Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Buddy renner dårlig ?

Startet av Eyvind, mandag 09. januar 2012, klokken 10:08

« forrige - neste »

Boogie

Å bytte komputer kan være lurt. Som du sier så er kapasitetsmåleren fra den "andre" bilen. Telleverket for overlading og eventuelle feil i den andre bilen vil også følge med.
Men om du tar tiden til hjelp, så vil instrumentet bli riktig etterhvert.
Noen feilmeldinger forsvinner av seg selv, andre må resettes med diagnoseprogram.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Eyvind

Vel, etter tur nr 3 forsvant tegnet for elektrisk feil. Har ladet nesten helt opp, batteriindikatoren viser 80 %. Regner med at den går seg til etterhvert.

Inntil videre tror jeg ikke jeg gidder å styre med å bytte computer.
Eier av Citroen Berlingo 5-seter, modell 2002, stort sett originale batterier. Vår eneste bil - en periode.
Har dessuten en el-sykkel og en Makita 18 v drill med mer!

elektrolux

Nå som alt fungerer, er det best å la tingene være slik det er. Bare pass på å ta vannservice etter 4000 km ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Eyvind

If it works, don``t fiks it!
Det er en filosofi jeg også lever etter.. Vannservicen nærmer seg dog.

Ellers tenker jeg på en av de tre siste, ubetydelige problemene:
- Hvor finner jeg sikringa til servoen, hvilken sort dreier det seg om, og hvor får man ny? Biltema?
Ikke prøvd reset av webasto enda.
Eier av Citroen Berlingo 5-seter, modell 2002, stort sett originale batterier. Vår eneste bil - en periode.

jornheim

Hvis ikke Webastoen virker efter reset, så tag gerne en foto af styrekortet. Måske er en mosfet brændt over. Har lige fået mit styrekort repareret.
Køge, 40km syd for København. Saxo electrique (2000 model), 2007-blokke (NiCd)
Kører ZOE i en delebilsforening (=dansk for bildeling)

Eyvind

Sitat fra: elektrolux på lørdag 31. desember 2011, klokken 17:31
Nå som alt fungerer, er det best å la tingene være slik det er. Bare pass på å ta vannservice etter 4000 km ;)

Du tok vannservice i april tror jeg på Elmer, da oppga du et vannforbruk på kun 3 liter etter en kald vinter. Mente deretter at jeg kunne vente til signalet kom neste gang. Nå husker altså ikke bilen dette.

Husker ikke kmstand da, men nå står den på straks 81 000 km. Sikkert smart å ta service om litt.

Etter å ha søkt litt her og der - noen som kan vise meg en oppskrift på vannservice med EV-lite? Finner det ingen steder :-/
(Sorry, of topic.)

Elmo

Sitat fra: Eyvind på tirsdag 10. januar 2012, klokken 19:24
Etter å ha søkt litt her og der - noen som kan vise meg en oppskrift på vannservice med EV-lite? Finner det ingen steder :-/
(Sorry, of topic.)

Det er beskrevet i manualen som følger med når du kjøper evLite. Hvis du ikke har den kan jeg sende den til deg.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Eyvind

Send gjerne!
Sitter ikke på EV-lite akkurat nå, den sirkulerer blant medlemmene i Agder elbilforening. Antar manualen følger med, men greitt å se hva jeg har å forholde meg til først som sist.

Eyvind

Sitat fra: jornheim på søndag 01. januar 2012, klokken 21:40
Hvis ikke Webastoen virker efter reset, så tag gerne en foto af styrekortet. Måske er en mosfet brændt over. Har lige fået mit styrekort repareret.

Har kikket på styrekortet til webastoen, og jeg kan ikke med blotte øye se noe feil på det. Ikke noe brent eller slikt. Hva betyr det?

Har forøvrig levd relativt greitt siden 23. desember uten webasto, servostyring (mulig sikring som har gått, men har ikke funnet hvor sikringen befinner seg) eller bilstereo ;-) Sparer masse penger og miljø uten webasto, og servoen suger vel litt strøm ;-) En kupevarmer bidrar litt på kalde dager. (Det gjør også lue, votter og ullsokker..)
¨
Red: Har prøvd reset to ganger etter oppskriften.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA