Hovedmeny

2019.8.4

Startet av xerxes, lørdag 30. mars 2019, klokken 08:35

« forrige - neste »

Thomas Parsli

I går «mistet» vi senterkonsollen på vår Model X :(

Når jeg satt bilen i revers frøs begge displayene helt. Jeg gjorde en reset (holdt inn begge scrollhjulene) og den lille skjermen kom opp igjen, men store forble mørk. Prøvde så en reset med scrollhjulene + knappene over + brems men det fungerte ikke.

Bilen fungerte «normalt» men er litt kald -og jeg savner jo ryggekameraet mm.

Ringte support som sa bilen må inn på SC, de kunne hente den og gi meg lånebil men siden det er helg går den til Karihaugen. Der vil det kunne ta endel tid (kanskje en uke), men hvis jeg kjørte den til et SC på mandag ville det nok gå mye raskere.
Han presiserte at det var mitt valg -og jeg skulle ikke gjøre det hvis jeg følte meg usikker (pga. manglende instrumenter).

Jeg prøver Rud mandag morgen og får jobbet mens jeg venter så det er ikke et praktisk problem.
Men jeg hadde forventet mer/bedre av en bil i denne prisklassen :(

Dette er andre gangen 2019.8.4 tuller, forrige søndag var bilen «død» når vi satt oss inn, men kom til live etter en reset.

Ser frem til 2019.8.5
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Motorwatt

Sitat fra: Thomas Parsli på lørdag 06. april 2019, klokken 10:06
Synd at du har fått problemer, men feil oppstår også på biler som koster mer enn det du har betalt.

Synes Tesla her har tilbudt det beste man kan forvente.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jkirkebo

Sitat fra: Thomas Parsli på lørdag 06. april 2019, klokken 10:06
I går «mistet» vi senterkonsollen på vår Model X :(

Når jeg satt bilen i revers frøs begge displayene helt. Jeg gjorde en reset (holdt inn begge scrollhjulene) og den lille skjermen kom opp igjen, men store forble mørk. Prøvde så en reset med scrollhjulene + knappene over + brems men det fungerte ikke.

Bilen fungerte «normalt» men er litt kald -og jeg savner jo ryggekameraet mm.

Ringte support som sa bilen må inn på SC, de kunne hente den og gi meg lånebil men siden det er helg går den til Karihaugen. Der vil det kunne ta endel tid (kanskje en uke), men hvis jeg kjørte den til et SC på mandag ville det nok gå mye raskere.
Han presiserte at det var mitt valg -og jeg skulle ikke gjøre det hvis jeg følte meg usikker (pga. manglende instrumenter).

Jeg prøver Rud mandag morgen og får jobbet mens jeg venter så det er ikke et praktisk problem.

Dette er andre gangen 2019.8.4 tuller, forrige søndag var bilen «død» når vi satt oss inn, men kom til live etter en reset.

Det samme skjedde med min. Jeg kjørte en S75D som lånebil en ukes tid mens de byttet hele MCUen på min. Har vært bra etterpå.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Thomas Parsli

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 06. april 2019, klokken 14:15
Det samme skjedde med min. Jeg kjørte en S75D som lånebil en ukes tid mens de byttet hele MCUen på min. Har vært bra etterpå.

Jeg håper jeg slipper unna med en ordentlig reset (på verksted) og ny firmware mens jeg venter, så en i USA som hadde opplevd noe tilsvarende.

Brukte de en uke fordi de ventet på deler?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Rapid

Jeg tok sjansen på å bestille AP nå når det var billigsalg. Men fyttikatta for noe drit. Bortkastede penger. Bilen oppfattes som dårligere enn før. Bråbremser i hytt og pine. Jeg passerer under endel broer på motorvei hver dag. Bråbremser så ABS slår inn. Jeg ser det går an å skru av autosteer i menyen. Trenger virkelig en tilsvarende for TACC. Savner gammeldags cruisekontroll på lange landeveisstrekk.  :-1: :-1: :-1:

Motorwatt

Nå har det tidvis vært atskillig bedre enn de 3-4 siste versjonene, så det er nok store muligheter for at det vil bedre seg i fremtiden.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Rapid

Mulig at det blir bedre en eller annen gang. Men jeg vil ha OFF knapp  :police:

DagfinnN

Sitat fra: Rapid på mandag 08. april 2019, klokken 19:10
Jeg tok sjansen på å bestille AP nå når det var billigsalg. Men fyttikatta for noe drit. Bortkastede penger. Bilen oppfattes som dårligere enn før. Bråbremser i hytt og pine. Jeg passerer under endel broer på motorvei hver dag. Bråbremser så ABS slår inn. Jeg ser det går an å skru av autosteer i menyen. Trenger virkelig en tilsvarende for TACC. Savner gammeldags cruisekontroll på lange landeveisstrekk.  :-1: :-1: :-1:
Jeg er optimist. Ta vare på innlegget og les dette før jul i år.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

turfsurf

Sitat fra: Rapid på mandag 08. april 2019, klokken 19:35
Mulig at det blir bedre en eller annen gang. Men jeg vil ha OFF knapp  :police:
OFF har du, det du vil ha er vanlig CC som alternativ.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

GeirHM

Jeg kjørte over 250 km på motorvei i dag med AP på mesteparten av tiden. Fungerte som en drøm hele veien. En brå bremsing, men det skyltes en trailer foran meg som vinglet i høyrefila. Jeg kjører x med eap og noe som kanskje en gang blir fsd. Og 2019.8.4 (med stadig flere spill). Jeg undres over at vi kan ha så ulik erfaring.

Motorwatt

Det stemmer nok at den trives best på fire-fils-motorvei. Men dessverre er ikke det standard i hele Norge. Prøv på en to-fils-vei med midtlinje, så kanskje du får en annen opplevelse. Filskift i litt trafikk kan også være en utfordring. Da vil den prøve å plutselig regulere hastigheten etter.... ja. det var det da. Bilen foran, bilen foran i det andre feltet, bilen bak i det andre feltet? Ikke vet jeg, men fungerer heller dårlig for meg.
Tesla S75D - 09/2018

emmern

Fartsgrensene er feil overalt, og den panikkbremser mye. Plutselig blir fartsgrensen 50 ut av intet midt i en 70-sone som har vært der for alltid. I tillegg prøver den å kaste meg inn i ymse busslommer. :P
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

GeirHM

AP på tofeltsvei? Med møtende trafikk? Grøss og gru! Er det veeeeldig lite møtende trafikk så kanskje vurderer jeg AP, men i hovedsak er jeg da på ACC. Og det er KUN på firefelts motorvei jeg bruker automatisk filskift, men det fungerer normalt helt ok der.

Jeg var ikke klar over at dere vurderte AP på vanlige landeveier. Da forstår jeg også bedre diskusjonene rundt det å holde i rattet. Grøss. Med AP på.

Det med fartsgrenser er jeg enig i at systemet håndterer dårligere enn før. Mange nye kunstige 40 soner på hovedveier. Merkelig.

Motorwatt

På motorvei vil den begynne å bremse 250 meter med litt saktegående trafikk foran i samme felt. Tror 250 meter er grensen for radaren. Av samme grunn bør filskifte foregå med minimum 250 meters avstand til forankjørende bil. Ganske drøyt er min mening.
Tesla S75D - 09/2018

GeirHM

Jeg skrur ned billengden til minimum når trafikken er liten, er det mer trafikk gjør jeg skiftene manuelt før jeg fortsetter med AP aktivt igjen.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA