Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er det noen som har hatt noe problem av noen art i løpa av tiden som leaf kjører

Startet av Diablo, søndag 08. januar 2012, klokken 11:56

« forrige - neste »

Diablo

Hei, har lett etter et norsk forum og gledelig at min drømmebil blir hyppig diskutert her inne.

Mitt spørsmål er:

Er det flere her inne som har bestillt bilen?

I så fall hvor? (Egenimp/Ferdinand etc..)

Har lest endel på vinter problematikken, ville vært evig takknemmelig om noen ville satt opp hva de har bestillt/skal bestille?

Fant ingen tråd om dett, beklager om jeg har oversett emnet.

Kort fortalt, vurderer å kjøpe bilen (Usa modellen pga. pris), få den skippa til havna i Drammen, evt. dra til California, kjøpe bilen etterfulgt av en fyllekule av dimensjoner :)
Og fixe befraktning av bilen selv (evt. høre med dyktige Nordmenn med erfaring)

Setter pris på svar..

(Ahh deilig med et forum hvor Model S hersker)

Tesla S85 med alt foruten dobbeltlader...
Dolphin grey, lyst skinn 275" bak, 245" foran (20")

RunarBT

Det er vel usikkert om du får kjøpt usa modell, når du bestiller som nordmann?
Det hadde ihvertfall vert ypperlig om det var mulig..:-)

Vinterproblematikk? Trur ikkje det finnes noke slikt vel?
Kjører sjølv I-Miev for tida, og den er ypperlig på vinterføret. God vektfordeling, bakhjuldrift, lavt tyngdepunkt. Den trekker litt strøm med varme på, men gode klær så går det greit og rekkevidden beholdes bedre.;-) Langt bedre å kjøre på snøen enn Toyota Avensis som var hovedbilen vår, den står litt meir i ro no når elbil er komme i hus.

Har sjølv reservert Model S for eit par år sida, blir standard modellen. Bestillte fra teslamotors direkte.

Skal ha dette tilbehøret;
-metallic lakk (brun kanskje?)
-skinnseter (for å få setevarme)
-air-suspension
-barneseter bak

Det blir det. $84.000 ca. Så får me jså kva det blir i Euro når den tid kjem. Håper på kun 10% påslag.:-P

Må kanskje og krype til korset og legge på tech-appekn for å få navigasjon, om ikkje Google Navigation kan installeres og fungere tilfredsstillende.

Cobos

Tesla påstår du mister garantien hvis du tar inn en USA modell til Norge. Ikke helt sikker på om det er lovlig i det hele tatt, men uansett kjedelig å måtte krangle på eventuelle garantisaker.

USA modellen har vel heller ikke alle kravene som EU modellene stiller, som sideblinklys, kjørelys osv.

Uansett meget spennende å se om denne blir mye billigere i Sverige, tipper gråimport derfra blir mer aktuelt.

Selv har jeg bestilt EU P76 direkte fra Tesla.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

elektrolux

Det kan være lurt å kjøpe fra Canada. Mer likt Europa, men med US lignende priser. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Diablo

Ok, tenkte at garantien ikke gjelder "trikset" bare var noe pararellimportørene sa får og få oss til å kjøpe via de.

Men da blir det nok handel direkte med Tesla, og de får vel et showroom i Oslo snart også.

Min blir nok svart med hurtiglader, setevarme og 21" Hjul
Må nok se litt nærmere på specs...

Diablo

Selv har jeg bestilt EU P76 direkte fra Tesla.

Beklager jeg er "grøn", hva betyr EU p76?

RunarBT

Diablo

Ok, er det lov å spørre hvilken type dere har valgt med hvilket utstyr?

40 - 60 - 85 Kwh?

Utstyr, must haves i Norge?

Hvilken pris regner dere med å havne på?

Tenkte å ta den minste batterimodellen men er redd annenhåmndsverdien blir for lav?

RunarBT

Får ikkje velge type enda, men går nok for 85kW modellen, pga ubegrenset km garanti /8år.
Ellers blir det nok air suspension, varme i setene og baneseter. Kanskje tech pakke dersom de må til for navigasjon

Cobos

EU P76 betyr bestillingskøen for Europa og generell produksjonsserie og ikke Signature serien. I mitt tilfelle plass nr 76.

Jeg tenker 40kWh batteriet, tech pakken, air suspension og kanskje pano roof. Antagelig en annen farge enn svart eller hvit også, og muligens en lærvariant, men vanskelig å vurdere uten å ha sett det, og uten å ha sett pris.

Personlig er dette helt i utkant av mitt budsjett så ejg er meget spent på hvilken pris det blir og ikke minst hvor mye jeg får for leiligheten min som jeg forventer å selge rundt samme tid.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

jkirkebo

Sitat fra: crusade på torsdag 22. desember 2011, klokken 11:32
Får ikkje velge type enda, men går nok for 85kW modellen, pga ubegrenset km garanti /8år.
Ellers blir det nok air suspension, varme i setene og baneseter. Kanskje tech pakke dersom de må til for navigasjon

Tech pakka må til for å få xenon-lys, det er god grunn nok for meg til å velge den. Samt ryggekameraet da. Navigasjonen bryr jeg meg ikke om.

Om jeg kjøper en blir det med største batteripakka, tech-pakke, stoffseter, pearl white, 19" felger, luftfjæring og sannsynligvis panorama-taket. Den blir da til erstatning for Touranen, Leafen vil isåfall bli beholdt.

Men først må de finne ut av hurtiglade-problematikken. Enten sette opp en drøss med Tesla-hurtigladerer i Norge eller lage et CHAdeMO adapter. Jeg kjøper ikke en Model S som ikke kan hurtiglades her i landet, da er den ubrukelig til langtur siden 16A over natta ikke fyller på mer enn ~30kWh.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Griffel

Sitat fra: Cobos på onsdag 21. desember 2011, klokken 20:03
Tesla påstår du mister garantien hvis du tar inn en USA modell til Norge. Ikke helt sikker på om det er lovlig i det hele tatt
Cobos
Den som gir garantien bestemmer garantivilkår. Det er helt opp til Tesla hvilken politikk de vil føre på dette området.
Det er lovlig, men kanskje ikke lurt med tanke på omdømme.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Joakim Sveli

Jeg har bestilt direkte fra Tesla. Tror de kommer til å legge innsats i å tilpase utstyrspakkene til nordiske forhold. Både forventnings- og værmessig. De har tross alt fått mange bestillinger fra Norge og LEAF har satt en viss standard der.

Jeg ville nok uansett valgt tech-pakka, auerodynamiske hjul og luftdempere. Usikker på panoramatak. Tenker 60kWh pakke med hurtigladeopsjon. Etter å ha kjørt elbil en stund så tenker jeg at det ikke er behov for mer. Setevarme og varmetråder i frontrute er noe man må ha i en elbil i Norge.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Eopheim

Hei!
Jeg har lagt inn og betalt for reservasjon av en type S-idag -har ikke fått reservasjonsnummer ennå .Ringte Danmark og ble anbefalt å bestille direkte via nettsidene i US- ser ingen grunn til å bruke en importør i Trondheim eller Bergen nå,  -Tesla åpner i Oslo til sommeren uansett(juni?)jeg bor rett utenfor.
Jeg vil ha en sort utgave med soltak ,Active Air Suspension,pianolakk interiør ,sort skinn, tech package,Sound Studio Package, 85 KwH. Venter i spenning og er forberedt på å smøre meg tålmodighet. I mellomtiden kjører jeg forhåpentligvis Leaf om en måneds tid....BMW X5 legges ut for salg.....
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA