Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Betalingsmetode

Startet av Helge82, mandag 15. april 2019, klokken 19:43

« forrige - neste »

Helge82

Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg undres på om det er noe jeg har oversett.

Er det vanlig at betalingsmetode blir stående med følgende tekst:  Vi kontakter deg med de neste trinnene for å fullføre betalingen.

De andre punktene er "låst" og krysset av.

n33wbie

Jeg opplever det samme. Ny i dette gamet, men det virker snodig.

Sent fra min RNE-L21 via Tapatalk

Helge82

Torair

Det er helt normalt hos Tesla  :)
Hører ikke så mye mer før levering nærmer seg.
Stod slik hos oss  frem til ca 2 uker før vi mottok TM3'en.
Da fikk jeg følgende SMS fra Tesla:

"Tesla Update - Your final invoice is ready, please submit your payment for your Model 3. Payment instructions are on your invoice, available online at http://www.tesla.com/teslaaccount. Payment is needed before we can deliver your Model 3. To unsubscribe from SMS, reply STOP."

n33wbie

Jepp. Lån av DnB via tesla eller noe sånt? Gjorde det to ganger til og med, da jeg trodde det var en bug som hindret meg i å komme videre første gang.

n33wbie

Takk RogerT:)

Helge82

Ja. Lån arrangert via Tesla, DNB

Takk for info, RogerT.  :+1:

Øggen

Tar det her i og med det ligge i samme gate.
E det nokken som he hørt om leasing direkte fra Tesla/DNB vil bli tilbudt i Norge??
Overkommelig rimelige prisa i USA iallefall. 4500$ innskudd og 399$per mnd.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Dannils

Sitat fra: Øggen på fredag 03. mai 2019, klokken 23:02
Tar det her i og med det ligge i samme gate.
E det nokken som he hørt om leasing direkte fra Tesla/DNB vil bli tilbudt i Norge??
Overkommelig rimelige prisa i USA iallefall. 4500$ innskudd og 399$per mnd.

Finnes andre måter å lease på, andre firmaer. Den lesingen som tesla har i USA har man ingen mulighet til å kjøpe ut bilen, den må bli levert tilbake. Sikkert mange her i Norge som vil ha mulighet til å kjøpe den ut om dem skulle ønske.

valgrind

Prioriterer Tesla salg til personer med finansiering igjennom dem selv (DNB) fremfor oss som skal betale kontant? forstår jeg dette rett har sistnevnte mulighet til å holde igjen lengre på gryna og Tesla vet dermed ikke at vi faktisk kan betale for oss inntil de ser penga på konto.

Hadde jeg vert Tesla ville jeg derfor prioritert personer som de har bekreftet har kapital på plass. Av det vi har sett til nå er de svært taktiske og jeg blir overrasket om teorien min ikke stemmer.

trykkertor

Kan det være Tesla får provisjon av DNB for videreformidling av finansiering?
Eller er det kundene selv som har ordnet finansieringen gjennom egen bank?

GOS

Sitat fra: valgrind på mandag 13. mai 2019, klokken 19:48
Prioriterer Tesla salg til personer med finansiering igjennom dem selv (DNB) fremfor oss som skal betale kontant? forstår jeg dette rett har sistnevnte mulighet til å holde igjen lengre på gryna og Tesla vet dermed ikke at vi faktisk kan betale for oss inntil de ser penga på konto.

Hadde jeg vert Tesla ville jeg derfor prioritert personer som de har bekreftet har kapital på plass. Av det vi har sett til nå er de svært taktiske og jeg blir overrasket om teorien min ikke stemmer.

Her tror jeg du konspirerer litt vel mye.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

123kris

Sitat fra: trykkertor på mandag 13. mai 2019, klokken 20:17

Ja, Tesla får en viss sum pr finansiering de videreformidler til DnB. Sånn har det vært i bilbransjen i mange år.
2024 - TMY LR
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Thomas Parsli

Sitat fra: 123kris på mandag 13. mai 2019, klokken 22:23
Sitat fra: trykkertor på mandag 13. mai 2019, klokken 20:17

Ja, Tesla får en viss sum pr finansiering de videreformidler til DnB. Sånn har det vært i bilbransjen i mange år.

Samtidig er det Tesla som dekker kampanjerente på inventory-biler.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Linka

Sitat fra: Helge82 på mandag 15. april 2019, klokken 19:43
Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg undres på om det er noe jeg har oversett.

Er det vanlig at betalingsmetode blir stående med følgende tekst:  Vi kontakter deg med de neste trinnene for å fullføre betalingen.

De andre punktene er "låst" og krysset av.

Vi fikk tilsendt "lånepapirene" (dvs. lenke på mobilen/epost) dagen før utlevering, før dette stod det oppsummert at "Tesla tar kontakt for betaling" i mange måneder.

Sjekket vilkårene og avtaledokumentene da vi mottok dem, signerte via BankID på mobilen, og vipps var det gjort.

Vi signerte før utlevering, noe som vi har gjort ved tidligere bilkjøp også.

Om ikke du signerer låneavtalen før utlevering, så burde du i det minste ha lest igjennom lånepapirene slik at det kun er selve signeringen som gjenstår på utleveringen. (Husk at det begrenset tid og andre personer kommer etter deg). Sørg også for at evt. medlånetaker er tilgjengelig for signering. Og at du har BankID på mobil/brikke tilgjengelig.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA