Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Renault Zoe 2020

Startet av Lyse Tanker, torsdag 21. mars 2019, klokken 15:55

« forrige - neste »

Kjeman

Lading nye Zoe ZE50.
Er grønn på lading, men har en hjemmelader type 2. Kan denne brukes på den nye Zoe som kommer nå med hurtiglading? Jeg tenker at siden den kan hurtiglades både på ac og dc, så må den jo funke på en vanlig hjemmelader. Noen som vet?

HCO

Slik jeg tolker det, vil den nye Zoe fortsatt kreve TN for hjemmelading. Men, fortsatt slik jeg tolker det, har de funnet en ny løsning på dette, ved at det medfølger en type2-til-type2-kabel med innebygget transformator. Dermed kan man lade på en hvilken som helst type2 hjemmeladeboks, unntatt de med fastkabel.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Kjeman

Takk for svar! Var slik jeg også oppfattet det, men siden bilen også kan lade på hurtiglading 50kw DC, så må den jo ikke ha egen ladekabel med når du lader f.eks på fortum, grønn kontakt sine hurtigladere. Da tenker jeg at jeg også kan lade på vanlig hjemmelader uten spesiell kabel.  Må innrømme at det er noe forvirrende.

minibiti

If you are trying to charge from a charger using an IT grid, then you need the special cable.
But this is only for AC charging.
DC charging is never a problem.
Oslo
2022 Megane Iconic (Aug 2024 - present)
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - Aug 2024)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Kjeman

Takk for svar! Da forstår jeg det slik: kan bruke vanlig hjemmelader som passer til alle elbiler type 2, men må bruke spesiell kabel som følger med nye Zoe hvis det er it-nett.  Hvis jeg drar på besøk til noen uten hjemmelader, hva skal jeg da lade med hvis jeg trenger å lade bilen? Sikkert dumme spørsmål men er på dette nivået når det gjelder elbil. Håper noen kan svare.

minibiti

The new Zoe come with 2 cables:
The normal Type 2 to Type 2, which allows you to charge on any AC charger on a TN grid, up to 22 kW.
The new charging adapter connecting your car to any schuko plug and allowing up to 2 kW/10A charge, or to a Type 2 plug and allowing up to 3.6 kW/16A charge.
So as long as you have this 2nd cable with you, you can charge anywhere with any normal electrical socket but it will be a bit slow :)
Oslo
2022 Megane Iconic (Aug 2024 - present)
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - Aug 2024)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

torlie

Priser levert Oslo:
Life: kr 249.000,-
Zen: kr 274.900,-
Intense: kr 294.900,-
Edition One: kr 304.900,-

Metallic lakk som tilvalg på alle, kr 4800,-
Hjemmelader kr 17.500,-
17" alu sommer, kr 2800,-

Flere som syntes dette var dyrt?

Skal man ha en Edition One med metallic blir det kr 309700,- + vinterhjul, så ender man på ca kr 325.000,- antar jeg ferdig på veien.

Hadde et håp om Intense/Edition One ferdig på veien til 285-295k.


I 2016 betalte jeg 221k for min forrige Zoe.



2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

jonnyjb

Er jo omtrent samme priser som Peugeot 208. Bedre rekkevidde, riktignok, men design og raskere hurtiglading gjør at 208 blir mitt valg av disse to.
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

minibiti

Does anyone know if it is possible to buy the new charging cable compatible IT/TN and schuko/type 2 separately?
And if so, for how much?
Oslo
2022 Megane Iconic (Aug 2024 - present)
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - Aug 2024)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Trine2

Er veldig skuffet over prisen og synes den burde vært fra kr. 30.000 til 40.000 billigere. Det er jo ikke akkurat noe Ferrari men en Dolly Duck bil vi snakker om her.

jonnyjb

Jeg synes ikke prisen er så ille, egentlig. Zoe 40 kWh koster jo fra 215 000 inkl 40 000 i rabatt. Virker som Zoe 50 er forbedret ganske mye; foruten bedre rekkevidde er interiøret kraftig forbedret, og hurtiglading er på plass. Men skulle gjerne sett at de beholdt ladeboksen i prisen som er oppgitt, evt. senket prisen med 15000 kr (sikkert mange som har ladeboks fra før nå).
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

gigafactory

Elbiler kommer til å bli veldig dyre dersom alle forbedringer automatisk betyr prisøkninger. Uansett tror jeg produsentene fort glemmer listeprisene hvis de ikke får solgt nok elbiler fra og med 2020.

DannyDontes

All den tid prisen hos Renault er veiledende, er det sannsynlig at prisen går ned fra det som er annonsert? Kommer jo mange modeller nå, og etterspørselen har fått en dupp.

torlie

#58
Sitat fra: DannyDontes på tirsdag 06. august 2019, klokken 07:05
All den tid prisen hos Renault er veiledende, er det sannsynlig at prisen går ned fra det som er annonsert? Kommer jo mange modeller nå, og etterspørselen har fått en dupp.

Det er min bekymring også dersom jeg velger å bestille nå. Ytret samme bekymring overfor selger og sa at så lenge jeg kan huske har Renault hatt kampanjer på Zoe, "Renaultvere Norge" osv med 20-25k rabatt. Når en kollega vurderte Zoe40KW for 1 år siden var det 30k i rabatt. Hun kjøpte ikke da, men kjøpte nå i vår i stede når den ble reklamert med 40k rabatt. Hun betalte derfor 260k tror jeg det var ferdig på veien for Intense med hjemmelader og vinterhjul.

Selger svarte at de hadde forhørt seg om kampanjer men at det ikke ville komme. Selvsagt er det noe de sier nå, men om den ikke selger så bra som tiltenkt kommer den garantert med kampanje tidlig 2020. Ergo vil de som er først ute tape på det.

Nevnte også for selger at den ble dyrere enn jeg hadde håpet, men om det var mulig å gi noe rabatt, evt inkludere serviceavtale, dekkhotell osv.

Han svarte at det var primært Intenste utgaven de kom til å fokusere på og at denne skulle jeg kunne få for 315k med metallic, vinterhjul og 3 år serviceavtale.

Mulig jeg er gnien men synes 315K for en Zoe som tross alt er en Polo størrelse er noe dyrt.

Ender nok opp med å kjøpe forrige utgave 17/18mod og prute litt på den i stede. Så får jeg vente på Skoda Vision IV evt en annen i 2020 som da blir hovedbil.


Edit: Ser også at metallic er økt fra kr 3600,- på forrige til kr 4800,- nå. Hjemmelader hadde verdi kr 15000,- på forrige, nå koster den kr 17500,- Forundrer meg ikke om vinterhjul også har steget i pris uten at jeg har fått eksakt pris på dette.

Slike småsaker som er irriterende, som igjen forsterker mitt inntrykk av at denne er noe overpriset. Kan nærmest garantere at det er tidsspørsmål før det kommer kampanjer utover tidlig 2020 når konkurransen spisser seg.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

trondhla

Hvilken batterifabrikant er det som leverer her? Ser at rekkevidde er lengere enn det en den er for en Leaf Plus (390 mot 385 km WLTP) og det med langt mindre batteripakke. Sier litt om hvor mye etter batteriene til Leaf Plus er per nå. Har Zoe aktiv batterikjøling med kjølevæske?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA