt ut SR+ til resten av Europa og skandinavia, så burde SR+ leveranse være nærmere enn vi tror. Men frykter jo at Tesla selv holder igjen, siden de ser at et ekstremt stort antall bestillinger oppgraderes, og de kommer nok til å pushe grensa her, desverre.

Ja tviler på vi kommer til å se noen sr+ her før august, kanskje til og med september  ::)
Men syns er rart at andre land i europa har sr+ på lager istedenfor å pushe dem til norge hvor det er folk som venter på dem men igjen kan hende det skjer i juli og.
Model 3 2019 LR Rwd

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA