Spekulering - når kommer den første kundebilen?

Startet av Superelbilen, lørdag 16. mars 2019, klokken 14:15

« forrige - neste »

makki

Set at mine sider(bestilling side) tesla har blit forandret og bestilling prisen har blitt endret til minus 5000k😀

Toalmar

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 27. februar 2020, klokken 08:39
Kan virke som at de som har bestilt hvite seter må vente lenger. Er en som nevner det. Sånn var det vel på Model 3 og mener jeg.
Bestilte min TM3 med hvite seter 6. januar ble utlevert 15. mars. litt over 2 med leveringstid må være ok
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Magnus Hansen

Sitat fra: makki på torsdag 27. februar 2020, klokken 16:17
Set at mine sider(bestilling side) tesla har blit forandret og bestilling prisen har blitt endret til minus 5000k😀

Du mener at prisen har gått ned 5000kr? Du skriver at prisen har blitt minus 5.000.000kr...

Ser ut som prisen har blitt justert ned, ja. Selv om man fikk opprinnelig, lavere pris. Snodig

Edit: min konfigurasjon koster nå 530.042. På innloggingssiden står det nå kr. 491.720. Det er over 38.000 i forskjell :o

Edit2: prisene i konfiguratoren er uforandret. Så altså bare sett ned med 5000kr for de som allerede hadde «lav» pris?

lirekassa

Den er satt ned med 4922,- som er forskjellen på destinasjonsavgift før/etter. Vet ikke hvorfor den ble rullet tilbake, men ryddig og greit det!  :+1:

Magnus Hansen

Sitat fra: lirekassa på torsdag 27. februar 2020, klokken 19:46
Den er satt ned med 4922,- som er forskjellen på destinasjonsavgift før/etter. Vet ikke hvorfor den ble rullet tilbake, men ryddig og greit det!  :+1:

Kanskje basert på juridiske råd i forhold til avtaleteksten.. altså at de kanskje ikke var på trygg grunn juridisk når de økte 4922,- for allerede inngåtte kontrakter

Thob

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 27. februar 2020, klokken 20:21
Sitat fra: lirekassa på torsdag 27. februar 2020, klokken 19:46

Kanskje basert på juridiske råd i forhold til avtaleteksten.. altså at de kanskje ikke var på trygg grunn juridisk når de økte 4922,- for allerede inngåtte kontrakter

Hmm.. det var godt tenkt Magnus Hansen. Syns det virker rart at de setter ned prisen på forhåndsbestillingene men ikke på nye bestillinger, men at de er usikre på det juridiske kan virke som en plausibel forklaring ja. Jaja, nå er jeg oppe i ca 43000.- i «rabatt» ift bestilling idag, supert det😇

kodax

Det samme har jeg nå i rabatt. Det kjipe er at jeg ikke har tenkt å kjøpe bilen, siden jeg er så fornøyd med X-en. Burde kanskje kjøpe og selge den med fortjeneste, men det er jo risikabelt. Kanskje jeg har noen bekjente som vil ha bilen til min pris..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Øyvind.h

Jeg har bare reservert. Ikke signert noem kontrakt. Så jeg regner med Tesla vil kunne finne på å justere priser fremover.

Men min rabatt er bare 11000 (559 vs 570). Har vurdert vanlig hvit LR også og ser at jeg kunne spart 38k på det.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

kodax

De har vel ikke lov til å endre prisen for oss som har reservert, (og ja, ingen har signert noen kontrakt.)
Model Y - Model 3

Magnus Hansen

Vi har vel bestilt, ikke reservert. I motsetning til hva som var tilfelle med modell 3.

kodax

Tja, vi har fått et "Reservasjonsnummer", mens det i "Din Model Y-bestilling" er huket av for at vi har "Lagt inn vår Tesla-bestilling" og det brukes ord som "endringer av bestillingen" og "kansellere bestillingen". Videre har vi betalt et "Depositum".
Model Y - Model 3

lirekassa

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 27. februar 2020, klokken 21:49
Jeg har bare reservert. Ikke signert noem kontrakt. Så jeg regner med Tesla vil kunne finne på å justere priser fremover.

Men min rabatt er bare 11000 (559 vs 570). Har vurdert vanlig hvit LR også og ser at jeg kunne spart 38k på det.

Roland har gått ut tidligere denne måneden og sagt at prisen er fryst såfremt man ikke gjør endringer på bestillingen. Jeg skulle gjerne endret lakkfarge, men for sent for det nå.

https://www.motor.no/artikler/2020/februar/elbil-tesla-beholder-gammel-model-y-pris-pa-tidlige-reservasjoner/

REN-BIL

Ser som de andre at det er gjort endringer i biladministrasjonen på Tesla siden. Prisen min har gått ned med 4922kr. Ser også ut til at jeg ikke lenger kan endre biloppsettet heller? Ikke det at jeg vil det. Min Y, LR, white, AWD, 7S, koster nå 508.420

lirekassa

Det er fortsatt mulig å endre design under 'Administrer' og så finner du det nede til høyre på siden.

REN-BIL

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA