Tesla selger standard sommerhjul til kr 53 125 - Les en fredagshistorie!

Startet av GeirHM, fredag 29. mars 2019, klokken 17:15

« forrige - neste »

GeirHM

@hemi, nei. Hadde de blitt stjålet fra ulåst oppbevaring hadde du ikke blitt avspist med egenandel. Da hadde du blitt invitert til å betale for hele sulamitten...

OhmPaPa

Oj det var voldsomt så eksklusive de hjulene må være da!  8)

Sitat fra: hELgenen på fredag 29. mars 2019, klokken 21:13
Hva er formålet med dekkhotell gitt at man har plass til å lagre dem selv?

Jeg trodde noe av poenget var å få renvaskede hjul og at de ble sjekket så man kunne få feil fikset og dekk byttet i god tid FØR man kommer og bytter. Men opplevde å få satt på skitne hjul uten luft og måtte bytte tilbake og så komme tilbake uka etter så de fikk reparert hullet.

Så med null sjekk og null trygghet/forsikring sitter man igjen med å slippe å lagre dekkene hjemme.

arthur

At et profesjonelt drevet dekkhotell som oppbevarer dekk mot betaling kan hevde at dekkene ikke er forsikret, eller at de ikke har ansvaret for ved tyveri har jeg rett og slett ingen tro på. Her ville jeg så absolutt sendt klar og tydeliog melding til selskapet og krevet dekning av alle utgifter samt informere dem om at du vil legge ut saken på et forum som dette inkludert hvem de er.

Totalt uhørt!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

GeirHM

@arthur: Det er klart at dette er et forsikringsoppgjør. Selskapet var forsikret. Jeg har ikke mottatt det skriftlige materialet fra dem ennå. Men dette er jeg lovet. Og skadeoppgjør vil foregå via mitt forsikringsselskap. Det er altså mitt selskap som dekker mine tap. De må så gjøre regress mot hotellet. Dette fortalte hotellet meg og det ble bekreftet av mitt selskap. Så om jeg forfølger saken så vil jeg nok også få dekket den halve egenandelen som gjenstår. Kanskje gjør mitt selskap også regress. Hva vet jeg? Jeg har lovet å ettersende papirene jeg mottar. Uten at jeg egentlig ble bedt om å gjøre det. Pengene til nye dekk har jeg alt mottatt. Og livet er alt for kort til å halse etter de to tusen kronene. Jeg er til overmål blitt lovet hjulskift til kliss nye dekk helt gratis.

Men bevares, et dekkhotell som mister hjula mine, og som deretter forteller meg at jeg må ta alle kostnadene med å skaffe nye selv, får meg til å tvile på kundeforholdet. Derfor bytta jeg.

70D

Jeg hadde sommerdekkene til forrige teslaen hos vianor. Brukt en sesong. Avtalte salg med en da jeg ville ha nye felger. Vianor fant ikke sommerdekkene. De beklaget og kjøpte nye orginalfelger fra tesla og satt på samme sommerdekk flunka nye med sensorer uten kostnad for meg. Året etter var vinterdekkene mine hos dekkmann. De var vel brukt 2 sesonger. Dekkmann fant de ikke og beklaget veldig de også. Fikk helt nytt orginalt fra de også.

Rart det skal være så vanskelig med dekk...

70D

Bare legge til at det var aldri noe tvil fra dekkhotellene at jeg skulle være skadelidende. De tok det som en selvfølge å dekke nye dekk.

Larsebass

Vianor, ja. Jeg byttet vekk fra dem etter å ha erfart hvordan de behandlet dekk og kunder i fjor. (Fredrikstad)

Edit: Fjernet primat-referanse, det var litt over toppen
Tesla X75D.

arthur

Sitat fra: 70D på lørdag 30. mars 2019, klokken 11:26
Bare legge til at det var aldri noe tvil fra dekkhotellene at jeg skulle være skadelidende. De tok det som en selvfølge å dekke nye dekk.

Regner med at du mener "ikke skadelidende".
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

olavxxx

Sitat fra: Råde på fredag 29. mars 2019, klokken 20:41
Vet du hvorfor jeg tror Tesla gjør dette, GeirHM? Mot deg, altså som seriøs oldtimer bruker? De gjør det for å gi oss gode historier formidlet av deg. Historier som kan røre ved noe dypt og primalt i oss. Jeg kjenner allerede nå på en gryende vrede. En rød varsellampe som vitner om at reptilhjernen slår inn. Jeg tror en bevegelse er på vei. Utløst av Tesla Norge sin kløktige plan om å få NoA til sine trofaste S og X brukere. De synes også at riffraffet i proletariatet har vært heldige langt utover sin stand, men har ikke nådd frem med sin klagesang på tross av direkte smøring til Elon på Norgesbesøk.

Drit i 68'er generasjonen. Dette blir opprør. Blodig urettferdig! De kommer til å snakke om 19-erne i tiår fra nå. Som veltet styrer og knuste den vanlige mannen i gata, men som til slutt fikk sin overprisede NoA.

Pulsen er høy nå. Du har klart det. Jeg er rekruttert!
Du vet at det er dekkhotell som er synderen her, ikke Tesla? Dekkhotell hadde innbrudd og sier han må ordne alt selv og dekke alle utgifter selv.

Hadde han kjørt en Audi med diesel hadde de sagt det samme.

Tellus

Nå var det nok prisen på 4 nye dekk på felg han reagerte på hos Tesla.
Hvis du ønsker å forsvare Tesla (noe som ser ut til å ha blitt din store oppgave) så bør du finne tilsvarende dyr priser på hjul hos andre bilfabrikanter  :)

JorEl

Synes også Tesla priser seg ut, men man kan jo kjøpe dekk fra andre.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

GeirHM

@JorEl: Dekk kan du fint kjøpe fra mange hold. Da er det verre med felger. Jeg har dårlig erfaring med uoriginale felger til Tesla. Jeg kjøpte vinterhjul til min S85D fra Megahjul. Dekkene var strålende. Billige var de og. Men selv om de insisterte at deres felger var minst like gode som de som fulgte bilen originalt, fikk jeg dem aldri til å slutte å lage risting/dur/støy/vibrering i rattet. De sjekket og finjusterte. De ble aldri bra.

Så til min X kjøpte jeg originale vinterhjul fra Tesla. Rett nok via Finn. (Utrolig mange som selger sine der for en eller annen oppgradering.) Det førte til at bilen ikke oppdaget skiftet når jeg byttet til vinterhjula og jeg fikk aldri opp noen beskjed om å kalibrere dekksensorene. Det var alltid et mas med dette på S'en.

70D

Sitat fra: arthur på søndag 31. mars 2019, klokken 09:25
Sitat fra: 70D på lørdag 30. mars 2019, klokken 11:26

Regner med at du mener "ikke skadelidende".

Ja kanskje greit å presisere det ja. Har jo alt å si egentlig :)

geear

Sitat fra: Tellus på søndag 31. mars 2019, klokken 12:49
Nå var det nok prisen på 4 nye dekk på felg han reagerte på hos Tesla.
Hvis du ønsker å forsvare Tesla (noe som ser ut til å ha blitt din store oppgave) så bør du finne tilsvarende dyr priser på hjul hos andre bilfabrikanter  :)
Omtrent som du har gjort for Jaguar? ;)

Hjulprisene som nevnes her er (dessverre) langt inne på normalnivået hos de fleste bilprodusenter. Jeg hadde X5 med originale 20" før X-en. Felgene kostet rundt 9000,-/stk, så må du legge på sensorer og dekk i tillegg - 53k er nok omtrent spot on. Felgene var noe svake greier produsert i Mexico. Har et sprukket eksemplar til slangeholder i hagen..

Det som derimot er litt rart er at et komplett vinterhjulsett med kvalitetsdekk og samme felger hos Tesla er en god del billigere enn 53k, selv med moms.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA