Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feilkoblet 12v batteri!

Startet av Eldar08, tirsdag 27. desember 2011, klokken 10:44

« forrige - neste »

Eldar08

Eldar08
Newbie

: des 2011
Er er ny her, så håper jeg bruker forumet korrekt....

Har ved flere anledninger opplevd at "power limit" og skiftenøkkelsymbol på min Think 2008 (gått 50 000) har begynt å lyse, bilen mister all fremdrift og girkassen blinker på N (stod opprinnelig i D). Dette har de fleste gangene skjedd i samtidig som jeg har brukt vindusheisen (inn og ut av p-hus), men også noen ganger i fart under ordinær kjøring. Bilen har startet på nytt hver gang, og gått videre med slukte lamper. Mistenkte lenge 12-volts batteriet, men det er nå sjekket, og skal være i svært god stand.

Noen som har opplevd noe tilsvarende - eller som har en ide om hva funksjonssvikten skyldes?

mvh ida
Think '08

froland

Hei! Hvis du ser mitt siste innlegg i denne tråden så opplever jeg det samme nå. Er vist en brikke som ligger mellom lader og batteri som må skiftes trodde de. MVH Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Eldar08

Takker! :) Da er det bare å håpe på at en slik brikke er å oppdrive og ikke koster skjorta.....
Think '08

froland

Vel, billig er det ikke. Fikk besked at det koster  ca 150EUR fra Sveits pluss frakt. Deretter kommer selve jobben med montering, som ligger på 4-5 timer samt testing etterpå. Så jeg vet ikke presis hva det blir. Men det må jo være noen som har bytta den, eller? Froland.

Eldar08

Min er reparert hos Røhne Selmer nå, de mistenkte først brikken, men fant ingen feil på den. Derimot fant de flere jordingsfeil i 12-voltssystemet, disse er nå fikset og bilen ser ut til å fungere!  :)
Think '08

froland

Hei! Så fint da. Lurer på en ting. Jeg har ikke kjørelys på bilen, jeg må vri på lysbryteren for å få lys. Er det sånn hos dere? Og pærene går vel oftere enn nødvendig. Håper at det er noe enkle feil med min også. Froland

Eldar08

Ja, ble gledelig overrasket! :) Min er også uten kjørelys, ja. Har ikke opplevd at pærene har gått i denne "prosessen". Har ellers hatt bilen siden nov 2011 og kjørt ca 20 000 km med den. I løpet av den tiden er frontpærene byttet en gang hver, så det er vel innenfor normalen... Håper på enkel løsning for deg og!

Mvh ida
Think '08

Eldar08

November 2010, altså. Får være måte på elbilkjøring! ;)
Think '08

froland

Ja, det er merkelig med kjørelyset. Har en venn som kjøpte en Think i fjor, der var det kjørelys. Jeg tenkte bare på om det kan være noe galt slik at det er overledning av lyset.
Ja, jeg håper på det beste, men frykter det verste. Froland

Go-carter

Vi har -ikke- kjørelys på -08 modellen, men jeg har kjørelys på min -11 modell.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

froland

Ok, da er det riktig. Min er en 08 mod. Vet dere om det er mange som har kjørt over 100000km på Think? Disse drosjene i Nidaros burde jo ha kjørt endel km? Froland

Go-carter

Lunde hadde vel 70' for en stund siden, så han nærmer seg vel. Trøndertaxiene står vel pga PCU eller noe sånnt?  ???

Jeg skulle gjerne vært langt over 20' nå, men min står jo...  :-[
TMX60D
Leaf S 2015

froland

Ok, jeg har kjørt 77000km, men min sover også nå. Er det vanskelig å få tak i PCU nå?  Froland.

Go-carter

PCU 2 får de faktisk kjøpt fra Thailand. R&S har iallefall fått kjøpt noen derfra. PCU 1 er det værre med, men de sa at ingen ting var umulig :) Det vanskligste var faktisk varmekolben, ganske enkelt fordi Mes-Dea er tomme.
TMX60D
Leaf S 2015

froland

Hmmm, det var skummelt. Jeg har jo 08 mod og da er det vel den mod som de ikke kan skaffe PCU til. Ikke mye trøst der gitt. Froland.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA