Hovedmeny

Plassering Autopass brikke

Startet av teslapower, tirsdag 09. april 2019, klokken 17:54

« forrige - neste »

holmjohnsen

Sitat fra: Wibla på søndag 21. april 2019, klokken 23:12
E18 Vestfold og bommene i Grenlandsområdet leser skilt, mens Fjellinjen/Oslo leser brikke... Snodig opplegg.

E: Ser også ut som at Horten-Moss ferja leser skilt.
Antar at ikke alle stasjoner klarer å lese brikke gjennom UV-filter på frontruta?
https://www.fjellinjen.no/getfile.php/131128-1491477238/Bilder/TONE%20TEST/Vanskelige%20frontruter.pdf

Edit: Jeg ser på egen oversikt på Fjellinjen.no at flere passeringer på E18 i Oslo-området er registrert med brikke (som ligger i hanskerommet).

Sent from my iPhone using Tapatalk

akseln

Nå som de har slått av lyssignalene ved alle bomstasjoner, har vi ikke lenger noen mulighet til å sjekke om plassering av bombrikken er ok eller ikke.

Jeg tipper at dette bare er neste skritt i å fjerne brikkesystemet helt for å redusere driftskostnadene ved bomstasjoner. Kan umulig lønne seg når de uansett baserer seg på avlesing av skilt.

holmjohnsen

Fjellinjen.no kan man i alle fall se om passering er registrert med brikke eller skilt. Vil også anta at de fjerner brikker etterhvert.

akseln

Det var jeg ikke klar over. Litt tilfeldig om brikken min blir lest av (10 av 15 ganger) :-) Brikken ligger foran i rommet i midtkonsollen.

ok67

Snakka med vegamot, og dei har ein feil i systemet som gjer at alle passeringane framstår som skiltlesing på "min side". Mens i realiteten har dei lest brikken, dei er klar over problemet og jobbar med å rette det.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

geirci2

Mine passeringer med Tesla Model 3 hos Vegamot har aldri blitt registrert - iallefall ikke på "min side"  8)
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA