Hovedmeny

Ingen 4G

Startet av Tom, fredag 29. mars 2019, klokken 17:08

« forrige - neste »

Milo

Min bil ble levert ut i Drammen, og den fikk ikke 4G. De prøvde å fikse den over luften, men måtte gi opp. Fikk lånebil når den ble levert på verksted. De måtte tilslutt bytte skjermen.

Tom

Milo

2.5 uke. Tok tid å få skjermen, men jeg hadde en ny Model S i mellomtiden.

Reflektor

Min skjerm begynte å blafre her om dagen. Dagen etter var 4g nettet borte. Har vært uten noen dager nå. Ringte service og fulgte ulike prosedyrer uten resultat. Fikk beskjed om at SC skulle kontakte meg. Håper jeg kan stole på det. Føler at bilen er et lite tveegget sverd. Alt fra eksepsjonelt fantastisk til ganske irriterende.

Toalmar

Lurer på om min kanskje også mangler 4G. Nå skal man ikke tro, men vite sies det.
Skjermen min blafret her om dagen, fikk oransje farge flere steder før den ble svart.
Kom så igjen av seg selv og har fungert etterpå. Merker at bilen er umulig å vekke når den står parkert i garasjen selv om jeg har wifi der.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Handyman

Sitat fra: Toalmar på mandag 15. april 2019, klokken 07:25
Lurer på om min kanskje også mangler 4G. Nå skal man ikke tro, men vite sies det.
Skjermen min blafret her om dagen, fikk oransje farge flere steder før den ble svart.
Kom så igjen av seg selv og har fungert etterpå. Merker at bilen er umulig å vekke når den står parkert i garasjen selv om jeg har wifi der.
Samme skjedde meg på fredag, men har LTE.
Fliret med felter av rød/oransje farge og flimrende forskyvninger av bildet. Bootet da jeg skrudde på ryggekameraet og har ikke hatt flimmer siden. Har også merket at den ikke våkner når jeg trykker på knappen på ladepluggen.
Fungerer ellers som den skal.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Reflektor

Sitat fra: Reflektor på mandag 15. april 2019, klokken 00:07
Min skjerm begynte å blafre her om dagen. Dagen etter var 4g nettet borte. Har vært uten noen dager nå. Ringte service og fulgte ulike prosedyrer uten resultat. Fikk beskjed om at SC skulle kontakte meg. Håper jeg kan stole på det. Føler at bilen er et lite tveegget sverd. Alt fra eksepsjonelt fantastisk til ganske irriterende.

Våknet i morges til 4g som plutselig fungerte igjen. Jeg hadde også fått Autopiloten jeg har gått og ventet på. Har fortsatt 2019.8.4, ingen endring der så ble litt overrasket. Ikke desto mindre en hyggelig overraskelse :)

Tom

Min er nå ute av service mode og får kontakt men vet ikke om den er tilkoblet wifi..håper jeg kan hente den i morgen..

Tom

Da var 4G/LTE fixet.

Replaced OHC (overhead console) and updated firmware

TRM

Sitat fra: enesjoran på fredag 29. mars 2019, klokken 18:28
Min bil har aldri hatt 4g:) merket det selfølgelig når eg var på vei hjem fra delivery...
var innom å hørte med de virket som de måtte ha den inn til time og det kunne ta en god stund, men skal overleve,
fantastisk bil uten 4g og:D
Fikk du ordnet 4G?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Lach

Mangler også 4G i min, virket i ca 1mnd, men sluttet å fungere 12/4. 
Har vær i kontakt med Tesla ved flere anledninger. Har nå fått time på verksted i juli! (I bergen)
Har flere her inne opplevd så lang ventetid på verksted? (På denne type feil)
Bilen blir jo ikke særlig «gøy» uten de kule tilleggs funksjoner som Summon, kart, Spotify, app, osv..

mikaelf

Akkurat det samme med min, fungerte i 3 uker og plutselig stoppet å virke.
Fikk booket tid hos Tesla Service i 23. mai :(

I mellomtid ofrer jeg litt mobildata kapasitet ved å koble bilen til Internett via mobilens data hotspot, bare slå på Wi-Fi etter at du satt bilen inn i Drive mode
TMY - LR AWD (2022 HW3)

geirci2

Sitat fra: geirci2 på tirsdag 16. april 2019, klokken 17:03
Oppdateringer

- mandag 15.april: var innom Tesla SC på Lade, Trondheim. De kjørte en diagnostikk via WiFi uten å finne noen åpenbare feil/årsak til at 4G/LTE falt ut etter softwareoppdatering (til 2019.8.5) på fredag 12/4. Fikk time dagen etterpå da de ville ha inn bilen fysisk for å finne årsak.

- tirsdag 16.april: leverte bilen kl. 11. Klokka 12 fikk jeg telefon om at bilen var ferdig og ok :-)
Årsaken til at 4G/LTE forsvant etter oppdatering av software var at modemet "låste seg". Feilretting/reset besto i å fjerne strømmen til bilen, dvs. fjerne pluss-kabelen på 12V-batteriet og vente noen minutter før tilkobling av 12V-batteriet igjen. Enkelt - kunne gjort det selv - om jeg visste at dette var løsningen :-)

Forøvring: megafornøyd med Trondheim, Lade ServiceCenter. Hyggelige/behjelpelige folk og meget rask respons/"reparasjon".
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

Lach

@geirci2
Takk for tipset, du har reddet dagen/ferien!
Satt bil i «power off» mode, tok så av batteripolen (minus) ventet noen minutter. Satt på batteri igjen. 4G virket fortsatt ikke.
På andre forsøk, trykket jeg på bremsepedal etter at batteri var koblet av, ventet 5 min før jeg satt på batteriet.
Resultat: suksess!!
Forelskelsen er tilbake.

TRM

Sitat fra: Lach på lørdag 04. mai 2019, klokken 14:23
@geirci2
Takk for tipset, du har reddet dagen/ferien!
Satt bil i «power off» mode, tok så av batteripolen (minus) ventet noen minutter. Satt på batteri igjen. 4G virket fortsatt ikke.
På andre forsøk, trykket jeg på bremsepedal etter at batteri var koblet av, ventet 5 min før jeg satt på batteriet.
Resultat: suksess!!
Forelskelsen er tilbake.
Ser du mista 3G samme dagen som jeg fikk utlevert min. Uten 4G.
Har hatt den på Tesla Rud, men de fant ikke ut av det. Jeg sa de måtte prøve å koble av batteriet, men det hjalp dessverre ikke.
Skal prøve batteritrikset selv med etterfølgende bremsetrykk etterpå.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA