Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Renault Clip - noen med erfaring?

Startet av Trond Arve, lørdag 07. januar 2012, klokken 19:11

« forrige - neste »

Trond Arve

Mekanismen som låser setebeltet på min P106 er ødelagt. Sjekket med verksted; de ville bytte alt (belte & feste) til den nette sum av 1500.- + 1-2 timer arbeid. Jeg tenker at det må være mulig å bytte kun festeanordningen. Noen som har erfaring med tilsvarende, eventuelt vet hvor jeg får tak i erstatning (vil tro høggern kan hjelpe...)?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Thomas Parsli

De har to P106 på Lier Bilgjennvinning (bilgjenvinning.no).
Men sjekk pris først, huggere pleier å ta godt betalt så kanskje Elbilmek er billigere.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

elektrolux

Tar du turen innom huggeren bør du sikre deg hoftebeltet til midtplassen bak. Vips så har 4+1 seter. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Er det den du fester beltet med mellom setene du er ute etter ???

Jeg hugger Elvira (P106) nå.
Jeg hadde et litt ublidt møte med en lastebil. Ikke noen real smell så selene er garantert OK, men karosseriskadene gjorde allikevel at "hun" ble kondemnert.   
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Trond Arve

Det er dingsen ved siden av passasjersetet som låser sikkerhetsselen ja.

Altså den som ser sånn ut:


Trist å høre om Elvira  :-[ Blir det Leaf?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Elmo

#5
Sitat fra: ilmyggo på onsdag 21. desember 2011, klokken 22:29
Trist å høre om Elvira  :-[ Blir det Leaf?

Leaf har vært på "nice to have" listen i et par år, men det blir nok PSA i flere år til.
Elvira var jo PSA nr.2, og i tillegg kjøpte jeg en P106 rep-objekt/delebil i sommer, så nå bytter jeg bare rundt ;D


Bildet er da vel ikke fra en P106 ???  (men jeg forstår hva du mener)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Sitat fra: Elmo på onsdag 21. desember 2011, klokken 23:51
Elvira var jo PSA nr.2, og i tillegg kjøpte jeg en P106 rep-objekt/delebil i sommer, så nå bytter jeg bare rundt ;D

Enda en fordel med disse gamle Classic'ene. Selv en kondemnasjon betyr minimalt med problemer.  :D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trond Arve

Sitat fra: Elmo på onsdag 21. desember 2011, klokken 23:51
Bildet er da vel ikke fra en P106 ???  (men jeg forstår hva du mener)

Ikke min bil nei (tror det er en Volvo; for lat til å gå ut og ta bilde).
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Trond Arve

#8
Sitat fra: Elmo på onsdag 21. desember 2011, klokken 23:51
Leaf har vært på "nice to have" listen i et par år, men det blir nok PSA i flere år til.
Elvira var jo PSA nr.2, og i tillegg kjøpte jeg en P106 rep-objekt/delebil i sommer, så nå bytter jeg bare rundt ;D

Samme her, blir (forhåpentligvis) noen tusen kilometer til i P106 før jeg eventuelt bytter. Blir glad i disse bilene :D
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Elmo

Sitat fra: ilmyggo på tirsdag 20. desember 2011, klokken 23:50
Jeg tenker at det må være mulig å bytte kun festeanordningen. Noen som har erfaring med tilsvarende, ... ?

Etter å ha demontert setet (som sitter med bare fire skruer som er enkelt å komme til) ser jeg at du kan demontere selefestet fra setet uten å demontere setet.
Dekslet rundt selefestet sitter med bare en torx (T-10), i hullet et stykke bak. Du må ta ene setet helt frem og det andre helt bak for å komme enklere til. Når skruen er ute kan du lirke hele dekslet rett opp (er noe klipsgreier omtrent midt på).
Når dekslet er av kan du enkelt skru at selefestet.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Trond Arve

Da kan jeg ha passasjerer i forsetet igjen. Takk til Elmo for bruktdings og arbeidsbeskrivelse!
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA