Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

LEAF + skjøteleding + regn

Startet av elektrolux, tirsdag 27. desember 2011, klokken 20:21

« forrige - neste »

III

#15
Det ble en eberspacher vannvarmer som ser helt fin ut , han hadde ikke fått dieseltanken ennå , så vi har en jerrykanne i bagasjerommet som vi låner av ham foreløpig. Skal prøve å få tatt bilder etterhvert.

Må sjekke ut litt mer åssen den timeren funker , men godt og varmt ble det i bilen   :)

http://varme-klimaservice.no/

Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

III

Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

arv

Hei
Er det noen som har brent varmeapp. I nye Think? Jeg har satt inn et T ledd for å lufte varmeren. RS sier at jeg mister garantien om jeg ikke fjerner T leddet.
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

elektrolux

Underlig uttalelse fra RS, spesielt så lenge Think selv bruker et T ledd for å lufte varmeren.

Tror neppe de har noe hold for en slik påstand. I så fall må skaden en krever på garantien ha direkte sammenheng med T leddet ditt. F.eks at det knakk, og du mistet kjøleveske som følge av dette, og så brandt varmekolben.

Skulle PCU ryke, uten at du har fjernet T leddet ditt har dette ingen sammenheng. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 28. februar 2012, klokken 04:56
Underlig uttalelse fra RS, spesielt så lenge Think selv bruker et T ledd for å lufte varmeren.

Tror neppe de har noe hold for en slik påstand. I så fall må skaden en krever på garantien ha direkte sammenheng med T leddet ditt. F.eks at det knakk, og du mistet kjøleveske som følge av dette, og så brandt varmekolben.

Skulle PCU ryke, uten at du har fjernet T leddet ditt har dette ingen sammenheng. ;)

De har sagt akkurat det samme til meg, vedr. å blande seg inn i varmeapparatkretsen med enten T-ledd, en elektrisk forvarmer, eller noe annet. Er forsåvidt enig jeg, er kjedelig å måtte dekke ting på garanti, om det er brukerens skyld(det kan man jo aldri vite, hvor god kvalitet det er på ombygningen...)

Det finnes antakeligvis noen retningslinjer ett sted på hvor langt man kan "oppgradere" før det går utover garantien.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

III

Han i tønsberg(http://varme-klimaservice.no/) koblet ut den originale varmeren , altså den kontakten som gir strøm til varmeapparatet. Han sa jeg bare kunne koble til den igjen om jeg ville bruke den igjen(f.eks når jeg mangler diesel og har bra med strøm).
Hva er det jeg går glipp av av garantier og må det godkjennes av noen andre i tillegg til godkjent verksted ?  :o
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

jahnarne

Har en viss forståelse for dette da varmekretsen deler reservoar med kjølekretsen. En (skikkelig) lekkasje kan dermed i verste fall tømme kjølekretsen. Nå har forsåvidt batteriene alarmsystemer som "slår av" ifm. overoppheting, men dog...

arv

Zebra batterier kjøles med luft og ikke vann. Batteri TEMP er + 300 grader c
Arv
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

hma

Sitat fra: arv på onsdag 29. februar 2012, klokken 14:03
Zebra batterier kjøles med luft og ikke vann. Batteri TEMP er + 300 grader c

Kjølesystemet består av en krets som har et felles reservoar med oppvarmingen av kupéen. Kjølekretsen sørger for kjøling av motor og motorstyring (PCU).

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Thorflot

#24
EDIT: hma kom meg i forkjøpet

PCU og motor kjøles i denne kretsen, det er felles reservoar som varmerkretsen.

Hva angår garanti osv, har forsåvidt RS (i teorien) sitt på det tørre ved å nekte erstatning etter uatorisert inngripen i kretsen. Men så er det det med definisjoner. Om noen har betalt et anerkjent verksted/installatør for å få installert en dieselvarmer/eventuelt andre komponenter som i prinsipp ikke er annet enn ett skjøtestykke i kretsen (vann inn-vann ut), kan jeg vanskelig forestille meg at RS vil krangle.

Og hvis PCU eller varmer tryner, og du har satt inn et T-stykke etter varmeren med en slangestuss på for å lufte? Da må vel strengt tatt RS bevise, eller i det minste sannsynliggjøre at komponenten har tryna pga manglende kjøling, forårsaket av din inngripen.

elektrolux

På gen2 PCU biler mangler forbindelsen fra varmekretsen til vannreservoaret.

Slangen ( som tidligere gikk til varmekretsen ? ) går nå til toppen av PCU. Tror koblingen til varmekretsen er "lost in translation" på Gen 2 biler, da verkstedsmanualen tross alt viser en lufteslange på varmekretsen, som altså ikke eksisterer på gen 2 PCU biler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jahnarne

Det tror jeg kan avkrefte. Reservoaret mitt ble tappet ganske kraftig da jeg pga. dårlig slangetang slapp ut en del væske før jeg så lekkasjen. Har ikke studert slangene dog, men reservoarnivået talte i grunnen for seg selv.

III

SitatKjølesystemet består av en krets som har et felles reservoar med oppvarmingen av kupéen. Kjølekretsen sørger for kjøling av motor og motorstyring (PCU).

Hilsen
Håkon

Betyr det at innstallasjonen av ebersp./webasto kan påvirke kjølingen av batteriet ?
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

III

Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

III

Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA