Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

LEAF + skjøteleding + regn

Startet av elektrolux, tirsdag 27. desember 2011, klokken 20:21

« forrige - neste »

elektrolux

Har omsider sikret meg sikret meg et eksemplar av Nye Think'en. Det tok meg 3 år å finne rette bilen til rette prisen, og gleder meg som en unge til å begynne å skru på denne.

Ja, bilen skal selvfølgelig forbedres, og da er varmeapperatet en god kandidat. Under fronten er det rikelig med plass til en Webasto og en ekspansjonstank av typen Berlingo.

Tanken er å koble dette direkte inn på den eksisterende vannsløyfen, med varmtvannsuttaket direkte inn i varmeveksleren inni bilen, og returen via den originale elektriske varmekolben.

Bilen vil med dette beholde rekkevidden selv på kalde dager.

Andre opplagte forbedringer er stereoen, og opplegg for hurtiglading. Her tenkes å legge ut forbindelse til batteriet, og bruke en medbrakt 400V 20 kW 3 fase lader, styrt av forbruket på den innebygde laderen.

Etter det vil en langtur være helt kurrant. 160 km rekkevidde, og opp til 200 km/t ladehastighet fra omtrent hvilken som helst bensinstasjon, eller industriområdet burde fjerne all rekkeviddeangst.

Bergen; "here I come" ;D

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

...finner du et webastoopplegg for oss med AC også, blir jeg fornøyd ;)

Ble det en av auksjonsbilene?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Go-carter

Dårlig plass under panseret, for å si det mildt :P Mulig det er plass ved siden av batteriet.

Spent på å se løsningen på hurtiglading også  :) Selv om det ikke blir et tema for meg før garantien har gått ut...
TMX60D
Leaf S 2015

elektrolux

Aha.

Bilen jeg smugtittet på hadde ikke AC. Der var det god plass.

Nå håper jeg nesten bilen min er uten AC. Trenger det uansett ikke i Norge.

Stavanger:

jahnarne

elektrolux

Takk for monteringsanvisning til I-miev. skal lese godt gjennom den før jeg setter i gang på egen Think.

Har enda ikke fått bilen min, så det blir neppe montering av Webasto denne sesongen.

Likevel, alltid greit å ha litt bakgrunnsinformasjon.
Stavanger:

III

Hadde tenkt å få montert webasto under panseret denne uka (ikke klimaanlegg ) av en i Tønsberg. Noe man bør tenke på ?
Så på en annen tråd at plasten i bilen(på gammelthink) noen steder kunne bli for varm og smelte , er det noen fare ?  :o
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

jahnarne

Nei. Det har vært noe omdiskutert om en webasto montert i luftinnsuget på den gamle Think-modellen kunne føre til en for varm plast, men på den nye modellen vil en Webasto bli koblet på eksisterende vannsløyfe. Problemstillingen er derfor ikke spesielt relevant for denne modellen.

Hvilken pris har du forresten fått?

III

12000,-  med vannvarmer og tidsur , jobb inkludert.
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Go-carter

Sitat fra: AGD på mandag 20. februar 2012, klokken 15:28
12000,-  med vannvarmer og tidsur , jobb inkludert.

Interessant. Legg gjerne ut bilder når det er på plass... :)
TMX60D
Leaf S 2015

III

Skal bli , fyren anbefalte tidsur/knapp i bilen , da det er litt mer kronglete faktisk å skru den på med fjernkontroll i bilen mens den går. 
Var 12000 dyrt synes dere ? Mener å ha sett verre beløp før.
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

jahnarne

Sitat fra: AGD på mandag 20. februar 2012, klokken 19:09
Skal bli , fyren anbefalte tidsur/knapp i bilen , da det er litt mer kronglete faktisk å skru den på med fjernkontroll i bilen mens den går. 
Var 12000 dyrt synes dere ? Mener å ha sett verre beløp før.
12.000,- var helt ok etter min mening. Som privatperson må man nok ut med >6.000,- for alle delene (Thermo Top, dieseltank, ekstra slanger osv.). Legg gjerne ut bilder som sagt. Om det ser bra ut er det mulig det blir en tur til Tønsberg ila. mars ;)

El rayo

Tror det er vanlig pris, kostet mer for 10 år siden.

Koblingsur er greit nok dersom man reiser til fast tid hver dag.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

arv

Hei

Jeg har montert 6 høytalere i dørene og basskasse bak. Med DAB er lyden i bilen nå topp.
Arne

Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA