Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Adaptiv cruise kontroll

Startet av Kaul, fredag 22. mars 2019, klokken 20:05

« forrige - neste »

Kaul

Jeg bestilte model 3 long range onsdag kveld forrige uke og hentet den i går. Rimelig kjapt levert!
Har bestilt med autopilot (ikke selvkjørende opsjon).
Skal ikke ikke adaptiv cruise kontroll da være inkludert?
Det er ikke det i min bil. Da jeg var innom for et par uker siden og snakket med de så bekreftet de at adaptiv cruise kontroll var med i autopilot pakken.

Har det skjedd endringer som jeg ikke har fått med meg?

kristtorp

Hvor langt har du kjørt med bilen? Ser at man gjerne må kjøre et stykke før det blir kalibrert og aktivert.

Kaul

Krizz

Sitat fra: Kaul på fredag 22. mars 2019, klokken 20:24
Har kjørt ca 120 km

Forenklet AP og ACC kommer med oppdatering i april sies det.

Kaul

Flott, da er det håp! Jeg prøver å ringe Tesla på mandag, oppdaterer med informasjonen jeg forhåpentligvis får.

kirky

Om du bestilte med AP i bestillingsskjemaet skal det jo være med AP/AC fra dag 1.

Om de ikke har gitt deg en annen/kansellert bil eller noe som ikke hadde det og de må oppdatere noe.
2023 Model S

offpist1

Sitat fra: kirky på fredag 22. mars 2019, klokken 21:00
Om du bestilte med AP i bestillingsskjemaet skal det jo være med AP/AC fra dag 1.

Om de ikke har gitt deg en annen/kansellert bil eller noe som ikke hadde det og de må oppdatere noe.

Saken at autopilot i en model 3 har alltid vært EAP eller ingen EAP.
Altså må de nå lage ny programvare for kun ACC og Autosteer uten Summon, Navigate On Autopilot osv.

Nå kan man jo si at det burde man gjort på forhånd før man gikk ut og annonserte at det kommer en forenklet AP men sånn er det tydeligvis ikke. Dessuten burde det jo være enkelt skulle man tro å bare ta bort funksjonalitet, men kanskje er det andre ting vi ikke veit om, som godkjennelser og papirarbeid.

Jeg ser på forum og facebook at de i USA som også har bestilt bil uten AP(light) heller ikke har fått funksjonen i bilen.

Hmk100

Sitat fra: offpist1 på fredag 22. mars 2019, klokken 21:07
Sitat fra: kirky på fredag 22. mars 2019, klokken 21:00

Saken at autopilot i en model 3 har alltid vært EAP eller ingen EAP.
Altså må de nå lage ny programvare for kun ACC og Autosteer uten Summon, Navigate On Autopilot osv.

Nå kan man jo si at det burde man gjort på forhånd før man gikk ut og annonserte at det kommer en forenklet AP men sånn er det tydeligvis ikke. Dessuten burde det jo være enkelt skulle man tro å bare ta bort funksjonalitet, men kanskje er det andre ting vi ikke veit om, som godkjennelser og papirarbeid.

Jeg ser på forum og facebook at de i USA som også har bestilt bil uten AP(light) heller ikke har fått funksjonen i bilen.

De kunne jo latt EAP være i bilen til ap er klar?? Litt reklame for hva du mister også.  irriterende dette

Sitat fra: Kaul på fredag 22. mars 2019, klokken 20:05
Jeg bestilte model 3 long range onsdag kveld forrige uke og hentet den i går. Rimelig kjapt levert!

Først og fremst, gratulerer med ny bil. Er ikke ironisk, selv om det kanskje virker sånn.

Jeg skulle bare ha gitt så mye for å få vite hva grunnen er for at noen får bilen sin 9 dager etter bestilling, mens andre har ventet i over 3 måneder uten å ha fått den?

Dette skjer nå gang på gang, og jeg merker at jeg blir mer og mer drittlei av urettferdigheten. Hva er egentlig grunnen? Er det noen som har noe innside her? Det er jo opplagt at dette er bevisst. Kan det være at nye kjøpere får biler som er levert tilbake?

Elmo

Sitat fra: Kaul på fredag 22. mars 2019, klokken 20:05
Har bestilt med autopilot (ikke selvkjørende opsjon).
Skal ikke ikke adaptiv cruise kontroll da være inkludert?
Det er ikke det i min bil.

Har du slått den på i menyene på skjermen ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

S4e

Off topic, men min teori er at noen som har bestilt bil har siden trukket seg. Og at ny kunde som bestiller sent da får denne, siden bestilt båt allerede er på skip eller allerede ankommet Norge. De har ikke mulighet til å bytte eier/VIN på alle biler hver gang noen trekker seg?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Kaul

Har ingen formening om grunnen til st jeg fikk bilen så raskt, men brukt var den ikke. Det stod jo også levering i mars på tesla sidene inntil noen få dager side.
Snakket med Tesla nettopp, jeg måtte komme innom et servicesenter så skulle de oppdatere software, ACC skal være del av autopiloten.

Toalmar

Sitat fra: Kaul på lørdag 23. mars 2019, klokken 10:22
Snakket med Tesla nettopp, jeg måtte komme innom et servicesenter så skulle de oppdatere software, ACC skal være del av autopiloten.
Forstår jeg deg rett at når du får en oppdatert software på SC så skal AP være inntakt?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

S4e

Sitat fra: Kaul på lørdag 23. mars 2019, klokken 10:22
Har ingen formening om grunnen til st jeg fikk bilen så raskt, men brukt var den ikke. Det stod jo også levering i mars på tesla sidene inntil noen få dager side.
Mente ikke å si den var brukt! Men bilen kan ha vært bestilt av en som har trukket seg før levering.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Kaul

Det kommer en automatisk oppdatering innen noen uker som gir ACC. Gjaldt visst alle model 3 bestilt innenfor et gitt tidsrom.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA