Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problem med de mye laderne på gardermoen P10

Startet av Dank, onsdag 20. mars 2019, klokken 20:55

« forrige - neste »

Dank

Det ser ut de nye laderne ikke er i stand å toppe opp når bilen først er ladet ferdig.

Det vil si at når man setter fra seg bilen, så lades den til den satte grensen, og deretter lyses det rødt på ladeporten og det lar seg ikke å lades mer på de påfølgnende dagene.

Noen som har funnet ut hvordan man får sette i gang lading igjen ?
2023 Model S Plaid
2024 i4M50

jorang

Prøvd å åpne ladeluka fra app'en for å restarte ladinga?

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

Dank

Jepp, prøvde men ingen effekt. Fortsatt rødt lys i appen.

Jeg er på flyplassen nå og tester mer. Det ser ut som begge endene må være frakoblet og inn igjen for at ladingen skal startes på mytt.

De som har tenkt å la bilen stå på P10 i flere uker, bør nok passe på og se til å sette høyere limiten på lading. Hvis ladingen fungerer normalt over et par dager, så kan sikkert sette ned limiten noe.
2023 Model S Plaid
2024 i4M50

Wibla

2018 Tesla Model S 75D

jkirkebo

Sitat fra: Wibla på onsdag 20. mars 2019, klokken 23:41
Dette opplegget virker jo helt ubrukelig...

Enig. Jeg booket Gardermoen Parkering som vanlig for turen vår i juni. Garantert ladeplass siden jeg kan booke på forhånd, og ingen spesialløsninger som ikke fungerer. Kan sette bilen til 80% og deretter bruke appen til å øke til 90% noen timer før vi ankommer. Orker ikke rare løsninger med merkelige begrensninger.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Dank

Sitat fra: Wibla på onsdag 20. mars 2019, klokken 23:41
Dette opplegget virker jo helt ubrukelig...

Lure på om det bare er Tesla som sliter eller om «feilen» gjelder andre merker osp...
2023 Model S Plaid
2024 i4M50

cfi86

Disse laderne lader kun 1 gang, kan ikke restartes uten å fysisk koble fra/til igjen.

Somni

Er det Ensto ladere på Gardermoen? På Værnes har vi disse, og de har jeg akkurat samme problemet med en model s. Neste gang stiller A ned til minimum, så får den heller sktelade til jeg skal hjem igjen neste dag.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

ruslebiff

Hadde samme problem med en Charge Amps Ray ladekabel (som jeg etterhvert returnerte) på min Model S. Er det kun Tesla-spesifikt issue, eller er det bare at andre bileiere ikke følger så nøye med? Har man en bil tilnærmet uten phantom drain har det jo ikke så mye å si

Orbit

Bruker Ray på i3, og der kan jeg fullade, la bilen stå 'passiv', og så sette på klimatisering som trekker strøm fra kabelen til oppvarming samt topplade batteriet (varme trekker mer enn kabelen kan levere dersom den er stilt på 10A). Så den bilen får i alle fall startet opp igjen lading med Ray.

Har ikke prøvd det nye anlegget på P10.....
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

ruslebiff

Fikk samme issue på P10 i dag. Får ta keep climate on neste gang  8)

Syversen

Hva om du setter bilen til å lade 2-3 amp. Da vil det sikkert ta dager før den er ferdig med å lade[emoji41].

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Muffinman

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA