Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilken takboks?

Startet av ewilmann, fredag 29. mars 2019, klokken 10:06

« forrige - neste »

Skiguard

Sitat fra: Ega84 på fredag 18. oktober 2019, klokken 07:44
Vet du om boksen har plass til fjellpulken?

Hei! Fjellpulken passer dessverre ikke i 830T, da må du eventuelt opp i 860T. Det er akkurat litt for trangt (mangler ca 1 cm), slik at låsen blir stående i et kraftig spenn.

amoe

Hvordan er rekkevidden på bilen med takboks?

Ega84

Sitat fra: Skiguard på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 08:50
Sitat fra: Ega84 på fredag 18. oktober 2019, klokken 07:44
Vet du om boksen har plass til fjellpulken?

Hei! Fjellpulken passer dessverre ikke i 830T, da må du eventuelt opp i 860T. Det er akkurat litt for trangt (mangler ca 1 cm), slik at låsen blir stående i et kraftig spenn.

Jeg bestilte 860T😊 De hadde ikke laget noen til model 3 enda, så Skiguard tilpasser og produserer denne uken. Tror det kommer til å bli bra👍
2015 85D - Solgt
TMX 90D. Bekreftet 22.09. VIN 223XX. I prod 08.11. Transitt 16.11

TeslaOle

Hvordan ble det med 860T? Fungerer det fint og ser ok ut? Utseende sammenlignet med 830T? Står mellom 830 og 860 selv!

TøddiVedder

Har bilde av min med montert thule flow. Hvordan legger jeg ut bilde?

TøddiVedder

heiper

Vet dere om Thule Motion XXL (900) passer til Tesla Model 3? Så vidt jeg forstår er dette en utgående modell (god pris) og jeg finner ingen som sier hverken at den passer eller at den ikke passer. Jada, det er en stor boks, men planen er å henge den i taket når den ikke er i bruk.

Maxwell_400

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

TøddiVedder

Ja. Thule flow er bra den. Er vel ikke optimalt med takboks generelt på model 3. Stikker litt ut foran, men det funker fint. Regnsensor fungerer dermed også dårligere

Maxwell_400

Takker, den har en fin pris og sidemating som passer meg bra.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

srd

Takk for bilder TøddiVedder! Hvordan festet du boksen ? Brukte du "klypene" eller T-skruer?

Sent fra min Nokia 9 via Tapatalk

TøddiVedder

Roar Johannessen

Hei,
Noen som vet/kan finne målene fra bakenden og til kanalene og mellom kanalene på skiguard 830T for Tesla M3? Er nysgjerrig på om en takboks jeg har, som har stått på en annen bil, kanskje passer til Model 3.

Handyman

Er ikke helt sikker på hva du mener men avstanden (senter til senter) på bøylene er 71cm (standard på mange biler)
Tror bøylene er 7 eller 8 cm brede.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Joadal

Noen med et godt forslag til en stor takboks som passer? Synes Thule Flow virker litt for lav for meg som ønsker å legge litt bagasje oppi. Kan heller kaste bort litt rekkevidde med en litt høy..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA