Tomme for kabler ved utlevering Lillestrøm

Startet av Karma, onsdag 27. mars 2019, klokken 11:34

« forrige - neste »

Hei!

Henter bilen min i kveld på Lillestrøm og er ekstremt spent, og gleder meg som en liten unge :)

Ser fra facebook at en del som skulle hente ut biler denne uken ikke har fått med Type2-Type2 kabler, da Tesla var tomme for dette.

Noen som vet hva status er her nå?
Eventuelt hva dere har fått beskjed om mtp dato og sted for å få det?

petgok

de var tomme når jeg hentet min i drammen 26 februar. fortsatt ikke fått noe kabel og ikke hørt noe. de svarer jo ikke på mail heller med når de kan levere>:(
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

thorerik

Bare til å fortsatt glede deg.
Alle kablene finner du under luken i bagasjerommet.

Alt er på stell der oppe og ingen grunn til å bekymre deg for noe på forhånd.
(Hentet på mandag)

Olofm

Sitat fra: Karma på onsdag 27. mars 2019, klokken 11:34
Hei!

Henter bilen min i kveld på Lillestrøm og er ekstremt spent, og gleder meg som en liten unge :)

Ser fra facebook at en del som skulle hente ut biler denne uken ikke har fått med Type2-Type2 kabler, da Tesla var tomme for dette.

Hentet bil i Lillestrøm igår, og fikk med alt som skulle være med av kabler!
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

Sitat fra: Olofm på onsdag 27. mars 2019, klokken 12:07
Hentet bil i Lillestrøm igår, og fikk med alt som skulle være med av kabler!

Jøss! Så bra! Men da er det tydeligvis litt hipp som happ hvem som får og hvem som ikke får.
Satser på at alt er i orden da :)

Sverre Hasvold

Alt var med på tirsdag på Lillestrøm. Sikkert lurt å sjekke uansett.

Vegarhed

Hva er det man kan forvente blir levert med av kabler? Kan ikke huske å ha lest noe om det i papirene.

Inop

En "vegglader" og en type 2 kabel er vel det som skal følge med :)
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

I utsjekklisten min står det at følgende følger med:

- Tesla mobil connector
- Blå industriell 16A adapter
- Pigtail adapter
- Type-2 kabel

holmjohnsen

Sitat fra: Karma på onsdag 27. mars 2019, klokken 11:34
Hei!

Alle kabler på plass da jeg hentet ut min bil på lørdag, og alle kabler på plass da en kompis hentet ut sin i dag. Det er bare å glede seg. :+1:

Handyman

Sitat fra: Inop på onsdag 27. mars 2019, klokken 13:30
En "vegglader" og en type 2 kabel er vel det som skal følge med :)
Ikke "vegglader" (eller veggkontakt som Tesla kaller den), den må kjøpes i for 5100,- (TWC, Tesla Wall Connector på engelsk)
Man får med Universal Mobile Connector UMC gen 2, Ladekabel med adapter for Schuko og enfase 16A CEE, samt Type 2 kabel.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Inop

Sitat fra: Handyman på onsdag 27. mars 2019, klokken 14:39
Ikke "vegglader" (eller veggkontakt som Tesla kaller den), den må kjøpes i for 5100,- (TWC, Tesla Wall Connector på engelsk)
Man får med Universal Mobile Connector UMC gen 2, Ladekabel med adapter for Schuko og enfase 16A CEE, samt Type 2 kabel.

Godt poeng :D Litt slarvete formulert fra min side som vanlig...
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

cra

Sitat fra: Inop på onsdag 27. mars 2019, klokken 14:41
Sitat fra: Handyman på onsdag 27. mars 2019, klokken 14:39

Godt poeng :D Litt slarvete formulert fra min side som vanlig...

Ikke farlig det, når her er så mange som står klare til å påpeke slingring i formuleringene! (Skulle akkurat til å gjøre det samme selv)  :police: :laugh:

Men det er nå greit å bruke riktige benevninger, slik at de som er nye i elbilverdenen unngår unødvendig forvirring og å legge til seg uvane med feil bruk. (Jeg klarer ikke å beskrive hvor irriterende det var før når folk kalte selve PC'en for "harddisken"  ::) )
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Dani3l

Sitat fra: petgok på onsdag 27. mars 2019, klokken 12:00
de var tomme når jeg hentet min i drammen 26 februar. fortsatt ikke fått noe kabel og ikke hørt noe. de svarer jo ikke på mail heller med når de kan levere>:(

Jeg hentet dagen etter deg, og fikk med type 2. Dra innom dem?
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

democomputer

Jeg hentet bil på fredag. Det manglet kabel i min bil. Kom en service-tekniker fra andre siden av gardinen med en kabel. Fikk beskjed om at jeg hadde flaks, det var den siste de hadde i reserve.

Så det kan godt hende at begge sider av saken er riktig. Kablene skal ligge i bilen når den kommer, gjør det ikke det har de kanskje ikke flere i backup.

K

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA