Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Antall leverte biler

Startet av Mortenmann, mandag 02. januar 2012, klokken 20:27

« forrige - neste »

Lynet

Sitat fra: eivisa på onsdag 14. desember 2011, klokken 23:55
Jeg bare blinker med lyshornet når den står på autolys, det er på 30sek. for hvert blink.. max 2minutter
Det går fint å se i ladeluken da.
Blinker du med lyshornet 4 ganger står nærlyset på i to minutter, da slipper du å stresse  :D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Boogie

Sitat fra: Aspiranten på onsdag 14. desember 2011, klokken 23:18
Noen som har begynt å eksperimentere med gummifatning rundt ladeluka for å hindre vannoppsamling og gjenfrysing? Ser at vannet samler seg inne i sprekka nederst der, og at det kommer til å fryse.

Jeg skal selv teste med nanolotus på ryggekameraet (vannavstøtende impr.) og se om det får vannet til å perle vekk fra linsa istedetfor å feste seg der.

Vil dette produktet brukt på innsiden av frontvindu forhindre dugg?
Husker at vi for 30 år siden brukte et stoff på innsiden av slalombrillene for å unngå dugg. Må jo finnes noe tilsvarende i dag?
Og dermed spare bruk av varmeapparatet.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Aspiranten

Boogie: Nei ikke det stoffet jeg bruker, men samme produsent har antiduggmiddel basert på fluorkarboner. Giftig som fy, men skikkelig effektivt. Jeg er hovedsakelig helt imot bruk av fluorkarboner (teflon, PTFE m.m.) fordi molekylene samles opp uten å brytes ned (potensielt nytt asbest, dette forskes det på nå), men på rutene utvendig så bruker jeg dette av sikkerhetsmessige årsaker. Vinduene blir helt fri for vann og man oppnår fri sikt for fotgjengere. Jeg føler skikkelig på tunnellsynet jeg har i Leafen nå uten stoffet på rutene. Sidevinduene og der hvor vinduspusserne ikke dekker er helt umulige å se ut av pga. vann som ligger flatt på vinduene.



Vinduene blir helt fri for vann. Saltsørpa preller også av. Med dette på blir det nesten ikke brukt spylervæske :)
Nissan Leaf

Bil2

Sitat fra: Aspiranten på torsdag 15. desember 2011, klokken 19:35
Boogie: Nei ikke det stoffet jeg bruker, men samme produsent har antiduggmiddel basert på fluorkarboner. Giftig som fy, men skikkelig effektivt. Jeg er hovedsakelig helt imot bruk av fluorkarboner (teflon, PTFE m.m.) fordi molekylene samles opp uten å brytes ned (potensielt nytt asbest, dette forskes det på nå), men på rutene utvendig så bruker jeg dette av sikkerhetsmessige årsaker. Vinduene blir helt fri for vann og man oppnår fri sikt for fotgjengere. Jeg føler skikkelig på tunnellsynet jeg har i Leafen nå uten stoffet på rutene. Sidevinduene og der hvor vinduspusserne ikke dekker er helt umulige å se ut av pga. vann som ligger flatt på vinduene.



Vinduene blir helt fri for vann. Saltsørpa preller også av. Med dette på blir det nesten ikke brukt spylervæske :)


Ser på hjemmesiden til NanoLotus at de også har beskyttelse for tekstiler. Kanskje det kunne være en ide å impregnere setetrekkene? Noen som har erfaring med liknende stoffer?
Oslo
Blå Leaf 10.02.2012. Solgt
Kobberfarget Leaf 2018 40 kWh

Aspiranten

Det er helt rått dersom du søler cola, vann e.l. i setene, men jeg bruker det ikke. Det er giftstoffer og jeg vil ikke ha det i lungene til ungene. Vi prøver å få astma og kreftfri familie  :) Det koster så vanvittig lite å gå over med våtstøvsuger istedetfor. Fluorkarboner er giftige saker, så prøv å begrens bruken.
Nissan Leaf

BE

Sitat fra: eivisa på onsdag 14. desember 2011, klokken 23:55
Jeg bare blinker med lyshornet når den står på autolys, det er på 30sek. for hvert blink.. max 2minutter
Det går fint å se i ladeluken da.
Dette er det beste trikset jeg har funnet til nå på Leaf. Det er ganske greit og ikke lese bruksanvisningen, for det første hadde sikkert denne funksjonen gått meg hus forbi, dessuten kan vi krydre eierskapet med masse ekstrafunksjoner etter hvert som vi lærer bilen å kjenne.

En god 2. plass er muligheten til å låse pistolen på ladekabelen med en liten hengelås på utløseknappen.

Ellers nevner jeg disse:
- For å sette bilen i fri mens du kjører. Hold "girvelgeren" til vanstre i et par sekunder, eventuelt vipp til revers når du har over 10 km/t. Begge deler resulterer i nøytral.
- Dersom du har tatt på setebeltet, vil parkeringsbremsen automatisk frigjøres idet du prøver å kjøre. Nyttig dersom du skal starte i en veldig bratt bakke.
- På hurtigladestasjoner kan du "starte" bilen og sette på varmen mens du lader.
- Husk å slå av bilen før du starter hurtigadingen.
- For alltid å lade til 80%. Sett start og slutt på starting til kl 12:00 på timer, samt 80% lading. Dersom du trenger full lading overstyrer du det med knapp for overstyring av timer, eventuelt starter fulladingen i Carwings.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Mortenmann

Det snør som bare pokkern i Stavanger. Leafen tar seg ok frem. Er det noen som vet hva som er best i bratte motbakker, antiskrens av eller på?
SølvLeaf

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Stigzy

Noen som vet maks mm hengelåsen kan være for å passe i gjennom hullet på laderen?
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

iOnas

Bosted: Nordmøre.

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Aspiranten

Finnes det noen forsikring som dekker tyveri av låst ladekladd? Vår kasko? Elbilforsikring?
Nissan Leaf

elektrolux

Kasko garantert! ev innbo forsikringen på huset ditt, eller reiseforsikring dersom du har helårs.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Kristian

En ting som til stadig iriterer meg, er pipelyden når en ikke har på beltet. Kjører jeg over 10 km/t har jeg alltid på meg beltet, men liker å ta det av i parkeringshus, ryggesituasjoner (er ikke god til å rygge med kamera), bilvask, parkeringssituasjoner osv. Dessuten er jeg typen som først begynner å kjøre, deretter finner meg til rette.

På tidligere biler har jeg fått verkstedet til å programmere den om, slik at jeg kun har visuell varsling i displayet, men uten lyd. Dette nektet Nissan å gjøre.

Dette må vel kunne gjøres ganske enkelt? Å kjøpe ny spenne som står fast i låsen er uaktuelt, jeg skal jo tross alt nesten altid bruke belte, trenger bare ikke den iriterende påminnelsen. Hadde jeg hatt en kjærring som satt og gnålte på den måten, hadde jeg jo bedt henne holde kjeft? Mulig det funker å lokalisere lyden og så kjøre en skrutrekker inn i åpningen, men da kan en jo risikere at mer forsvinner.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Kallagtunet

Høres enklere og sikrere ut å endre vaner....

:D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA