Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Th!nk - Webasto = kaldt

Startet av Griffel, søndag 18. november 2007, klokken 22:19

« forrige - neste »

Griffel

Pappaentilelbjørg kom med det gode forslag om at siden  «Vi er på samme "lag" og bør ellers vise gentelmannsfakter» og hilse til hverandre.

Helst ville jeg montert vippelykt med bryter slik at jeg kunne «blunke med høyre øye» eller elektrisk tak slik at jeg «kunne ha lettet på hatten», men det ble en for stor utfordring, så vi stemmer mellom  noen seriøse og gode forslag fra forumet. (Ikke alle er lansert i forumet, et par var fra «lunchbordet».)

Det kom også noen forslag som er reservert andre formål og som ikke regnes som «gentelmannsfakter».

Med dette prøver vi oss på en liten avstemning, (de tekniske forslagene og de som er reservert andre formål er ikke tatt med).

ref: http://www.acm.no/materiell/handalfabet/1hands.html

"V" tegnet (samhold)

"E" tegnet (El-bil)

tre fingre holdt horisontalt? (W vridd nitti grader)

"O" tegnet (0 utslipp, perfekt)

Vinke folkelig
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Vikingo

Bobil menigheita har "pliktig" stammehelsing når dei møtast på vegen med ei hand opp til helsing.

Vi elfolket må og gjere det same, møter ein ein annan elbil på vegen så helsar ein til kvarandre.
:)
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

laumb

Kan vi som enda ikke har fått elbilen hilse, uten at vi blir teitifisert? ;-)

_____
Tapatalkin' from iTalatut.

BlueS

Synes det er fint å hilse alle elbil-kjørende, men mellom oss Teslaeiere er det kult med noe spesielt.  Tesla har potensiale og ledelse til å bli en sterk merkevare og det er vel i ferd med å dannes en kultur rundt, da er det fint med en egen hilsen også, uten at vi behøver å ta etter Harley-miljøet som bare hilser innad.
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

erik e

Vi Alfa Romeo eiere har HILSEPLIKT.  Vi må jo "trøste" hverandre. ;) God helg.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Silkefot

Må bare varme opp denne tråden litt igjen for nå er det jammen lenge siden en Elbil har hilset på meg. Kanskje noen har glemt eller aldri visst at min Saxo går på strøm? Den fjerdedelen som vinker folkelig er antagelig ikke på mine kanter...
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

asbkar

Teslafolket har da en egen hilsen allerede:
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA