Når blir 32A 1-fas (blå industriadapter) tilgjengelig for salg?

Startet av Chill-mode, mandag 25. mars 2019, klokken 13:21

« forrige - neste »

nikl

Sitat fra: GL1 på torsdag 28. mars 2019, klokken 18:08
Sitat fra: nikl på torsdag 28. mars 2019, klokken 17:35
Vurderer å bestille nema x-50 pigtail fra USA og skru på 32a cee. Noen som har hørt om noen som har forsøkt liknende?
Hvorfor ikke vurdere å bytte ut 32A stikken med en veggladestasjon? Klar anbefaling om dette fra myndighetene. Ikke et absolutt krav i eksisterende installasjoner, men det er lov "å være flinkere" enn minimumskrav....

sitat:
"DSBs klare anbefaling er installasjon av Mode 3 "på-vegg-lader". Denne løsningen ivaretar alle sikkerhetskrav, er praktisk og gir mange fordeler. Dette vil være standard løsning."

Har ladestasjon hjemme, men savner en 32a mulighet når jeg er på farta. Jobber litt over alt, og der jeg er på jobb er det nesten alltid tilgang til 32a 230v eller 400v. Vurderer også å bytte ut laderen med en gen 1 umc for å få mulighet for 11kw

GL1

Sitat fra: Randeboy på torsdag 28. mars 2019, klokken 18:36
Sitat fra: GL1 på torsdag 28. mars 2019, klokken 18:08
Sitat fra: nikl på torsdag 28. mars 2019, klokken 17:35
Vurderer å bestille nema x-50 pigtail fra USA og skru på 32a cee. Noen som har hørt om noen som har forsøkt liknende?
Hvorfor ikke vurdere å bytte ut 32A stikken med en veggladestasjon? Klar anbefaling om dette fra myndighetene. Ikke et absolutt krav i eksisterende installasjoner, men det er lov "å være flinkere" enn minimumskrav....

sitat:
"DSBs klare anbefaling er installasjon av Mode 3 "på-vegg-lader". Denne løsningen ivaretar alle sikkerhetskrav, er praktisk og gir mange fordeler. Dette vil være standard løsning."

Industrikontrakter er det jo absolutt ikke noe problem å bruke. Regner med den laderen blir kun brukt der han tenker å lade bilen.
Neida. Men som en daglig løsning bør det være TypeB jordfeilbryter på kursen osv.

Jeg har begge kablene som fulgte bilen liggende i trunk, så er jeg rustet om jeg har behov for lading når jeg er borte. Har kjøpt en egen kort type2 kabel som henger fast i garasjen til daglig lading.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

GL1

Sitat fra: nikl på torsdag 28. mars 2019, klokken 19:18
Sitat fra: GL1 på torsdag 28. mars 2019, klokken 18:08
Sitat fra: nikl på torsdag 28. mars 2019, klokken 17:35
Vurderer å bestille nema x-50 pigtail fra USA og skru på 32a cee. Noen som har hørt om noen som har forsøkt liknende?
Hvorfor ikke vurdere å bytte ut 32A stikken med en veggladestasjon? Klar anbefaling om dette fra myndighetene. Ikke et absolutt krav i eksisterende installasjoner, men det er lov "å være flinkere" enn minimumskrav....

sitat:
"DSBs klare anbefaling er installasjon av Mode 3 "på-vegg-lader". Denne løsningen ivaretar alle sikkerhetskrav, er praktisk og gir mange fordeler. Dette vil være standard løsning."

Har ladestasjon hjemme, men savner en 32a mulighet når jeg er på farta. Jobber litt over alt, og der jeg er på jobb er det nesten alltid tilgang til 32a 230v eller 400v. Vurderer også å bytte ut laderen med en gen 1 umc for å få mulighet for 11kw
Da forstår jeg.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Handyman

Sitat fra: GL1 på torsdag 28. mars 2019, klokken 18:08
Sitat fra: nikl på torsdag 28. mars 2019, klokken 17:35
Vurderer å bestille nema x-50 pigtail fra USA og skru på 32a cee. Noen som har hørt om noen som har forsøkt liknende?
Hvorfor ikke vurdere å bytte ut 32A stikken med en veggladestasjon? Klar anbefaling om dette fra myndighetene. Ikke et absolutt krav i eksisterende installasjoner, men det er lov "å være flinkere" enn minimumskrav....

sitat:
"DSBs klare anbefaling er installasjon av Mode 3 "på-vegg-lader". Denne løsningen ivaretar alle sikkerhetskrav, er praktisk og gir mange fordeler. Dette vil være standard løsning."
Tror ikke det går da jeg mener at det er en tempsensor i støpselet på adapterne som må snakke med kladden.
Så en video av en som åpnet en for å sjekke.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

nikl

Sitat fra: Handyman på torsdag 28. mars 2019, klokken 22:44
Sitat fra: GL1 på torsdag 28. mars 2019, klokken 18:08
Sitat fra: nikl på torsdag 28. mars 2019, klokken 17:35
Vurderer å bestille nema x-50 pigtail fra USA og skru på 32a cee. Noen som har hørt om noen som har forsøkt liknende?
Hvorfor ikke vurdere å bytte ut 32A stikken med en veggladestasjon? Klar anbefaling om dette fra myndighetene. Ikke et absolutt krav i eksisterende installasjoner, men det er lov "å være flinkere" enn minimumskrav....

sitat:
"DSBs klare anbefaling er installasjon av Mode 3 "på-vegg-lader". Denne løsningen ivaretar alle sikkerhetskrav, er praktisk og gir mange fordeler. Dette vil være standard løsning."
Tror ikke det går da jeg mener at det er en tempsensor i støpselet på adapterne som må snakke med kladden.
Så en video av en som åpnet en for å sjekke.

Tenkte først at det bare kunne flyttes over, men etter å ha sett videoen så tror jeg at jeg står over.


nikl

Tesla har nå fjernet denne fra siden sin, så da bikker jeg over til å bestille nema og lage overgang. Evt. gå til innkjøp av gen 1 umc
https://www.tesla.com/no_NO/support/charging-connectors

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA