Hovedmeny

Crome delete

Startet av Bidda, lørdag 16. mars 2019, klokken 20:58

« forrige - neste »

kodax

Sitat fra: HelectriC på søndag 17. mars 2019, klokken 08:15
Sitat fra: kodax på søndag 17. mars 2019, klokken 07:32
Sitat fra: HelectriC på lørdag 16. mars 2019, klokken 21:18
Det er dog viktig at listene blir i blank svart. Matt svart ser veldig billig ut, slik en standard golf ser ut. For å få premiumlook må listene være blank, slik de tyske bilene har med black pack, night pack og alt hva de heter som er tilvalg på de sportige modellene.
Eh, nei, det er absolutt ikke viktig for oss som gjerne vil slippe «premium-look»;)

Har sett noen MS/X med chrome delete i matt svart og det ser virkelig kjipt ut. Veldig billig look og skjønner ikke hvorfor man ønsker det? I tillegg til matt svart folie på hele bilen (som også er way off hva som er tøft i 2019), så er ikke matt svart noe kult lenger hverken på lakk eller krom. Matt svart var kult for flere år siden, mulig Norge ligger noe etter trendene?
Poenget er ikke hva som er tøft og trendy. Poenget er at krom-list rundt vinduene etc. alltid har sett teit ut (wannabe limmo-bling). At noe se "premium" ut faller inn under samme kategorien.  Jeg vil helst slippe at det ser ut som at jeg har en bil som koster noe særlig, status-hysteriet her jeg bor er til å bli kvalm av.
(Jeg har forøvrig aldri likt damer med skinnende smykker, "dyre" accessories, mye sminke og annen juggel heller:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Amoss

Sitat fra: kodax på søndag 17. mars 2019, klokken 10:17
Poenget er ikke hva som er tøft og trendy. Poenget er at krom-list rundt vinduene etc. alltid har sett teit ut (wannabe limmo-bling). At noe se "premium" ut faller inn under samme kategorien.  Jeg vil helst slippe at det ser ut som at jeg har en bil som koster noe særlig, status-hysteriet her jeg bor er til å bli kvalm av.
(Jeg har forøvrig aldri likt damer med skinnende smykker, "dyre" accessories, mye sminke og annen juggel heller:)

Langt på vei enig her - bortsett fra at jeg ikke synes at chrome nødvendigvis ser teit ut. Hva som ser mest "riktig" ut (av chrome, matt eller blankt svart +++ nest år blir det vel "gull" som er det "riktige"?) kan variere fra bilmodell til bilmodell, og vil også kunne være avhengig av andre ting - som fargen på resten av bilen etc.

Det *jeg* kunne syntes var pent hadde vært "nedsotet" chrome, uten at jeg gidder å henge meg opp i hva gruppepress (som "moter" og "trender" egentlig er) mener at er årets eller dagen "riktige" valg...  Uansett har jeg null tro på at dette blir ett valg man kan ta når man bestiller, og da kommer jeg nok evnt. til å ta det som bilen blir levert med uten å tenke noe stort mer på akkurat det.
Model S 85D

trykkertor

Noe av det fineste på vår røde Model 3 synes jeg, er når jeg sitter i førersetet og ser det røde speilet spille mot den blanke chrome. Jeg liker den look-en meget godt.
Men for all del. Synes den blå Model Y med sorte lister var pen den også.

Counterpointer

He He , diskutere smak er alltid morsomt. Noen liker mora, andre liker dattera, og noen liker kanskje far sjøl... [emoji6]

Jeg synes det er fint med variasjon, så lenge jeg får bestemme over egen bil så er det greit.

Synes chrome delete passer fint på mørke biler, evt hvit. Men viktigst av alt er jo om bilen er ren og velholdt

Einstein

Sitat fra: kodax på søndag 17. mars 2019, klokken 10:17
Sitat fra: HelectriC på søndag 17. mars 2019, klokken 08:15
Sitat fra: kodax på søndag 17. mars 2019, klokken 07:32
Sitat fra: HelectriC på lørdag 16. mars 2019, klokken 21:18
Det er dog viktig at listene blir i blank svart. Matt svart ser veldig billig ut, slik en standard golf ser ut. For å få premiumlook må listene være blank, slik de tyske bilene har med black pack, night pack og alt hva de heter som er tilvalg på de sportige modellene.
Eh, nei, det er absolutt ikke viktig for oss som gjerne vil slippe «premium-look»;)

Har sett noen MS/X med chrome delete i matt svart og det ser virkelig kjipt ut. Veldig billig look og skjønner ikke hvorfor man ønsker det? I tillegg til matt svart folie på hele bilen (som også er way off hva som er tøft i 2019), så er ikke matt svart noe kult lenger hverken på lakk eller krom. Matt svart var kult for flere år siden, mulig Norge ligger noe etter trendene?

At du vil endre en standard look på en bil er vel mer wannabe enn å kjøre bilen som levert. Jeg tenker du er mer opptatt av status og utseende på bilen enn gjennomsnittskunden som du her prøver å disse
Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

kodax

Sitat fra: Einstein på mandag 18. mars 2019, klokken 00:17
At du vil endre en standard look på en bil er vel mer wannabe enn å kjøre bilen som levert. Jeg tenker du er mer opptatt av status og utseende på bilen enn gjennomsnittskunden som du her prøver å disse
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

eyeflow

Sitat fra: HelectriC på lørdag 16. mars 2019, klokken 21:13
I love it!
Har levert in begge mine Tesla for å få lagt folie på kromet og gleder meg til dette kommer standard eller opsjon til alle Teslamodeller.

Hvor fikk du gjort det?
/mats

EQC snart ;D

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA