Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Re: Hvor mye kan jeg selge Keweten min for?

Startet av El rayo, torsdag 22. desember 2011, klokken 12:01

« forrige - neste »

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

hkaspenberg

Sitat fra: Go-carter på onsdag 07. desember 2011, klokken 12:09
wow, det var jo ekstremt billig!  :o

Kjøp-nå pris ligger på rundt 130K. To av dem har defekt varmeanlegg. Det dokumenteres ikke om det er litium eller Zebra, ei heller om det er leasede batterier. Får følge med litt.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Go-carter

Ja, da er noe annet... :) Da er prisene nesten på kanten til fornuftige.  ;D
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

#4
Den blå og den ene rød har Zebra batteri, generasjon 1 PCU.
Den andre røde med 9000 km og den sorte  har Lithium og PCU generasjon 2.

Batterier følger nok med på kjøpet. På auksjon kjøpes jo bilen som den er, på godt og vondt, men garantert uten heftelser av økonomisk art.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Dette er vel biler fra konkursboet til Think? Står iallefall registrert på dem.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

jahnarne

Sitat fra: elektrolux på onsdag 07. desember 2011, klokken 21:31
Den blå og den ene rød har Zebra batteri, generasjon 1 PCU.
Den andre røde med 9000 km og den sorte  har Lithium og PCU generasjon 2.

Batterier følger nok med på kjøpet. På auksjon kjøpes jo bilen som den er, på godt og vondt, men garantert uten heftelser av økonomisk art.
Nysgjerrig - hvordan fant du PCU-generasjonen? Vet du evt. hvilke forskjeller det er på disse?

elektrolux

PCU generasjon 2 inneholder Eltec VAlere lader som lader med høyere strøm enn laderen i generasjon 1.

Ellers vet jeg fint lite om de forskjellige versjonene.

Ellers er dette bare opplysninger fra selger. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Arnie

Nå er salget av de fire 2010 Think fra auksjonen.no avsluttet:

Rød, Zebra, 8268 km, kr 97.900
Blå, Zebra, 16725 km, kr 99.000
Rød, Lithium, 9302 km, kr 116.700 (varmapp OK)
Sort, Lithium, 12645 km, kr 118.800 (soltak)

Interessant å se resultatet. Jeg synes det ble billig. En Think City med lav kilometerstand er verdt mer etter min mening. Think City er en meget bra elbil er min erfaring etter tre år bak rattet i en slik.

Billig er det i hvert fall hvis man tar i betraktning hva det har kostet å lage disse bilene...

Jeg er litt forbauset over at Lithium-bilene ligger vel 15.000 kroner over Zebra i pris. Jeg ville valgt Zebra, og det beste kjøpet er etter min mening den røde med lavest kilometerstand og lavest pris.

Interessant å notere er også at alle de tre siste bilene gikk til samme kjøper. Kan det bety at de dukker opp for salg igjen...?

Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

elektrolux

Interresante detaljer. Regner med at prisene du har lagt ut inkluderer auksjonsgebyr og omregistreringsavgift?

Husk at dette er biler med diverse defekter, og at reperasjonskostnader kommer i tillegg.

Nå er jo ikke en defekt varmekolbe det verste som kan skje med en Think City. Er den defekt er det like greit å sette inn en Webasto i stedet slik fabrikken selv burde gjort.

Når det gjelder Zebra / Lithium prisingen er jeg selv overrasket over hvor liten prisforskjellen var. Men det har nok med at jeg føler at Zebra teknologien krever for mye spesialutstyr for å kunne jobbes med, mens Lithium er mer velkjent. Vårt lokale Think verksted sier også at de i motsettning til Zebra, ikke er kjent med Lithium problemer. Om dette skyldes at det rett og slett er for få Lithium biler på veiene til at de har fått problemer, eller at de faktisk har klart å lage et driftsikkert batterisystem vil jo vise seg.

Har selv nylig kjøpt 2 helt nye lithium Thinker, så jeg håper selvfølgelig at dette er bra greier. Tør likevel ikke selge alle classic''ene. De daglige turene vil nok fortsatt Classic'ene ta, men skal jeg på "intercitytour" her på vestlandet blir jo NyThinken det naturlige valget. ;)  Med 30 kwt batteri som tåler hurtiglading plassert i en lett og energieffektiv bil, burde det gå ann å kjøre ganske langt på kort tid.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Arnie

Auksjonsgebyret på 10 prosent er lagt til i de oppgitte prisene, men ikke omregistreringsavgiften. Siden dette er 2010-modeller, vil den om få dager falle fra kr 12.162 til 9.457.

Sporty at du Electrolux har kjøpt to splitter nye Think City - og det kunne jo vært interessant å vite hva du betalte?
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

Arnie

Jeg er overbevist om at du blir fornøyd med den nye Thinken din, Electrolux, også med Lithium-batteri. En ny-Think med Lithium og hurtiglading vil utvilsomt være den beste "langtur-elbilen" som er tilgjengelig på det norske markedet akkurat nå (vil nok endre seg når Tesla S dukker opp).

Synes det høres spennende ut med dine planer om en "intercity-tour" på Vestlandet. Jeg har selv visse langturplaner for kommende år, og jeg tipper at 2012 kanskje blir det første året vi kan snakke om en viss form for elbilturisme.

Derfor håper vi at Transnova i året som kommer bidrar til bedre spredning av hurtigladestasjonene enn de har gjort til nå...
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

elektrolux

Sitat fra: Arnie på lørdag 17. desember 2011, klokken 09:15
Sporty at du Electrolux har kjøpt to splitter nye Think City - og det kunne jo vært interessant å vite hva du betalte?

Kan røpe at de tilsammen ble billigere enn en stk kostet ny her på berget bare for få måneder siden.

Og med 2 like biler trenger en ikke Kasko eller garanti ;D Det er bare å ta fram den andre om en skulle feile.

Nei, fra spøk til halvår: Foreldrene overtar den ene på bekostning av sin Gule og kule "Thunder" Think Classic Li som nå blir tilsalgs for ca 90000 NOK.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

I et svakt øyeblikk håpet jeg at batteriet i min classic skulle ta kvelden akkurat nå, slik at jeg kunne ha kjøpt en av disse med god samvittighet   :D
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA