Hovedmeny

Model 3 SR+ forventet levering?

Startet av OAK, torsdag 18. april 2019, klokken 21:00

« forrige - neste »

Helge82

Alle som har bestilt SR+ bør ta ett søk og se om de har fått skjult VIN. Se tråden her for hvordan det gjøres. https://elbilforum.no/index.php?topic=46695.0

nicholas.schou

Jeg sjekket nettopp selv og jeg finner ingenting.

Hadde vært interessant å vite med andre som har bestilt SR+ som nå ser VIN, når deres bestilling ble foretatt. Jeg bestilte selv 23/5, Sort/Sort, HF og standard 18" sommer/vinterdekk.

123kris

Ingen skjult VIN her heller. Så da er den nok ikke i Europa enda.
2024 - TMY LR
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Daniel_0007

ikke noe her heller, tviler noen med sr+ har fått vin enda, må nok vente på til etter grand phoenix har ankommet belgia 4 juni evt grand dahlia uka etter.
Model 3 2019 LR Rwd

Haraldmm

Svenskene har begynt å se VIN i kildekoden også på SR+

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Daniel_0007

Kan være at lr og p er såpass populær i norge men for dyr i sverige at de fordeler masse sr+ dit istedenfor, håper ikke.
Model 3 2019 LR Rwd

Rocklobster

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 04. juni 2019, klokken 10:31
Kan være at lr og p er såpass populær i norge men for dyr i sverige at de fordeler masse sr+ dit istedenfor, håper ikke.
Da kommer mange av de til å havne her som importbiler til premium pris uansett, neppe noe Tesla ønsker?
Når det er sagt sjekket jeg med "delivery" i dag igjen, og i dag traff jeg en av de som sier august/september igjen. Han hevder det er feil på nettsiden til Tesla som hevder juni levering !! :)
Blir jo feil å klandre de stakkarene som jobber med delivery, de vet jo ikke hva de driver med. Jeg føler nesten det hadde vært bedre om Tesla ikke hadde svart på henvendelser om levering. Og heller brukt midlene til noe fornuftig som kunne gjort opplevelsen bedre. Dagens system fungerer rett og slett ikke.

123kris

Har og fått den dystre beskjeden om at de prioriterer P og LR i Norge da det er svært få som har bestilt SR+.  Lurer på om jeg avbestiller og går for en brukt LR, trenger egentlig ikke hengerfeste.
2024 - TMY LR
2021 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt

Daniel_0007

Sitat fra: 123kris på tirsdag 04. juni 2019, klokken 12:43
Har og fått den dystre beskjeden om at de prioriterer P og LR i Norge da det er svært få som har bestilt SR+.  Lurer på om jeg avbestiller og går for en brukt LR, trenger egentlig ikke hengerfeste.

Dårlig gjort men tipper de tjener mer per lr og p bil så er ganske logisk men samtidig så føler jeg at ganske mange som har bestilt sr+ i norge så aner ikke hvorfor de sier at få har bestilt, da blir det nok ikke bil før august/september da med mindre de ombestemmer seg.
Model 3 2019 LR Rwd

Rocklobster

Står fortsatt forventet levering i juni ved bestilling av SR+, det jeg har blitt fortalt helt frem til i dag. Vil jo være utrolig dårlig kundebehandling hvis de nå bevisst har utsatt levering uten å informere oss som har bestilt. Burde fått muligheten til å oppgradere til en bil de faktisk leverer og ikke bare selger i det minste :)

123kris

Sitat fra: Rocklobster på tirsdag 04. juni 2019, klokken 14:22
Står fortsatt forventet levering i juni ved bestilling av SR+, det jeg har blitt fortalt helt frem til i dag. Vil jo være utrolig dårlig kundebehandling hvis de nå bevisst har utsatt levering uten å informere oss som har bestilt. Burde fått muligheten til å oppgradere til en bil de faktisk leverer og ikke bare selger i det minste :)

I Sverige har mange fått opplyst VIN på telefon, og i kildekoden med beskjed om at bilen er leveringsklar i slutten av juni. I Norge har ingen foreløpig fått samme beskjed, og når delivery sier at SR+ er nedprioritert i Norge pga lavt antall bestillinger så har jeg dessverre null tro på juni levering. Jeg forholder meg enda til bestillingen, men får jeg ikke bil i løpet av juni avbestiller jeg å kjøper brukt LR uten hengerfeste. Kanskje jeg er litt pessimistisk, men da blir jeg hvertfall positivt overrasket om det blir bil i juni  :)
2024 - TMY LR
2021 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt

Daniel_0007

Største problemet er at hvis man ringer så får man forskjellige svar på hvem man prater med, kanskje alle med sr+ burde ringe tesla norge og høre og så legge sammen alle svarene og de svarene som er mest av som nok stemmer  :D
Sendte forresten mail til delivery men tviler på å få noe svar der.
Ang nettsiden som sier juni, har en mistanke om den viser det samme for hele europa og i og med utlevering for sr+ starter i sverige i juni så tipper det gjelder andre land og unntatt norge hvor de har stor back ordre med lr og p.
Model 3 2019 LR Rwd

Rocklobster

Jo, problemet er vel at det virker som også de som jobber på delivery stort sett forholder seg til rykter og ikke har tilgang på mer info enn oss. Nettsiden viste ikke noe info om levering når jeg bestilte 12.april. Delivery sa helt sikkert før juli siden det var slutten på kvartalet og de ville pushe biler den gangen, så ble siden oppdatert med levering juni for ikke så lenge siden. Og nå er det altså "rykter" om at Tesla prioriterer sine kunder i resten av Europa før oss. Helt greit det, litt merkelig prioritering, men blir provosert av mangelen på informasjon. Det er jo faktisk biler i Europa så de kommer nok hit som importbiler til overpris uansett en del av de. Har lovt meg selv at dette var tredje og siste gangen jeg forsøker å bestille en Model 3, så vi får se hva sommeren bringer :)

123kris

For å gjøre forvirringen komplett, så fikk jeg nettopp svar på eposten jeg sendte delivery for 8 dager siden, og der skriver de at de estimerer levering i juni, men at det kan bli senere. De venter på mer informasjon fra logistikk på hvor bilen min er. Tidligere i dag på telefon sa delivery at SR+ er nedprioritert, og levering i august/september. Hjelpe meg for et kaos..
2024 - TMY LR
2021 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt

dinsdale

Jeg er så heldig at jeg har en Model S, og ventetiden på en SR+ er dermed litt lettere.

Min erfaring med levering av Model S i November 2017, tilsier at jeg ikke holder pusten i påvente av levering av SR+. Jeg stoler ikke leveringssystemet til Tesla. Vi solgte fossilbilen basert på når levering skulle vært, og vi endte opp med en bil i lang tid (lev.tidspunkt ble flyttet 3 ganger). Nå har jeg en Kia Soul EV som skal byttes til SR+, men den selges ikke før jeg får leveringstidspunkt. Bestilte i mai.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA