Hovedmeny

Model 3 SR+ forventet levering?

Startet av OAK, torsdag 18. april 2019, klokken 21:00

« forrige - neste »

Kårepåsporet

Sitat fra: mecanica vergara på torsdag 22. august 2019, klokken 13:25
Da var bilen hentet og alt så ut til å være innenfor Tesla standard. Etter en runde med poleringsmaskinen var det bare noe små nupper å finne. Ikke være enn hva vi fant på både Model X og Model S tidligere.
Da bilen ble levert med 33% strøm har jeg ikke fått herjet så mye ennå. Men jeg ser at den er snill på forbruket selv i regnvær. Ellers så syntes jeg stereoen er vesentlig bedre enn på vår gamle S fra 2014. Kanskje opp i mot vår X med standard anlegg fra 2017.
Alt ser veldig bra ut så langt. Og vi tror vi har fått mye bil for pengene.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg er mer enn fornøyd med stereo! Og de småfeilene som er med bilen driter jeg i! Skal inn på verksted, håper bare bilen blir bedre og ikke verre!
Forstår nå hvorfor Tesla har så lojale og entusiastiske eiere, og gjerne tar til takke med enkelte tildels håpløse mangler.
En detalj: lekte meg med menyen i bilen på ferja, satte på sentry mode, slo av tilt, gikk opp for å betale. Så hørte jeg en idiot som hadde glemt å slå av alarm! I samme øyeblikk får jeg melding fra bilen....inn på app og slå av sentey mode, stille bil!
Det bare fungerer, har aldri digga en bil slik før.
Forrige bil var Ioniq, folk elsker Ioniq! Jeg synes ikke Ioniq når 3 til senterkoppen engang!😊

javeltravel

Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 22. august 2019, klokken 17:00
Da var bilen hentet og alt så ut til å være innenfor Tesla standard. Etter en runde med poleringsmaskinen var det bare noe små nupper å finne. Ikke være enn hva vi fant på både Model X og Model S tidligere.
Da bilen ble levert med 33% strøm har jeg ikke fått herjet så mye ennå. Men jeg ser at den er snill på forbruket selv i regnvær. Ellers så syntes jeg stereoen er vesentlig bedre enn på vår gamle S fra 2014. Kanskje opp i mot vår X med standard anlegg fra 2017.

Jeg er mer enn fornøyd med stereo! Og de småfeilene som er med bilen driter jeg i! Skal inn på verksted, håper bare bilen blir bedre og ikke verre!
Forstår nå hvorfor Tesla har så lojale og entusiastiske eiere, og gjerne tar til takke med enkelte tildels håpløse mangler.
En detalj: lekte meg med menyen i bilen på ferja, satte på sentry mode, slo av tilt, gikk opp for å betale. Så hørte jeg en idiot som hadde glemt å slå av alarm! I samme øyeblikk får jeg melding fra bilen....inn på app og slå av sentey mode, stille bil!
Forrige bil var Ioniq, folk elsker Ioniq! Jeg synes ikke Ioniq når 3 til senterkoppen engang!😊

De småfeilene du driter i, og de tildels håpløse manglene; kan du fortelle litt konkret hva det er snakk om?
Tesla Model Y LR 2023 (est. mar-apr)
Tesla Model 3 LR 2019
Nissan Leaf 2014 ("utgående")

GOS

@mecanica vergara

Ref ditt utsagn:
"Ellers så syntes jeg stereoen er vesentlig bedre enn på vår gamle S fra 2014."

Da antar jeg du IKKE hadde UltraHifi i din S fra 2014!?

Min S fra 2014 med UltraHifi låt utrolig myebedre enn min Premium Model 3.

[/quote]
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

mecanica vergara

Sitat fra: Rocklobster på torsdag 22. august 2019, klokken 16:48
Hva mener du med "Etter en runde med poleringsmaskinen var det bare noe små nupper å finne. " ? Har Tesla polert under utlevering?
Ja.

Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Kårepåsporet

Sitat fra: javeltravel på torsdag 22. august 2019, klokken 17:08

De småfeilene du driter i, og de tildels håpløse manglene; kan du fortelle litt konkret hva det er snakk om?

Småfeilene er dørpakninger bakdører som sannsynligvis må limes, ligger ikke pent, samt kosmetisk lakkfeil. Det er alt for mye defekter, støv i lakken, oppdaga flere titalls støvkorn. Har aldri sett det før på nye biler.
Poenget mitt er at det ikke tar gleden bort fra en fantastisk kul bil.
Hvis bilen innfrir og blir driftssikker i fremtiden, ja da blir neste bil Tesla!
Men det er ikke en bil jeg ville anbefalt til en teknologisk analfabet.😊

fandango

Sitat fra: Kårepåsporet på fredag 23. august 2019, klokken 06:25
Sitat fra: javeltravel på torsdag 22. august 2019, klokken 17:08

Småfeilene er dørpakninger bakdører som sannsynligvis må limes, ligger ikke pent, samt kosmetisk lakkfeil. Det er alt for mye defekter, støv i lakken, oppdaga flere titalls støvkorn. Har aldri sett det før på nye biler.
Poenget mitt er at det ikke tar gleden bort fra en fantastisk kul bil.
Hvis bilen innfrir og blir driftssikker i fremtiden, ja da blir neste bil Tesla!
Men det er ikke en bil jeg ville anbefalt til en teknologisk analfabet.😊

Gjør egentlig tesla noe med disse støvkornene i lakken? Eller må man gjøre det selv? I så fall - hvordan løser man det selv? Jeg vet lite om sånt..

stene

Jeg bestilte min SR+ 17. juli. Estimert leveringsvindu er 28. august - 4. september.
Har hverken fått FI eller VIN ( VIN er tilgjengelig i kildekode ).

Begynner å miste troen på at bilen blir levert innenfor leveringsvinduet :/
Dere som har fått leveringsdato. Hvor lang tid i forkant fikk dere FI? Bør jeg belage meg på en senere levering?
2019 TM3 SR+ (venter på levering)

Magnus Hansen

Sitat fra: stene på fredag 23. august 2019, klokken 12:23
Jeg bestilte min SR+ 17. juli. Estimert leveringsvindu er 28. august - 4. september.

Dere som har fått leveringsdato. Hvor lang tid i forkant fikk dere FI? Bør jeg belage meg på en senere levering?

Det er en del SR+ i inventory. Men du finner sikkert ikke din konfigurasjon?

stene

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 23. august 2019, klokken 12:43
Sitat fra: stene på fredag 23. august 2019, klokken 12:23

Det er en del SR+ i inventory. Men du finner sikkert ikke din konfigurasjon?

Finner ikke eksakt konfigurasjon nei :) Noen er ikke så langt unna, så jeg kunne potensielt ha tatt en inventory-bil, men er usikker på om den hadde kommet noe fortere. Derfor hadde det vært interresant å vite hvor lang tid i forveien man bør forvente FI / VIN.
2019 TM3 SR+ (venter på levering)

Acebeam

Kanskje ikke helt relevant, men jeg har lenge oppdatert inventory sidene til Tesla, og samtidig som det kom ut en haug av SR+ biler, bestilte jeg en Long Range RWD fra inventory.

31.07 - La inn bestilling
31.07 - 8 minutter etterpå fikk jeg estimert levering 18-25.august
12.08 - Fikk mail fra DnB angående finansieringen.
22.08 - Fikk epost og sms om utlevering 2.september
22.08 - Fikk også faktura for innbetaling som må skje 7 dager før henting.

Hvis alt går etter planen, tok det da 33 dager å få en inventory bil. Den stod i USA når jeg bestilte den.

Og et dumt spørsmål: "Hva står FI for?"

Magnus Hansen

Sitat fra: Acebeam på fredag 23. august 2019, klokken 13:13
Kanskje ikke helt relevant, men jeg har lenge oppdatert inventory sidene til Tesla, og samtidig som det kom ut en haug av SR+ biler, bestilte jeg en Long Range RWD fra inventory.

31.07 - La inn bestilling
31.07 - 8 minutter etterpå fikk jeg estimert levering 18-25.august
12.08 - Fikk mail fra DnB angående finansieringen.
22.08 - Fikk epost og sms om utlevering 2.september
22.08 - Fikk også faktura for innbetaling som må skje 7 dager før henting.

Hvis alt går etter planen, tok det da 33 dager å få en inventory bil. Den stod i USA når jeg bestilte den.

Og et dumt spørsmål: "Hva står FI for?"

FI = Final Invoice

Ellers litt overrasket at inventorybiler fremdeles kan være i USA når de selges. Jeg ville trodd de avventet lenger for å se om de kunne matche med en «vanlig» bestilling

Parabuthus

22.06.19 Bestilling.
17.07.19 FI og VIN uten hentedato.
03.08.19 Epost/SMS med info om utleveringsdato 23.08.19 i Trondheim
19.08.19 Telefon fra Delivery m bekreftelse på dato og sjekk at det formelle var i orden.
23.08.19 Henting av bil som så langt ser helt topp ut (ingen lakkmangler/feil oppdaget så langt). Programvaren var også oppdatert (28.3.1) og brukbart ladenivå.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

MikkeBoomBoom

Sitat fra: fandango på fredag 23. august 2019, klokken 08:36
Gjør egentlig tesla noe med disse støvkornene i lakken? Eller må man gjøre det selv? I så fall - hvordan løser man det selv? Jeg vet lite om sånt..

Nei, de gjør ikke noe med det, de sier det er innenfor spec. Jeg synes det er synd at de velger den linja, men samtidig, etter å ha hatt Model 3 siden mars så merker jeg at jeg driter i det. Joda, jeg vet at det er et støvkorn under lakken ved det ene innsteget, men det ser jeg kun om jeg går inntill bilen og bøyer meg ned. 99,9999% av tiden ofrer jeg ikke dette en eneste kalori. Hvis kjøreglede, tech, lydanlegg, comfort, plass (ja faktisk) og økonomi er viktig for deg: Go for it! Hvis det er viktig for deg å ha en showromlakk uten en eneste skavank som kun er kosmetisk: Hold deg unna, eller lær deg å polere, vokse og coate. Sistnevnte kan være lurt uansett etter en Norsk vinter.

Magnus Hansen

Sitat fra: MikkeBoomBoom på fredag 23. august 2019, klokken 14:05
Hvis det er viktig for deg å ha en showromlakk uten en eneste skavank som kun er kosmetisk: Hold deg unna, eller lær deg å polere, vokse og coate. Sistnevnte kan være lurt uansett etter en Norsk vinter.

Strengt tatt lurest FØR en norsk vinter  :) Selvfølgelig gjerne på våren i tillegg

MikkeBoomBoom

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 23. august 2019, klokken 14:10
Sitat fra: MikkeBoomBoom på fredag 23. august 2019, klokken 14:05
Hvis det er viktig for deg å ha en showromlakk uten en eneste skavank som kun er kosmetisk: Hold deg unna, eller lær deg å polere, vokse og coate. Sistnevnte kan være lurt uansett etter en Norsk vinter.

Strengt tatt lurest FØR en norsk vinter  :) Selvfølgelig gjerne på våren i tillegg

Absolutt. Men det er en vesensforskjell på hva man tenker å gjøre og hva man kommer til å gjøre ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA