Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Super-seven på strøm!

Startet av sven erik, søndag 25. desember 2011, klokken 19:01

« forrige - neste »

sven erik

ja det verste er når du får nei vi har ikke komtakter så viser vi dem fler  da har vi fått lade å det uten å betale  men nå er bilen på verksted med en feil de ikke vet hva er jeg spurte hva de fikk opp men det svarte de ikke på håper på å komme på veien i gjenn på mandag  da jeg er lei hotel å vil rekke julaften
å her i frankrike vil de jelpe men de vil ikke snakke engelsk

elektrolux

Høres ut som du har dine utfordringer.

Løsningen på språkproblemene er å bare fortsette med de 10 franske ordene du kan, kombinert med fingerspråk og tegninger.

Til slutt blir de så lei av maset ditt at de slår over på engelsk. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

jeg har prøvd å lage lapp med alt på fransk men de er sære på bensinstasjoner langangs mottorveien  så en må av veien gjerne en 2-3 mil hvær gang så alt tar tid  å jeg ble tauet  en gang jeg gikk tom for  strøm da kunne de ikke  sette den ved en kontakt  nei da måtte jeg på hotell  for bilen måtte på verksted å ja de fant en liten feil så på grunn av helg  ble jeg 5 dager forsinket å feilen er at ikke bateriet  lader helt fult men  kunne kjøre vidre med det 
ellers ja det kommer bilder  men har ikke fått redigert de ned i rett stølse  skal prøve å få fikset det før neste gang jeg er på nett
håper å spanjolene er lettere å be en  franskmennene  ikke engang hurtigladerene i paris  fikk en bruke for  de hvar nissan sine ikke engang for  100 evro  det hvar bare for nissan

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

hma

Hei,

En virkelig spennende reise du har lagt ut på som gir begrepet elbilturisme en ny dimensjon :)

Du må ha mye godt stoff til å lage et fyldig reisebrev. Jeg synes du må kontakte Hans Håvard Kvisle og høre om han vil legge ut en sak på elbil.no.

Det virker som om du er godt løsningsorient og da går det meste bra, håper således du rekker hjem til jul :)

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Baltor

Sitat fra: hma på torsdag 22. desember 2011, klokken 08:35
En virkelig spennende reise du har lagt ut på som gir begrepet elbilturisme en ny dimensjon :)


Enig.
Veldig fint at Elbilturismen sprer seg ;D 
Elbilturisme var noe vi fant på i Rogaland Elbilforening, felles turer til fine reisemål innenfor elbilens rekkevidde.

Les mer her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3474.0.html

Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Joakim Sveli

Sitat fra: Baltor på fredag 16. desember 2011, klokken 10:24
Allerede i Danmark merker en at de er redde for strømmen sin 8)
Har bare kjørt utenlands til Danmark og Færøyene, har disse tipsene:
Campingplasser
Bensinstasjoner (service/vaskehaller)
Havneområder (særlig småbåthavner)

På Færøyene var dette siste helt genialt, "alle" har egen sjark og "alle" sjarkene har strømtilførsel i havna.
Og "alle" bilveiene ligger langs sjøkanten.

Hvordan fikk du elbilen ut til Færøyne?
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Baltor

Sitat fra: ElRey på søndag 01. januar 2012, klokken 22:20
Hvordan fikk du elbilen ut til Færøyne?
Reiste med Smyril Line fra Hirtshals. Dette er en stor og stødig båt (Norrøna), den går via Færøyene og helt til Grønland. Det er en kombirute, last, lokalbefolkning og cruiseturister. Flotte lugarer og god mat ;D
NB: Det koster litt å ha med bil, og det er veldig billig å leie bil på Færøyene. Hvis man ikke er elbilfrelst kan en spare mye ved å reise dit uten bil.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Joachim

Hvordan gikk turen? Er jo litt nyskjerrig :)

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lene Jensen

Kult! Har ikke sett denne tråden før, men nå skal jeg lese. :)
Kjører rød Think 2010 zebra fra januar 2013 - pendler 7 mil t/r
Ellers en Suzuki Grand Vitara 2009 som familiebil og trekkbil.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA